"מסע מי-ם לים" – גרסת מרוץ השליחים

מרוץ שליחים ואולטרה חדש בא לעולם ויערך לראשונה באפריל הקרוב. המרוץ מתעתד להפוך לארוע מוביל בין אירועי האולטרות והשליחים ופונה לקהל מגוון של רצים בכל הרמות. הוא יציג קונספט חדש של מסלול ה"מתהפך" מדי שנה, אשר יעבור לאורך שביל ישראל ושביל קק"ל מירושלים (י-ם) לתל אביב (ים). זה הזמן "להתחיל לחפש את החברים שלכם" ולבנות הרכב מנצח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ שליחים ואולטרה חדש בא לעולם ויערך לראשונה באפריל הקרוב. המרוץ מתעתד להפוך לארוע מוביל בין אירועי האולטרות והשליחים ופונה לקהל מגוון של רצים בכל הרמות. הוא יציג קונספט חדש של מסלול ה"מתהפך" מדי שנה, אשר יעבור לאורך שביל ישראל ושביל קק"ל מירושלים (י-ם) לתל אביב (ים). זה הזמן "להתחיל לחפש את החברים שלכם" ולבנות הרכב מנצח

מאת:מערכת שוונג

זה התחיל בשנות ה-50 וה-60 כאחד מרגעי השיא בקריירה של חניכי תנועות הנוער – היציאה ל"מסע ים אל ים", אשר היווה במשך שנים רבות את אחד ממסלולי הטיולים הפופולריים והאהובים ביותר בארץ. המסע, שארך כ-60-70 קילומטרים ונמשך בין יומיים לארבע ימים, יצא לדרך מחוף אכזיב בים התיכון והסתיים על שפת הכנרת, וכך קיבל את שמו.


מאז עברו הרבה מים בכנרת (טוב, לא הרבה, אבל גם לא ממש מעט, בכל זאת עבר זמן רב) וגם השומר הצעיר הוא כבר לא מה שהיה פעם. לפיכך אל תתפלאו אם בפעם הבאה שתשמעו מחברים שהם מתעתדים לערוך מסע מים לים, הם ידברו על משהו שונה בתכלית.

הגירסה החדשה של המסע היא בכלל מרוץ, מרוץ שליחים ליתר דיוק, וכאשר מדובר על ים לים, מתכוונים בכלל לי-ם, ירושלים נטולת הים, ולמיקום אחר בתכלית לאורך הים התיכון – בתל אביב. המרוץ יתקיים במתכונת של רוטציה במסלול הריצה – מדי שנה כיוונו יתחלף. המהדורה הראשונה של המרוץ תערך ב4-5 באפריל 2013, ובמסגרתה יצאו הרצים לדרך מירושלים לתל אביב, בעוד בשנת 2014 הם מיועדים לעשות את הדרך ההפוכה.

הרוטציה בין הכיוונים, מתקיימת  גם במרוצים גדולים אחרים ברחבי העולם: האולטרה מרתון המפורסם בעולם הקומרד בדרום אפריקה משנה את כיוון המסלול מדי שנה, הטור דה פראנס סובב פעם עם כיוון השעון ובפעמים אחרות כנגד, ויש עוד דוגמאות רבות.

המרוץ יצא לדרך בגן החיות התנכ"י בירושלים, ויערך לאורך שביל ישראל ושביל קק"ל, כשהוא חוצה את נופי מורדות הרי ירושלים, שפלת יהודה, מישור החוף, עד לנקודת הסיום בשפך הירקון בתל אביב. לאורך המסלול יעברו הרצים במגוון יעדים אטרקטיביים: עין לבן, נחל רפאים, תחנת הרכבת בר גיורא, נחל שורק, דרך בורמה, יערות המגנים, בן שמן ומודיעין, פארק שהם, המאוזוליאום הרומי, בריכת הנופרים, טחנת אבו-רבאח ושבע הטחנות ופארק הירקון בסיום.

מרוץ השליחים מיועד לקבוצות של שישייה, ארבעה או שני רצים, אשר ירוצו מרחק כולל של 115 ק"מ ויחלפו על פני 12 תחנות החלפה לאורכו, כשהאורך המקסימלי של כל מקטע הוא 12.3 ק"מ. בנוסף קיימת קטגוריית אולטרה, ריצת בודדים תחרותית בלבד, לשני מרחקים – 115 ק"מ ו-60 ק"מ.

שליחים מי-ם לים מופק ומאורגן על ידי חברת שוונג (מפעילת אתר זה) וחברת פרו ספורט ובניהולה המקצועי של  קרן גולדבלט, מארגנת מרוצי האולטרה פרו ספורט, שלמעשה יחברו מעתה למרוץ השליחים מי-ם לים


גולדבלט עצמה היא מחלוצות רצי האולטרה מרתון בישראל וממייסדי הענף בארץ ובעבר כתבה לאתר שוונג על מרוצי האולטרה בהם השתתפה: לאחרונה כתבה על 100 מייל בפירנאים, על מרוץ האולטרה היוקרתי The Western States 100 וגם על איך לארגן מרוץ אולטרה.


"זה כבוד גדול עבורי לקחת חלק בארגון ארוע חדש ויחיד מסוגו בארץ", אומרת גולדבלט, "אני מרגישה שעשרות אלפי הרצים בישראל מחפשים כל הזמן את האתגר הבא ומרוץ שליחים מי-ם אל ים בהחלט יהיה אחד כזה". מי שמכיר את אירועי הפרו ספורט של גודלבלט יודע שהיא יותר מכל שמה לב לאיכויות המסלול ולחווית הריצה לאורך כל הדרך. 

גולדבלט מוסיפה כי "חשוב לי להדגיש שמספר המקומות במרוץ מוגבל בעיקר בגלל מספר ההרכבים של הקבוצות, ולפיכך כדאי להקדים ולהרשם". זה הזמן "ללכת לחפש את החברים שלכם" ולגבש הרכב מנצח.

ההרשמה למרוץ פתוחה – באתר הארוע


3.12.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג