לך לך למדבר: החוויה המדברית של סמרתון

מה קורה כשמפגישים בין המדבר, סינגלים, ירון דרעי ונמרוד כהן? יוצאת תחרות חווייתית ומיוחדת הכוללת בתוכה רכיבת בכורה על הסינגל החדש מהניילונים שנפתח בתימנע. ראיון אישי עם מי שעומד מאחורי החוויה המדברית הזו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המדבר הישראלי הוא פנינה נוצצת ומתנה שהטבע נתן לנו, הישראלים, שוחרי הטבע ורוכבי האופניים. בעשור האחרון מתבצעות עבודות פיתוח רציניות באזור המדברי, בניית שבילי רכיבה מסודרים וסינגלים ארוכים שמובילים את הרוכבים בהם אל מקומות קסומים שעד היום היו סמויים מן העין. החוויה המדברית המשלבת בתוכה שמיים כחולים, שמש וכל גווני החום שמתחלפים במהירות לנגד העיניים, יחד עם סינגלים מאתגרים ונוף עוצר נשימה, מושכים אליהם רוכבים מכל רחבי העולם.

צ פ ו | הצצה לסינגל המכרות החדש בתימנע

עוד כתבות בנושא
מרוצי האופניים הגדולים בעולם שאתם חייבים להכיר
כיצד לבחור אופניים ראשונים
10 מסלולים לרכיבת אופני הרים

בזמן שאירופה שוקעת בתרדמת חורף תחת מעטה לבן של שלג, כאן בישראל רוכבי ההרים יכולים ליהנות משפע אינסופי של שבילים אתגרים ואירועי רכיבה חורפיים עם סטנדרט אירוח מפנק במיוחד שתואם בדיוק את האווירה המדברית של השקט והשלווה יחד עם חברים ושותפים לרכיבה.

נימי (נמרוד) כהן, מוותיקי ענף האופניים בישראל וממארגני מרוץ האופניים הבינלאומי, הסמרתון, שיוזנק בעוד כשבוע, נזכר בחוויות עבר שלו מאירועי רכיבה כמו סובב סדום וסובב גליל, "זה היה קהל אחר", הוא מספר, "זה היה קהל פשוט, לא היה לרובם טייטס או נעליים עם קליטים, למי שהיה טייטס וקליטים היו אולי 150 איש מתוך 2,500. כל קיבוצניק או מושבניק שהיו לו זוג אופניים, היה זורק אותם לאוטו ונוסע לאירוע. היינו נוסעים וישנים לילה לפני בקיבוץ על איזו מדשאה בשקט, עם אוהלים ושקי שינה ובבוקר קמים ומשתתפים. לפעמים שבת אחרי היינו נוסעים עם חברים שלא השתתפו בתחרות כדי לרכוב שוב על המסלול. לא היו אז מסלולים בארץ, לא היה את הידע הזה". כיום, קהל הרוכבים השתנה מאוד ודורש הרבה יותר סינגלים, מסלולים חדשים ומאתגרים, מחפש אירועים ברמה גבוהה עם סטנדרטים לא מתפשרים.

"הסמרתון הוא מוצר ייחודי בעולם" | צילום: שחף הבר, יואב לביא, תומר פדר, באדיבות סמרתון

לפני שנתיים, אירוע הסמרתון, מרתון זוגות רב יומי מדברי, הפך לתחרות UCI (איגוד האופניים העולמית) ותוכלו אף למצוא אותו בלוח האירועים העולמיים. השנה, אחרי עדכון של ה-UCI ששינה את המרתונים הרב יומיים משלושה ימים לארבעה, נאלצו המארגנים לעדכן את הגרסה התלת יומית דבר שגורר אחריו שינויים והערכות לוגיסטית משמעותית.



כהן, שמחובר לענף האופניים בצורה עמוקה, עובד קשה מאוד כדי ליצור עבור הרוכבים, אוהבי הטבע והסינגלים אירוע חוויתי ברמה הגבוהה ביותר, "מעניין אותי להיות אחד האירועים החוויתיים הכי טובים בעולם לרוכבים, עם המסלולים הכי יפים בעולם והסינגלים הכי חזקים בעולם. המודל שלי זה BC bike race, (מרוץ אופניים בן 8 ימים בקנדה, ד.מ), זה מרוץ שהשפיע עלי מאוד. לב ליבו של האירוע הוא הרכיבה. ה-BC לקחו את המוצר שלהם, הטבע המיוחד, והפכו אותו לאירוע. אני חושב שה-BC הוא אירוע ייחודי בעולם וגם הסמרתון הוא מוצר ייחודי בעולם".

"מגיעים לנקודות שבחיים לא הייתם מגיעים אליהם" | צילום: שחף הבר, יואב לביא, תומר פדר, באדיבות סמרתון

כשרוכבים מגיעים לאירוע רכיבה, המסלולים, הפיור פאן והנוף הם דבר חשוב אבל דבר לא פחות חשוב היא המעטפת של האירוע עצמו. דמיינו לעצמכם את השקט המדברי כשהבוקר עולה וסביבכם כולם מתעוררים לאט ליום רכיבה מדברי מלא אבק, מקומות שרק אתם, היעלים וחיות המדבר נמצאים, נוף בתולי בראשיתי, רחוק מכל מקום מיושב, מרגישים קצת כמו לרכוב על כוכב אחר. ארוחת הבוקר שלפני הרכיבה כבר ממתינה לכם, עם ריח של קפה באוויר שמסביבכם כולם כמוכם, רוכבים אוהבי אופניים וחובבי תחרויות. אתם נמצאים בחופש, רק אתם והמדבר עם כמה חברים טובים ולכן המארגנים חשבו על הפרטים הכי קטנים ומפנקים שיגרמו לכם ולחופשה שלכם להיות הכי מהנה ועוצמתית, "יצרנו אחלה מחנה עם פינות זולה, חוף על אגם מלאכותי, קומזיץ בלילה, הופעה חיה, מתחם מסאג' ומדיטציה שעושה שני סשנים ביום ובירות. למה כל זה? כי אתה כבר במדבר, מבודד, בשקט. האווירה של הסמרתון היא לא מלחיצה".

מסביבכם כולם כמוכם, רוכבים אוהבי אופניים וחובבי תחרויות | צילום: שחף הבר, יואב לביא, תומר פדר, באדיבות סמרתון

למה דו יומי?

תחרות של ארבעה ימים לא מתאימה לכל אחד ולא כולם יכולים למצוא לזה את הזמן, אבל רכיבה דו יומית, שמתחילה בחמישי בערב, כאשר מסיימים יום עבודה וממשיכה לסוף שבוע, שישי שבת, של רכיבות מדברית, לינה באוהלים עם החברים והמון שקט מדברי, זה דבר שרבים יכולים להתחבר אליו. המארגנים כבר דאגו לכם לפרטים הכי קטנים, החל ממקלחות חמות, שלוש ארוחות ביום, אוהלים מפנקים ולסיום גם חולצת אירוע וחולצת רכיבה ברמה גבוהה.

התחרות הדו יומית בסמרתון מתבצעת בזוגות, למה? כי בכל זאת מדובר על רכיבה מדברית וחשוב מאוד לשמור על ביטחון אישי כך שכל אחד דואג לא רק לעצמו, אלא גם לפרטנר שלו לרכיבה. גם בדו יומי, כמו בתחרות הרב יומית, יהיו מנצחים של כל יום ומנצחים כללים כך שאם אתם רייסרים בנשמה, תוכלו לתת הכל כדי לעלות על הפודיום או פשוט ליהנות מהחוויה המדברית עוצרת הנשימה, "לא חייבים להתייחס לסמרתון כאל תחרות. הוא מאוד כיפי וחוויתי. מלבד החד יומי שהוא אינדיבידואלי, יתר הימים זו רכיבה בזוגות, בראש ובראשונה מסיבה בטיחותית. אנחנו במקום מדברי ויש מקומות מסוכנים, צוקים וחריצים, יש מקומות ללא קליטה סלולרית תעודת ביטוח הראשונה שלך היא בן הזוג שלך. תחרויות מרתון התחילו בזוגות בגלל זה".

התחרות הדו יומית מתאימה יותר לרוכבים מנוסים כיוון שכבר ביום הראשון תצטרכו לגמוא 86 ק"מ של רכיבה מדברית עם 1,400 מטר טיפוס מצטבר, "זה סטייג' אדיר, מנאות סמדר לתימנע. מתחילים מלמעלה ומסיימים למטה, יש בו יותר ירידות מטיפוס וזה נקודה לנקודה, אבל בכל פעם אתה רוכב משהו אחר. זה יום מלא בסינגלים יפהפיים. ביום השני יש 52 ק"מ עם 65% סינגלים. הרכיבה עוברת בסינגל המכרות החדש בתימנע שיושק רשמית בשבת".

"סטייג' אדיר, מנאות סמדר לתימנע" | צילום: שחף הבר, יואב לביא, תומר פדר, באדיבות סמרתון

אם עדיין מרגישים שרכיבה דו יומית גדולה עליכם, אתם תמיד יכולים לרכוב את מסלול החד יומי שמוזנק בשישי וכולל כמובן את הסינגל החדש של תימנע בתוכו, כך תוכלו ליהנות גם מלינת לילה מדברים עם כל הכיף והפינוקים שיחכו לרוכבים וגם לרכוב בבוקר עם חברים, בקצב גבוה או כטיול. "אחרי 17 ק"מ של רכיבה פותחת ריאות", מספר כהן, "אתה נכנס לסינגל תימנע ואתם לא מאמינים שהוא בפארק תימנע. הפארק הוא בעצם בקעה ענקית שהיו בה התפרצויות געשיות והוא תחום כל כולו בצוקים ענקיים, 270 מעלות, הצד היחיד שפתוח הוא לכיוון כביש הערבה. הצוקים האלו רחוקים ועד היום רק ראינו אותם. אחד מהם יורד מהר ברך וכשרוכבים בהר ברך אפשר לראות את אגם תימנע. הסינגל החדש עובר למרגלות הצוקים האלו ופשוט חצבו שביל. מגיעים לנקודות שבחיים לא הייתם מגיעים אליהם כי הם כל כך מבודדים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דן הגיב:

    יפה מאד, אבל מתי ירימו ארועים לא בשבת, כך שכל האוכלוסיה תוכל להשתתף?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג