מה החוקים שאתם צריכים לעמוד בהם באליפות ישראל נגד השעון?

לקראת אליפות ישראל בנג"ש הנה כמה כללים שעמוס וולף מחדד על פי הקריטריונים של איגוד האופניים הבינלאומי ה-UCI
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פז בש אליפות ישראל בנגד השעון 2014 | צילום: יאיר בן-עמי
פז בש אליפות ישראל בנגד השעון 2014 | צילום: יאיר בן-עמי

אליפות ישראל בנגד השעון כבר ממש מעבר לפינה ורוכבים רבים שואלים לגבי החוקים בהם הרוכב והאופניים צריכים לעמוד בתחרות לפי ה-UCI איגוד האופניים הבינלאומי.

מהי הפוזיציה החוקית בנג"ש?

אז מה בעצם מותר ומה אסור? ומה הפוזיציה החוקית?

אף האוכף

הקצה הקדמי של מושב האופניים צריך להיות ממוקם לפחות 5 ס"מ מאחורי הציר המרכזי (BB).
מסיבות מורפולוגיות (בדרך כלל רוכבים קטנים) ניתן לחרוג עד קו 0 של אף האוכף עם אמצע הציר המרכזי.

קצה האירובר מקדימה (כולל השיפטר במצב הארוך ביותר) צריך להיות ממוקם עד 75 ס"מ מלפני הציר המרכזי.
מסיבות מורפולוגיות של גפיים ארוכות ניתן לחרוג עד 80 ס"מ ולרוכבים גבוהים מעל 1.9 מטר עד 85 ס"מ מהציר המרכזי לקצה האירובר כולל השיפטר של ההילוכים.

ניתן לחרוג רק באחד משני המצבים – או בחלק האחורי של האוכף או בחלק הקדמי עם האירובר אך לא בשניהם.

כידון נג"ש

כידון הוא אחת מ-3 נקודות המגע שלנו באופניים, ה-2 האחרות זה אוכף ופדלים. הכידון הוא נקודת מגע חשובה עם כפות הידיים שלנו וככזה הוא משפיע על התנוחה, הנוחות והשליטה שלנו באופניים. שני חלקי הכידון הם בייס-בר (BaseBar) ואירובר (AeroBar), ניתן לראות את חלקי הכידון השונים בתמונה הזו.

חלקי הכידון השונים

באירובר נקודת המגע המשמעותית ביותר היא בין האמות (קרוב למרפק) לרפידות. שם הרוכב יבלה את רוב זמן הרכיבה שלו. בבייס-בר נאחוז בעיקר בבלימה, עמידה או פניות חדות, כמו כן החומרים הפופולריים לכידוני נג״ש הם אלומיניום או קרבון.

כידון נג"ש יכול להיות בעל מאפיינים רבים, שלושת מאפייני הכידון העיקריים:
אירובר: נעשה אבחנה גסה בין 2 צורות עיקריות, מעוקל כלפי מעלה (Ski Bend) או ישר יחסית (S-Bend או J). ככלל ה"סקי בנד" (מעוקל כלפי מעלה) הוא ארגונומי יותר ויאפשר מנח פרק כף יד ישר. כידון איכותי יכיל אופציות כיוון רבות, הזזת רפידות ואירובר בנפרד וקביעת גובה בעזרת ספייסרים. האחרונים הם חלק חשוב בהתאמה באמצעותם ניתן לקבוע את הגובה של הרפידות מה שמאפשר לרוכב תנוחה זקופה או נמוכה יותר כתלות בגמישות ומבנה גוף. אלמנט חשוב בבחירת בייס-בר נכון הוא רוחב הכידון. זה נקבע בעיקר על פי רוחב הכתפיים של הרוכב.



עמוס וולף | מדידה והתאמת אופניים לרוכב



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג