לא רונאלדו ולא מסי: כמה רצים בממוצע הכדורגלנים במונדיאל?

ואולי השאלה צריכה להיות בכלל : מדוע אנחנו חושבים שיש סיכוי טוב לגמר בין בלגיה לאנגליה במונדיאל הזה? היכנסו ותבינו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אלכסנדר גולובין שחקן נבחרת רוסיה בכדורגל
אלכסנדר גולובין שחקן נבחרת רוסיה בכדורגל

עוד רגע חגיגת הכדורגל תסתיים ברוסיה, רק ארבע נבחרות נותרו בקרב על התואר, ובהרבה מקומות כבר התחילו עם הסיכומים. מאז שהכדורגל הפך להיות ענף הרבה יותר מדיד בזכות הטכנולוגיה, אחד הנתונים שיותר מתעסקים בהם הוא המרחק שבו רץ כל שחקן במשך 90 דקות (או 120 במקרה של הארכה).

רץ יותר מכולם במונדיאל הזה. אלכסנדר גולובין מנבחרת רוסיה | צילום: Dmitry Sadovnikov

עוד כתבות בנושא 
למה כדורגלנים צריכים להיות ספורטאי סבולת? 
מהם האימונים שאפשר לעשות תוך כדי צפייה במונדיאל? 
האם יש קשר בין מהירות הריצה למבנה העצמות בכף הרגל?

מי רצה הכי הרבה?

בדקנו מיהן הנבחרות שרצו הכי הרבה בשלב הבתים ובשלבים הבאים כדי לנסות ולהבין למי יש את  היכולות האירוביות הטובות ביותר, ולא רק יכולות המשחק. אז הנבחרת שהפתיעה את כולם בשני המשחקים הראשונים בשלב הבתים היתה רוסיה, ששחקניה רצו במצטבר 115 קילומטרים במשחק הראשון ו-118 קילומטרים בשני. היכולות האלו גרמו בתחילת המונדיאל ללא מעט תהיות, והיו כאלה ששאלו איך זה שלשחקני הנבחרת שמדורגת הכי נמוך לפי הדירוג של פיפ"א יש את הכושר הגופני הגבוה ביותר.

בסופו של דבר הרוסים הוכיחו שהדירוג של פיפ"א לא באמת משקף את היכולת, כשהם הגיעו עד לרבע הגמר. בשלבים המכריעים הרוסים המשיכו לצבור קילומטראז' גבוה מאוד, ואחד השחקנים שלהם, רומן זובנין, סיים עם ממוצע הקילומטרים הגבוה ביותר במונדיאל (62 ק"מ ל-5 משחקים שהם 12.4 ק"מ למשחק לא כולל הארכות). מצד שני, צריך לזכור שבשמינית וברבע הגמר, הרוסים שיחקו נגד נבחרות טובות יותר (ספרד וקרואטיה) שהחזיקו בכדור הרבה יותר זמן ולכן הרוסים היו יותר במרדף אחרי הכדור. זו גם הסיבה, שלפי הסטטיסטיקה של המונדיאל, לרוסים יש גם את אחוז התיקולים הגבוה ביותר, הודות לזה שהם לא הפסיקו לרוץ.

וכעת נותרו במונדיאל ארבע נבחרות: צרפת, בלגיה, אנגליה וקרואטיה. בשלב הבתים לאנגלים ולבלגים היו הממוצעים הטובים ביותר עם 313 ק"מ לשחקני אנגליה בשלושה משחקים ו-312 ק"מ לבלגים (הרוסים לעומתם רצו 331 ק"מ).גם בשמינית הגמר הבלגים (108) והאנגלים (107) רצו הרבה יותר מאשר קרואטיה (99) וצרפת (97). ברבע הגמר המגמה הזאת נמשכה, הפעם האנגלים היו בטופ (110) ואחריהם הבלגים (105) והקרואטים (104) כאשר צרפת שוב לא עברה את ה-100 ק"מ למשחק.

אז אפשר לבנות על בלגיה בגמר לפי נתוני הכושר הגופני? | צילום: Svetlana Beketova

הכדורגלן כאתלט

המסקנות? קודם כל אם בא לכם להמר על משחקי חצי הגמר ואתם מתלבטים, אולי תתנו לאלמנט הכושר הגופני להכריע. לפי הנתונים שהצגנו לכם כאן, אם להסתמך על הכושר אז בלגיה ואנגליה ייפגשו בגמר. המסקנה החשובה יותר וזה ברור לכולם, אי אפשר להצליח בכדורגל בלי לרוץ יותר מדי. רוסיה היתה הנבחרות שרצה יותר מכולם במונדיאל הזה, וזה מה שלקח אותה כל כך רחוק למרות יכולת משחק פחותה בהרבה מזו של נבחרות שהיא ניצחה כמו ספרד. מצד שני, נתונים לא ריצה לא תמיד מעידים על היכולת הטובה ביותר אלא על מצב של נחיתות בהחזקה בכדור, שבו הנבחרת הסובלת מנחיתות מנצלת כושר גופני גבוה מאוד של שחקניה, וכך היה בשלב הבתים במקרים של גרמניה וסרביה, שבסופו של דבר הודחו בו למרות שהשחקנים שלהם רצו יותר מכל נבחרת אחרת בשלב הזה.

איך שלא מסתכלים על זה, סבולת גבוהה היא מרכיב חשוב מאוד בכדורגל, ואין סיכוי לשחק ברמות הגבוהות ביותר ללא סבולת לב ריאה מפותחת.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ירון הגיב:

    תיאוריה יפה, חבל שלא עבדה. בסופו של דבר צריך גם לדעת להניע את הכדור , לא רק לרוץ. אחרת זאת הייתה תחרות ריצה. עובדה. צרפת וקרואטיה בגמר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג