מה הבשורה שיביאו דקתלון, פוט לוקר ואינטרספורט לישראל?

האם העלייה לישראל תשמור על המחירים האטרקטיביים של "דקתלון" ו"אינטרספורט"? האם פוט לוקר מספקת משהו חדש לצרכן הישראלי? ומה באמת כדאי לקנות בחנויות האלו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חנות של דקאתלון
חנות של דקאתלון

מעטים הם הספורטאים החובבנים שנשארו אדישים לידיעות השונות על עלייתה לארץ של ענקית מוצרי הספורט "דקתלון". ואם זה לא מספיק, מגיעות יחד אתה גם "אינטרספורט" ופוט לוקר (Foot Locker) שכבר פתחה שתי חנויות ראשונות בארץ. אחד הדיונים המרכזיים סביב הנושא הזה הוא האם החברות האלו יספקו לצרכן הישראלי את המחירים של אירופה? המחירים שבזכותם כל כך הרבה ישראלים כבר מכירים מצוין, לפחות את "דקתלון" ו"אינטרספורט" שהפכו לחלק ממסלול השוטטות שלהם בכל בירה אירופית? השאלה השנייה היא מה איכות המוצרים שלהם לעומת אלה שאנחנו רגילים אליהם בארץ?

חנות של דקאתלון

מחיר, חוויה, איכות – מה בא קודם? דקאתלון | צילום: ŠJů

מה יהיה עם המחיר?

אין ספק שמבין שלוש הרשתות שהוזכרו כאן, "דקתלון" תהיה זו שתיבחן על ידי הישראלים בזכוכית מגדלת. לא סתם קוראים לרשת הצרפתית הזאת ה"איקאה של מוצרי הספורט". שני דברים גורמים לישראלים לעלות לרגל לחנויות שלה ברחבי העולם, וכיום יש יותר מ-1,000 כאלו בגדלים של 4,000 עד יותר מ-12,000 מ"ר: 1. המחירים. 2. חווית השוטטות.

כל מי שחוזר מ"דקתלון" מספר שהוא קנה מוצרי ספורט בזול ושהוא נהנה מסיבוב בחנות ענקית שיש לה כל מוצר אפשרי, מבגדי ריצה, דרך מחבטי גולף ועד למעילים לטרקים בהימלאיה. אבל עם כל הכבוד למגוון, מה שחשוב זה המחירים, שכן מוצרים רבים שנמכרים באירופה פחות רלוונטים לצרכן הישראלי הממוצע.

חנות של אינטרספורט

מותגים ייחודיים בשילוב המותגים הגדולים ביותר. אינטרספורט | צילום: Koen מתוך wikimedia commons

עושה רושם שדקתלון שתפתח את הסניף הראשון שלה בראשון לציון, תדאג שבארץ המחירים יישארו אטרקטיביים כמו באירופה, אחרת לא תהיה הצדקה לקיומה בארץ. בשוק האמריקאי למשל, "דקתלון" לא שרדה וב-2006 סגרה את סניפיה בגלל שלא היה לה חופש פעולה – כך לפחות נכתב בידיעות שונות בתקשורת האמריקאית לפני 10 שנים.

מי שביקר בסניפי דקתלון בצרפת, איטליה, ספרד או כל מקום אחר יודע שהמחירים אטרקטיביים אבל צריך להבין שלא מדובר במחירים של המותגים המובילים אותם כולם מכירים, אלא של מותגים השייכים רק ל"דקתלון" ונמכרים רק אצלה (אל איכותם נגיע בהמשך). כך למשל קהל הרצים מכיר את המותג "קלנג'י (Kalenji), הרוכבים את B'Twin, השחיינים את Nabaiji וכך הלאה. למעשה, רוב המוצרים של דקתלון שייכים למותגים שלה ועולים הרבה פחות מהמותגים המובילים. לדוגמה: טייצים לנשים במחירים של בין 35 ל-55 שקלים, מכנסי ריצה לגברים במחירים של 40-50 שקלים, ביגוד רכיבה במחירים הרבה יותר נמוכים ממה שיציעו לכם ברוב חנויות האופניים כאן, ואפילו זוגות אופניים.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

באינטרספורט שהיא רשת אירופית שבסיסה בשוויץ, ויש לה כ-6,500 חנויות ברחבי העולם, מדובר בשילוב בין מותגים בלעדיים כמו ל"דקתלון" ומותגי על כמו נייקי ואדידס. גם במקרה של הרשת הזאת מציעים ללקוחות מחירים אטרקטיביים, ויהיה מעניין לראות אם בחנויות שיפתחו בארץ על ידי הזכיינית שהיא המשביר לצרכן, יצליחו להשוות את המחירים האלו. אפשר לצפות שבכל מה שקשור למותגים הבלעדיים יעשו את זה (מותגים כמו pro touch לבגדי ריצה ו-energetics לבגדי פיטנס). בחלק מהמדינות שבהן פועלת רשת אינטרספורט ניתן להזמין מוצרים באתר האינטרנט הרשמי ולאסוף אותן בחנות המקומית – עדיין לא ברור אם יעשו את זה גם בישראל.

רשת נעלי הספורט פוט לוקר כבר פתחה כאן סניפים ראשונים, כאשר עיתונים שונים כבר פרסמו ידיעות שלפי הבדיקות שלהן המחירים של הנעליים בחנויות כאן גבוהים בהרבה מאלו שבארצות הברית – המדינה שבה נוסדה החברה הזאת. למען האמת, פוט לוקר לא מתיימרת להיות חנות זולה גם בארצות הברית, אלא רשת מפוארת שיש בה את כל הדגמים החדישים של המותגים הכי אטרקטיביים. זה אמור להיות בית מצוין למי שמחפש נעלי ריצה, כדורסל או נעלי ספורט לילדים – אבל אפשר להבין כבר עכשיו שממחירים נמוכים אפשר לשכוח.

ומה לגבי האיכות?

רצים שמתאמנים הרבה זקוקים מן הסתם להרבה בגדים, ולהם כדאי מאוד לבקר בחנות כמו "דקתלון". גם אם רוב האנשים יגידו שטייץ של המותג "קאלנג'י" הוא קצת פחות נוח ושמרגישים בקלות בהבדלים באיכות החומר לעומת המותגים המובילים, אי אפשר להתעלם מהפער העצום במחירים. כשזה קשור לבגדי ריצה, אין ספק שמשתלם מאוד להוסיף לארון בגדים זולים יותר, וגם אם יחזיקו פחות זמן, הרי שמדובר במוצרים שעולים שליש-רבע מחיר ואפילו פחות מזה.

חנות של פוט לוקר

מתאים לצרכן הישראלי? פוט לוקר | צילום: Raysonho

אז בכל מה שקשור לבגדי ריצה אנשים נוטים לקנות במקומות כמו "דקתלון" או "אינטרספורט" טייצים, מכנסיים, כפפות, כובעים, גרביים (כולל גרבי לחץ) וזה מאוד משתלם. ל"קאלנג'י" גם יש נעלי ריצה אבל כאן מדובר בנושא רגיש יותר כי הרגילו אותנו לחשוב שמה שלא יקר לא שווה ואולי אפילו יכול לפצוע. ההמלצה היא פשוטה – לנסות למדוד בחנות – אם זה נוח, אפשר לנסות (כמובן שבהדרגה).

העיקרון ב"דקתלון" דומה גם בכל מה שקשור לעולם האופניים. המותג B'Twin מציע קולקציות שלמות של בגדי רכיבה במחירים זולים מאוד ותוכלו לראות הרבה מאוד רוכבים ישראלים לבושים בהם. מצד שני, הם מציעים גם אופני שטח וכביש, אלומיניום וקרבון, שלא ממש מוכרים בקהילת הרוכבים. כן, יש להם בית חרושת וצוות פיתוח ועושה רושם שמדובר ביותר מ"אופני מדבקה" סיניים, אבל עד כמה יותר? קשה להגיד. בביקורות שונות של המוצרים שלהם ברשת אפשר למצוא גולשים רבים שמוכנים להישבע שמדובר באופניים נפלאים, אבל לא צריך לסמוך על כל מה שכתוב – בטח בביקורות ברשת.

באופן כללי, צריך להבין שהקהל הישראלי מורגל בעיקר למוצרים שנוח לו להביא מחו"ל וזה בעיקר ביגוד, כאשר המוצרים המשלמים ביותר הם ביגוד חורפי כמו מעילי ריצה או מעילי טרקים שעולים כאן הרבה מאוד כסף בחנויות המתמחות בזה וברשתות כמו "דקתלון" ו"אינטרספורט" תוכלו למצוא אותם במחירים שהם זולים עד כדי כך שזה בסדר אם קונים רק לעונה אחת.

חווית קנייה כמו במוזיאון

אין שום ספק ש"דקתלון" זו חוויה. כשמגיעים בפעם הראשונה לחנות כזאת בגודל של כמה אלפי מטרים רבועים, השופינג הופך למעשה לשוטטות במוזיאון אחד גדול של מוצרי ספורט מכל ענף שאפשר רק לדמיין: סקי, גולף, סייף, גלישה. והקונספט דומה לזה של איקאה כי מי שמגיע לקנות מכנסי ריצה וגרביים, ימצא את עצמו עם עגלה מלאה באקססוריז קטנים ב"כלום כסף" – בדיוק כמו הדרך לקופות ב"איקאה".

גם ב"אינטרספורט" מדובר בחוויה מיוחדת, מאחר ולצד השוטטות וההיכרות עם המותגים החדשים שטרם נראו בארץ, עם המחירים המיוחדים, נחשפים תחת קורת גג אחת גם למוצרים של חברות הספורט הכי אטרקטיביות: אדידס, נייקי, אנדר ארמור, פומה, הוקה וזה רק מעולם הריצה. יהיה שם מענה גם לחובבי הגלישה, השחייה, הפיטנס וכל מה שאפשר להעלות על הדעת.

בפוט לוקר מנצלים ברחבי העולם את השם הטוב של החנות שמיתגה את עצמה כאימפריה, וכך מקבלים למעשה מכל המותגים הנחשבים את הדגמים החדישים ביותר, ומחלקם אפילו דגמים מסוימים של נעליים המיועדות למכירה רק ברשת פוט לוקר. זה בעצם הקונספט של הרשת הזאת, יחד עם העובדה שהיא מתהדרת בחנויות מפוארות וכיפיות. האם זה מה שיכבוש את הצרכן הישראלי? לא בטוח בכלל, נחכה ונראה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גיא הגיב:

    אני מכיר את המוצרים של דקלון לריצה כבר שנים ומשתמש בהם בהנאה רבה מאד מומלץ והאיכות ברוב המקרים אפילו טובה יותר

  • יוגב הגיב:

    המוצרים של דקתלון מעולים. אני רץ ורוכב עם ביגוד שלהם שנים להאיכות לא משתנה .פשוט נוח ומעולה. אין שום סיבה בעולם לשלם על ביגדו את המחירים שמבקשים פה. זה ניצול לשמו. אם הם באמת ידאגו שהמחירים יהיו כמו באירופה הם יתנו סוף סוף מכה לכל הגזלנים. יתרון נוסף שאין פה זכיין שיעשה מה שהוא רוצה. רק הרשת תחליט על המחירים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג