מיהם הרצים הבולטים שמועמדים לניצחון בסובב עמק?

בדקנו מיהם הרצים הבולטים שירוצו ב-8 המקצים השונים שיוזנקו החל מיום חמישי לפנות בוקר ובמשך 24 שעות קדימה ומה הופך את המסלול החדש לקשה יותר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בדרך כלל מרוץ האולטרה מרתון "סובב עמק" מתקיים בסוף השבוע האחרון של שעון הקיץ, אבל השנה מזג האוויר מנע מזה לקרות ואחרי דחייה של שבוע – המרוץ של רצי האולטרה מרתון תצא לדרך ביום חמישי 1 בנובמבר עם אור ראשון בסביבות השעה 5:15 בבוקר במתחם הזינוק בקיבוץ הזורע.

כבר שנתיים שרצי האולטרה מחכים לזנק שוב בסובב עמק | צילום: באדיבות מרוץ סובב עמק

עוד כתבות בנושא
מה ההבדל בין מרתון לאולטרה מרתון? 
כיצד תכינו את עצמכם פיזית לאולטרה מרתון? 
איך רצים נכון בשטח ובהרים?

מה צפוי ב-166 ק"מ

הדחייה גרמה באופן טבעי למספר ביטולים של משתתפי שונים בכל אחד מ-8 המקצים, החל מהארוך ביותר למרחק של 166 קילומטרים שיוזנק ראשון ועד למקצה ל-12 ק"מ שיוזנק ביום שישי ב-7:00. אז מה יהיה לנו השנה בסובב עמק?

אחרי שהמרוץ לא התקיים בשנה שעברה, הרצים יתמודדו עם מסלול חדש, כך שכל מי שינצח בכל אחד מהמקצים גם יהיה חתום על שיא מסלול חדש. הפורמט נשאר זהה למה שהיה בשנים האחרונות. זה אומר שמהמקצים ל-33 קילומטרים ומעלה, רצים בהקפות של 33 קילומטרים. החל מהמקצה הקלסי שבו מבצעים הקפה אחת ועד למקצה הארוך בן 5 ההקפות. המסלול השתנה לגמרי ולא יגיע לכיוון קיבוץ גלעד כמו בשנים עברו. מבחינת רמת הקושי, הטיפוס המצטבר בכל הקפה עלה במעט, 500 מטרים לעומת 480 במסלול הקודם. מצד שני, במסלול החדש יש עליות ארוכות יותר שעלולות להקשות יותר מנטלית על הרצים.

למקצה ה-166 קילומטרים היו רשומים בפועל 66 רצים כולל 7 נשים, אך בסופו של דבר המספר הזה יהיה קטן יותר כפי שמסר מנהל המרוץ שי חזן. במקצה הזה ירוצו שלושה אורחים מחו"ל והמועמד לניצחון על הנייר הוא ניקולה צ'יקוסקי ממקדוניה. מבין הישראלים, השם המוביל הוא של טל סלע, משתתף ותיק בסובב עמק שכבר ניצח מספר פעמים במקצים שונים החל מ-61 ועד ל-160 קילומטרים. בין הנשים הישראליות צפוי מאבק בין ליאת נתנאל לליז מלכה, שיתמודדו בין השאר גם נגד האורחת מארצות הברית קרנה בלוגרינד, שניצחה השנה בין הנשים במרוץ 50 מייל בארצות הברית.

מה צפוי ב-133 ק"מ

המקצה השני באורכו ל-133 קילומטרים (4 הקפות) יהיה דל במשתתפים, ונרשמו אליו מראש 16 רצים בלבד. השם הבולט שם הוא ככל הנראה של רפאל גרטי, שלפני שלוש שנים סיים שני במקצה הזה אחרי טל סלע. רצי ה-133 קילומטרים ייצאו לדרך ביום חמישי ב-12:00 בצהריים.

יהיה חם, אבל לא רטוב. סובב עמק | צילום: אבי סולומון

מקצה ה-100 ק"מ ומקצים נוספים

למקצה ל-100 קילומטרים שייצא לדרך ביום חמישי ב-18:00 רשומים 117 רצים. מנהל המרוץ שי חזן, מספר לשוונג שבמקצה הזה צפויה תחרות מעניינת בנשים, בהשתתפות שמרית שולמן שניצחה בשנה שעברה את מקצה ה-80 קילומטרים בהיירוס אולטרה מרתון (HUM) ואירית גרינברג-קושניר. במקצה זה ירוצו גם ארבעה אורחים זרים מפולין, גרמניה וקנדה.

המקצה ל-66 קילומטרים הוזנק בשנים קודמות באמצע הלילה בין חמישי לשישי, הפעם הוא יוזנק בחצות, וכרגיל יהיה עמוס במשתתפים. שאול אייזנברג המקומי (קיבוץ משמר העמק) שניצח לפני שנתיים במקצה ל-33 קילומטרים, ינסה לעשות את זה הפעם במרחק הכפול.

לראשונה בסובב עמק יתקיים גם מקצה מרתון ל-42.2 קילומטרים. הא יוזנק ביום שישי עם אור ראשון (5:15 בבוקר), ורשומים אליו 162 רצים. 45 דקות לאחר מכן יוזנק המקצה הקלסי שכולל הקפה אחת ל-33 קילומטרים, והפעם כאמור ההקפה היא קשה יותר. ישלימו את החגיגה המקצים ל-21 ק"מ ו-12 ק"מ. אחרי שבשבוע שעבר המרוץ נדחה בגלל סערה שגרמה למסלול בוצי ורוחות חזקות שהיו עלולות לסכן את המשתתפים, המרוץ יתקיים במזג אוויר חמים ונעים. בלילה צפוי להיות קר, אבל בשעות היום חם ויבש מה שבטוח, גם המסלול היפהפה ברמות מנשה יהיה יבש.

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג