מה צפוי באליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון שתתקיים באילת

האליפות תתקיים בפעם השנייה בעיר הדרומית, שכבר אירחה בעבר גם את אליפות אירופה לבוגרים ואת הסבב העולמי. אז מה בדיוק יקרה שם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טריאתלון אילת 2017
טריאתלון אילת 2017

העיר אילת היא לוקיישן נהדר לטריאתלונים. לא רק הישראמן וטריאתלון אילת מוכיחים את זה, אלא העובדה שאילת נבחרה לארח את אליפות אירופה עד גיל 23 בטריאתלון שתתקיים בין ה-19 ל-21 באוקטובר 2018. וזה לא קורה בפעם הראשונה, אילת אירחה את האליפות הזאת גם ב-2011, וחוץ מזה היא אירחה גם את אליפות אירופה לבוגרים ב-2012 ואת הסבב העולמי ב-2007.

אילת נבחרה לארח גם את אליפות אירופה עד גיל 23 הקרובה לפני מספר חודשים, ובאוקטובר הבא צפויה שם חגיגה גדולה. כל שנותר לקוות הוא שמזג האוויר לא יהיה חם מדי, כי לפי התכנון מקצה העילית של הנשים אמור להיות מוזנק ביום שבת ה-20 באוקטובר בשעה 13:00.

עוד כתבות בנושא 
טריאתלון עמק הירדן חוזר, מי יהיה מלך הצפון? 
מהם השינויים החדשים בכללי תחרויות הטריאתלון ב-2018? 
20 התמונות הכי יפות מטריאתלון אילת 

אז מה אנחנו אמורים לראות בתחרות הזאת? את הדור הבא של הטריאתלטים ביבשת. ב-2011 למשל מי שניצח באילת היה ז'ואו סילבה הפורטוגלי, ששנה לאחר מכן כבר סיים במקום התשיעי במשחקים האולימפיים בלונדון ובהמשך הפך לטריאתלט מהצמרת של הסבב העולמי.

בזווית הישראלית היינו רוצים כמובן לראות את שחר שגיב, שסיים רביעי באליפות העולם האחרונה עד גיל 23. למרבה הצער, שגיב כבר עבר את גיל ההשתתפות, אבל אחיו הצעיר רן יהיה ככל הנראה הנציג הישראלי הבכיר בתחרות לגברים, בעוד שבתחרות לנשים סביר להניח שנראה כמה מהטריאתלטיות הישראליות המובילות בנבחרת, שרובן צעירות מתחת לגיל 23. נכון להיום, לפי הפרסומים של איגוד הטריאתלון חברות סגל נבחרת הנשים עד גיל 23 הן ליאן ויתקין וגל רובננקו.

מסלול שונה מהמוכר

הצלחה מבחינת המארגנים תהיה לראות 50 מתחרים בגברים ו-30 מתחרות בנשים. מדובר בטריאתלון למרחק אולימפי ובמסלול קצת שונה ממה שאנחנו רגילים לראות בדרך כלל בתחרויות ארציות באילת. הזינוק לשחייה יהיה כרגיל מחוף רויאל ביץ', והשחייה תורכב משתי הקפות של 750 מטר. בסוף השחייה ירוצו המתחרים למרחק של כ-300 מטרים לשטח ההחלפה שיוצב על הכביש בין עיר המלכים למלון ספורט, צמוד לשער הסיום.

הרכיבה תורכב מ-6 הקפות של 6.6 ק"מ כל אחת, ותהיה מאזור הטיילת הצפונית לכיוון מרכז התיירות של אילת, משם יבצעו המשתתפים בכל הקפה עלייה באורך של 800 מטר עם שיפוע של כ-5 אחוז לכיוון כיכר גולדווטר ובחזרה. הריצה ל-10 קילומטרים תורכב משלוש הקפות של 3.3 ק"מ סביב עיר המלכים, כך שבהחלט יהיה מקום נוח לעודד את המשתתפים.

עיר הטריאתלון. אילת | צילום: יוסי רובננקו

אירועי הטריאתלון יחלו כבר ביום חמישי ה-18 באוקטובר ב-18:30 בערב עם מצעד המשלחות בטיילת בסמוך לארומה. ביום שבת בתשע בבוקר תוזנק התחרות לגברים, ובאותו יום ב-13:00 יוזנקו הנשים. ביום ראשון ה-21 באוקטובר תסתיים האליפות עם מקצי השליחים לנבחרות. "לגונה" יהיה המלון הרשמי של התחרות, ובדומה לישראמן, האקספו ימוקם בחניה של מלון "רויאל גארדן".

בשנה שעברה אליפות אירופה עד גיל 23 התקיימה בהונגריה. מבין הישראלים, אמיתי יונה סיים אז במקום השביעי, רן שגיב במקום העשירי ואיתמר אלסטר במקום ה-11. אין ספק שהפעם הנציגים הישראלים, לפחות בתחרות לגברים, ירצו לשפר את המיקומים.

לחצו להרשמה לישראמן 2019



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג