מחקר חדש: שחייה מפחיתה ב-28 אחוז את הסיכוי למוות בטרם עת

על פי המחקר שהתפרסם בבריטניה ובדק במשך 9 שנים 80 אלף משתתפים בגיל העמידה, נמצא שלשחייה יש את התרומה הגדולה ביותר למניעת מוות בטרם עת, ובמיוחד כשמדובר במוות כתוצאה מאירוע לב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחיינית שוחה בסגנון גב
שחיינית שוחה בסגנון גב

בשנים האחרונות פורסמו לא מעט מחקרים אודות התרומה של הפעילות לגופנית לתוחלת החיים, והמחקר האחרון שפורסם בבריטניה מפרגן לאוכלוסיית השחיינים. לפי המחקר הזה, כדאי מאוד להפוך את השחייה לפעילות גופנית גבוהה, מאחר והתוצאות הן ששחייה מפחיתה ב-28 אחוז את הסיכוי למוות בטרם עת.

שחיינית שוחה גב

כדאי מאוד להפוך את זה לתחביב | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
מחקר: כל שעת ריצה מוסיפה 7 שעות לחיים 
למי יש סיכוי לחיות יותר? למתאמני סוף שבוע או מתאמנים יומיים? 
מחקר: שתיית יין בנוסף לפעילות גופנית מפחיתה את הסיכוי למחלות לב 

המחקר הזה בוצע על ידי אפידמיולוגים (חוקרי מחלות) מבריטניה, אוסטרליה ואוסטריה, שניסו למצוא עוד הוכחות ליתרונות הגדולים של הפעילות הגופנית. במחקר הזה הם בדקו 80 אלף בריטים בגיל העמידה ויותר, וניסו לבדוק את ההשפעות של סוגים שונים של פעילויות גופניות על תוחלת החיים שלהם. בדקו שם בין השאר אנשים שעוסקים בשחייה, רכיבה, ריצה, כדורגל, ענפי מחבט וספורט אירובי.

אחרי שהנחקרים עברו סקר בו נשאלו לגבי היקפי הפעילות הגופנית וסוג הפעילות שהם עושים, הם עברו מעקב במשך 9 שנים שבסופו התפרסמו התוצאות. לפי התוצאות נמצא שהשחייה מפחיתה ב-28 אחוז את הסיכוי למות בטרם עת, והיו לה אפילו תוצאות יותר טובות כשמדובר במוות בטרם עת כתוצאה מאירוע לב, במקרה הזה השחייה הביאה להפחתה של 41 אחוז בסיכוי למות.

לפי המחקר הזה, גם משחקי מחבט וספורט אירובי הקטינו את הסיכוי למות בטרם עת, וזאת בניגוד לריצה, רכיבה וכדורגל. עם זאת, יש לציין שבמחקרים רבים אחרים נמצא שדווקא הריצה היא שמאריכה הכי הרבה את תוחלת החיים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גבי הגיב:

    שחיייה בוודאי עוזרת לבריאות. השאלה מה המינון המיטבי לאריכות ימים. ( תדירות בשבוע, כמות שבועית וכ"ו. )
    יש גם סיכונים בשחייה, אך זה נושא אחר. ( הכוונה בעיקר לפגיעות כתף ובמיוחד לאלו שפתרונן ניתוח. ) כדאי גם לבצע מחקר על כך.
    בריאות ואריכות ימים לכולם כאן! ( יש לזכור, המנצחים האמיתיים הם הספורטאים בני 80+ )

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג