לרכוב על אופניים בין הכרמים, היקבים והכפרים של בורדו

מה דעתכם על שיט ורכיבה בין כרמים בחבל בורדו? שירי גורדון יצאה לשיט שכזה ושילבה טיולי אופניים קסומים בינות לכפרים ציוריים ומטעמים קולינריים משובבי נפש מהמטבח הצרפתי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"אני טסה לבורדו ואת באה איתי", אמרתי לאחותי ומצידו השני של הקו נשמעו קריאות התרגשות ושמחה. אחותי, שנחשבת לחובבת הפינוקים במשפחה כבר ראתה את חגיגות היין והאוכל שהולכות להיות לנו ותוך כדי שיטוט מהיר באינטרנט היא גם הכריזה – "יש מלא שופינג בבורדו"! אז אחרי שהייתי בטוחה שהיא ממש בעניין המשכתי, " אז את שומעת, אנחנו הולכות לעשות טיול אופניים ואנחנו לא ישנות במלון אלא בספינת נהר, לא כל כך גדולה ולא בדיוק 5 כוכבים כמו שאת רגילה.

לעשות טיול אופניים וללון בספינת נהר | צילומים: באדיבות שירי גורדון

עוד כתבות בנושא
מסביב לעולם ב-80 יום…על אופניים
5 טיולים אופניים לכל המשפחה
למה כל כך חשוב לרוכבי אופניים להיות מבוטחים?

כפר גלובלי גדול על סיפון הספינה

דממה בצידו השני של הקו, "תראי, טיול רכיבה על אופניים זה מעולה, זה ישתלב טוב עם האוכל והיין בכפרים והעיירות באזור. לגבי הספינה, אין מצב, אני רוצה מלון, מיטה מפנקת, אוכל טוב ומקלחת. תמצאי לי מלון". אז אחרי שכנועים לא קלים היא הבטיחה לנסות והנסיעה אושרה ונסגרה. כך טסנו לנו לבורדו דרך פריס. הגענו בשעות הצהריים החמימות ודבר ראשון התמקמנו בבית קפה מקסים מול הנהר לכוס יין וגבינה משובחת.

בכניסה לספינה קיבל את פנינו צוות הספינה החביב. כבר הרגשנו בבית. יש משהו בספינה קטנה שגורם לך להרגיש כאילו נכנסת לסלון של חבר קרוב. בספינה יש סך הכך כ-10 אנשי צוות, כך שמהר מאוד כולם מכירים את כולם. ההרגשה היא מאוד נעימה וביתית והרגשנו כאילו באנו להתארח אצל חבר קרוב. אחותי שאמנם התרשמה מקבלת הפנים, עדיין המשיכה בשלה שאמנם החברה נחמדים אבל אם החדר שנקבל לא בסטנדרטים שלה היא עוברת למלון. אז המשכנו לחדר, לא לפני שקיבלנו כוס פרוסקו צוננת (כאילו לא סיימנו לפני כמה דקות כוס יין לבן מעולה) כדי לחגוג את קבלת הפנים כמו שצריך.

צפו | למי שאוהב בילוי קצת אחר

ניגשנו לתא שלנו בספינה. אחותי עקמה את הפרצוף, "כן זה חמוד, נקי ומסודר אבל מאוד קטן, איך אסדר פה את כל השמלות שהבאתי…". ניסיתי להסביר שבאנו לטיול אופניים, שגם בארוחת הערב החברה באים עם הטרנינג אחרי המקלחת, שזה לא פורמלי אלא ביתי. לא עבד ולכן אמרתי שניתן לזמן לעשות את שלו ונראה איך היא תרגיש בתום השבוע.

לאחר התארגנות הכרנו את שאר האורחים בספינה. בגלל שהספינה קטנה (מקסימום 60 איש) מהר מאוד מכירים את כולם ומתחברים עם כולם. הכרנו בחור גרמני שחי חלק מחייו בגרמניה וחלק בקרואטיה, הכרנו שתי נשים מניו-זילנד שמטיילות כבר 10 שנים בעולם ולפני שנה גילו את הקונספט של שיט ורכיבה ומאז הן פשוט עוברות מספינה לספינה מיעד ליעד ומגלות את העולם דרך המים והרגליים. שלוש חברות שוויצריות שבאו לחגוג יום הולדת לאחת וזוג איטלקים פנסיונרים שהוא אלוף רכיבה בעבר והיא נדבקה בחיידק לפני כמה שנים ומאז רוכבת איתו בעולם. לכולם זו היתה כבר חוויה מוכרת. הם כבר שטו ורכבו בעולם וכולם בלי יוצא מן הכלל סיפרו שזו הדרך הטובה ביותר לראות את העולם – בשיט וברכיבה. מנהלת השיט הכריזה שאנחנו יוצאים להכיר את בורדו בלילה. באופניים, ברור שבאופניים.

לא יאומן איך ממטבח כל כך קטן יוצאים כאלו דברים אנינים

רכיבה יומית מהנה של 45 ק"מ

עלינו לסיפון העליון, שם פגשנו את מי שיהיו החברים הכי טובים שלנו השבוע – האופניים. צי חדיש ומאובזר היטב של אופני טורינג חיכו לנו. בגדלים שונים (גבהים מדויקים להתאמת האופניים מבעוד מועד) וכ-10 זוגות אופניים חשמליים לאלו שלא רצו להתאמץ. יצאנו לדרך. העיר מדהימה, ממש. הסמטאות אמנם צרות אבל לחלוטין נוחות לרכיבה, בניגוד לערים אחרות באירופה גם לא מאוד צפוף ואפשר לרכוב בבטחה. חצינו את העיר ורכבנו לאורך הנהר. סך הכל כ-20 ק"מ עם הרבה עצירות בדרך ברכיבה קבוצתית, אותה הובילו שני מדריכי הרכיבה שהיו איתנו על הספינה מתבלים את הרכיבה בסיפורים על האזור ובהסברים על הדרך.

בתום הרכיבה חזרנו לארוחת ערב ואז התחלנו להבין באמת את יתרונות הלינה בספינה. האוכל, אם הספינה מזכירה בעיצוב כאילו התארחנו אצל חברים, חמים נעים ולא אלגנטי מדי, האוכל זה כבר סיפור אחר לגמרי. התיישבנו כולנו לארוחת ערב חגיגית ראשונה. השולחנות ארוכים כך שאתה "נאלץ" לשבת עם אחרים וככה מכיר המון חברים חדשים. האווירה נעימה ולכולם שפה משותפת – האופניים. והאוכל. וואו האוכל. לא יאומן איך ממטבח כל כך קטן יוצאים כאלו דברים אנינים. ארוחת שלוש מנות פשוט מעולה. בהמשך השיט גילינו שהמטבח מתאים עצמו לאזור, כך שכל ערב נהנינו מארוחת גורמה עם ניחוח מקומי מיוחד. אחרי ארוחת הערב הוזמנו ללאונג' לתדרוך.

רכבנו כ-20 ק"מ בקבוצה אותה הובילו שני מדריכי הרכיבה שלנו

ככה זה עובד

כל יום בבוקר יש תדרוך לגבי הרכיבה של אותו יום והסבר על האזור. יש מפות (או קבצי GPS – תלוי איפה) שניתן לקחת ולרכוב בצורה עצמאית. בספינה יש 2 מדריכי רכיבה שיוצאים כל יום לרכוב, אפשר לבחור אם להצטרף אליהם או לא, לשיקולכם. אפשר גם כל יום להחליט משהו אחר ואפילו אפשר באחד הימים לבחור לא לרכוב בכלל. זו החופשה שלכם, תעשו מה שבא לכם.

אנחנו בחרנו לצאת עם המדריכים, עלינו לסיפון העליון לקחת את האופניים שלנו ויצאנו לדרך. מרגע זה התחילה החוויה האמיתית. הרכיבה בבורדו היא בין כרמים, שאטו ויקבים של יין. הרכיבה בדרכים ברובן שטוחות (עליות קטנות מדי פעם רק לשמור על האדרנלין) ובנוף עוצר נשימה. במהלך הדרך ניתן לעצור בעיירות קטנות, לקשור את האופניים (בערכה שמקבלים כשיוצאים לדרך יש קסדה, שרשרת , מנעול ומפות) ולטייל ברגל. הרכיבה היא לאורך כ-45 ק"מ ביום, כך שאם לא עשיתם עצירות בדרך ניתן לסיים הכל בתוך 4 שעות ואז אתם חופשיים או שתמרחו את היום ותעצרו בדרך. יש המון מה לראות. כך למשל, באחד הימים רכבנו לטירה מדהימה ונכנסנו לטעימות יין. היה פשוט מדהים וטעים לשתות יין מקומי בנוף המדהים שנפרש מתחתינו.

הרכיבה בבורדו היא בין כרמים ושאטו של יין

חוויה שלא שוכחים

ביום אחר הגענו לעיירה קטנה עם מוזיאון מקסים של כלי נגינה. נכנסנו לסיור ושמענו הסברים מהמדריכה המקומית.
בשאר הזמן אתם פשוט רוכבים להנאתכם בשבילים. הדרכים משולטות, הנוף עוצר נשימה והמקומות והאנשים שפוגשים בדרך השאירו בנו חותם אמיתי. אבל הבונוס האמיתי קורה כשחוזרים. אחר הצהריים חזרנו לספינה עייפים אך מרוצים. אז הבנו את הקסם האמיתי שבשיט. כשהרגלים כואבות, תופסים כיסא על הסיפון העליון, מזמינים כוס יין צוננת ופשוט נהנים מהנוף. וזו החוויה האמיתית. השילוב הזה בין לראות את המקומות ברגלים לבין לחוות אותם אחר כך על הסיפון זה הבונוס האמיתי שעושה את הטיול הזה לחוויה בלתי נשכחת.

כמה פרטים טכניים חשובים:
מסלולי השיט והרכיבה מתקיימים במגוון יעדים באירופה. אני רכבתי בבורדו ובאיטליה והמשותף לכולם הוא שהחבילה תמיד כוללת הכל: טיסות, שבוע בספינה כולל ארוחות בוקר וערב בספינה (והן מעולות ועשירות) וארוחת צהריים שמכינים לעצמנו לדרך (כריכים וחטיפים), השכרת אופניים ותכנית טיול יומית. תמיד יש מדריכי רכיבה על הספינה.

בחלק מהמסלולים מוצעת תכנית מודרכת במלואה (בתשלום נוסף) ובה המדריך אתכם כל היום. בחלק מהמסלולים הרכיבה היא עצמאית לחלוטין (אבל תמיד כוללת תדרוך מקיף ערב קודם וערכת מפות מקיפה) ובחלק ניתן לבחור כל יום אם תרצו לרכוב לבד או עצמאית. הספינות שונות ברמתן. אופי הרכיבה משתנה מיעד ליעד אבל בכולם מדובר על כ-40-50 ק"מ בממוצע ביום, המסלולים ברובם שטוחים (יש מעט עליות לא נוראיות בכלל) ומשולטים היטב. בחלק מהמקרים הרכיבה הינה בתוך עיר ואז יש לשים לב יותר לתנועה. תמיד ניתן להזמין מראש (בתוספת תשלום) אופניים חשמליים (מותנה באישור ובמלאי) מה שמשותף לכל חופשות השיט והרכיבה היא החוויה החברתית המדהימה. כשמבלים שבוע בספינה מכירים אנשים חדשים, שומעים סיפורים מהעולם וזה תמיד מוסיף לחוויית הטיול. אפשר גם כמובן להחליט שלא מתאים לכם ולמצוא לכם פינה משלכם עם ספר טוב, לעלות לסיפון השמש וליהנות מהנוף, מהשקט ומהשלווה. מבטיחה לכם חוויה שלא שוכחים. ומה לגבי אחותי אתם שואלים? היא כל כך נהנתה שהיא כבר הספיקה להירשם לשיט הבא…

החוויה החברתית היא פשוט חווייתית ומדהימה

רוצים ליהנות מחוויית רכיבה באזור בורדו בשילוב שיט נהרות? בואו לראות מה יש לנו להציע לכם!

מעונינים בפרטים נוספים או לשוחח עם נציג? לחצו כאן

שירי גורדון | הכותבת מנכ"לית קבוצת גורדון טורס, רוכבת מתחילה שאוהבת בעיקר לשלב רכיבה עם אוכל טוב ושאר פינוקים



* תוכן שיווקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מיכל הגיב:

    הע
    אופניים חשמליים. לא חשמליות.
    שבת שלום

  • שי הגיב:

    נשמע חוויה אמיתית, רק סוג האופניים מבאס… יש מצב לאופן יותר 'רציני' (מניח ש XC/AM) מאשר אופן עיר סטנדרטי ופשוט?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג