כריס פרום רואה את הארץ המובטחת לקראת סיום

מה קרה בקטע 19? אוולד בואסן-האגן ניצח בקטע הכביש האחרון בטור וכריס פרום עדיין בלי שום ניצחון עד כה ויכול להיכנס לרשימה קצרה של רוכבים שניצחו את הטור כולו בלי לנצח באף קטע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הדרך הארוכה לפריס מגיעה לסיומה בקרוב והפערים בקרב על החולצה הצהובה והניצחון בטור כולו קטנים מאוד. מה שמייצר לנו כצופים מתח עד הקטע לפני האחרון – שלב 20, שלב נג"ש במארסיי שבסיומו נדע מי המנצח של הטור. קטע 19 הוא שלב הכביש האחרון בטור זה (מלבד קטע 21 הסיום בשאנז-אליזה שהוא בכל הנוגע למתחרי הדירוג הכללי – חותמת גומי), המרוץ היום הוא בעצם ההזדמנות האחרונה של הרוכבים במקומות השני ושלישי, בארדה (AG2R) ואוראן (קנונדייל), לתקוף אחד את השני ולהשיג זמן על כריס פרום מסקיי שמוביל ב-27 שניות. מעשית זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית ונראה שהשניים ילחמו על סגנות לרוכב הבריטי שמצליח להגיב על כל ההתקפות שלהם בהרים, כריס פרום הוא שען טוב משמעותית משני מתחריו – הקרב צפוי להיות על המקום השני ורומיין בארדה ינסה לקחת כמה שיותר זמן מאוראן שביצועיו בנג"ש עדיפים. כריס פרום בלי שום ניצחון בשלב עד כה ויכול להיכנס לרשימה קצרה של רוכבים שניצחו את הטור דה פראנס כולו בלי לנצח באף שלב, אבל יש לו הזדמנות גדולה לשנות את המצב מחר ולנצח בקטע הנג"ש האחרון והמכריע במארסיי.

צ פ ו | קילומטר לסיום

אי אפשר להמשיך בלי כמה מלים על המרוץ יום קודם. קטע 18 ההררי – וורן בארגיל, ההפתעה החיובית של הטור, ניצח את השלב השני שלו בטור דה פראנס והבטיח עוד נקודות הרים יקרות בדרך לתואר החולצה המנוקדת בפריס, הוא מוביל על המקום השני ב-89 נקודות ולמעשה הוא רק צריך להגיע בבטחה לקו הסיום בשדרות הניצחון. זהו שינוי מרענן בהשוואה לשנים קודמות שבהן רוכבי הדירוג הכללי היו משמעותיים יותר (קינטאנה ב-2013, כריס פרום ב-2015).

זהו הניצחון הרביעי של קבוצת סאנווב ביחד עם ה-2 ניצחונות של שותפו לחדר של בארגיל, מייקל מת'יוס לובש החולצה הירוקה. ההתרסקות והפרישה של מרסל קיטל, הספרינטר הטוב ביותר בטור, הבטיחה תאורטית ומעשית שמייקל מת'יוס מסאנווב ינצח בתחרות הנקודות של ויזכה בחולצה הירוקה (אלא אם יפרוש עקב פציעה או בעיה מכנית). לא הרבה היו מהמרים שהקבוצה הזאת תחזיק ב-2 חולצות יוקרתיות בסוף הטור דה פראנס אבל זה המצב ואחרי הניצחון המדהים של תום דומולאן בג'ירו ד'איטליה אפשר להגיד שהם עושים עונה מדהימה. התחרות על החולצה חולצה הלבנה גם גמורה, הרוכב הצעיר הטוב ביותר סיימון ייטס הבריטי מוביל ב-2 דקות וצפוי לקחת את החולצה הביתה שנה אחרי שאחיו עשה זאת.

מסלול היום

השלב הארוך בטור דה פראנס השנה, אורכו 222.5 ק"מ מ-אמברון לסלון דה-פרובאנס, המסלול הוא מישורי ברובו אך עובר דרך שלוש עליות המדורגות ברמה 3. שתיים מהן בחלק הראשון של המרוץ, מה שעובד לטובת בריחה של רוכבים, העלייה השלישית מגיעה אחרי 177.5 ק"מ אל תוך השלב הארוך. עיירת הזינוק אמברון אירחה את הטור בעבר אך היא מפורסמת בשל תחרות איש הברזל "אמברון-מאן", שמתקיימת בה כל קיץ, משתתפיה שוחים באגם מלאכותי שהוא מהגדולים באירופה. זוהי פעם ראשונה שסלון דה-פרובאנס מארחת את הטור דה פראנס, העיירה מפורסמת בעיקר עקב קרבתה לבסיס חיל האוויר הצרפתי שמכיל את ה-"פטרול דה פראנס" יחידת האקרובטיקה האווירית של צרפת. זוהי יחידת המטוסים הותיקה ביותר אשר נחשבת לטובה ומדויקת ביותר בעולם בתחומה – מופעי ראווה עם צבעי צרפת האייקונים. מי שהמתין וצפה בסיום השלב זכה לתצוגה מרשימה שלהם.

מהלך המרוץ

רק 169 רוכבים עבור את קו הזינוק היום, זהו טור שייזכר הרבה זמן בשל התרסקויות, פציעות ופרישות רבות של רוכבים מובילים (רבים מהבולטים שבהם ספרינטרים). הרבה התקפות וניסיונות בריחה כולל של גרג ואן אוורמרט מביאמסי, זהו יום העצמאות של בלגיה אבל אחרי 10 ק"מ כולם עדיין ביחד. שמונה רוכבים עם יתרון קטן לתוך העלייה הראשונה של היום, רומאן סיקארד מדירקט אנרג'י לוקח את 2 הנקודות הרים שבפסגה אך בסיומה ולאחר 30 ק"מ שוב הפלוטון ביחד, קצב גבוה מאוד בשעה הראשונה של התחרות. מיד יוצאות מספר התקפות נוספות ונוצרת הבריחה של היום, 20 רוכבים, רבים מהם מנוסים. לאחר 40 ק"מ יש כבר יתרון של 3 דקות וניכר שהפלוטון "שחרר" את הבריחה להתמודדות על הניצחון בשלב. את פסגת העלייה השנייה של היום עובר רומאן הארדי אחריו תומאס דה גנט הבלתי נגמר. קבוצת הבריחה ממשיכה לעבוד ביחד ולהגדיל את היתרון מהפלוטון.

קבוצת סקיי מובילה את הפלוטון במשך כל היום, חבריה עובדים מקדימה בשביל לשמור על המוביל שלהם אך לא מנסים לסגור את הפער הגדול מקבוצת הבריחה שלא מסכנת אותם, סקיי מובילים בדירוג האישי והקבוצתי ואין ספק שכריס פרום לא יכל להציג כזאת עליונות ללא קבוצתו החזקה.

לאחר 136.5 ק"מ הבריחה הגיעה לספרינט הביניים, לוקח את מקסימום 20 הנקודות על הקו- תומאס דה גנט מהבריחה הגדולה של היום, נדמה שהוא בילה בבריחה רוב שלבי הטור… לא הייתה תחרות אמיתית על הניקוד בספרינט זה כאשר החולצה הירוקה הובטחה כבר. בעלייה האחרונה של היום התקפות רבות, רומאן סיקארד מקבוצת דירקט אנרג'י מכתיב קצב גבוה ועובר את הפסגה ראשון אך לא מצליח לייצר פער משאר חבריו לבריחה. כ-45 ק"מ מסיום השלב לבריחה המונה 20 רוכבים יש יותר מ-8 דקות על הפלוטון ונראה כי הניצחון בקטע יגיע מאחד מחבריה.

17 ק"מ לסיום 9 רוכבים מתוך ה-20 מצליחים להתנתק מהבריחה. ב-10 הקילומטרים האחרונים יש המון משחקים והתקפות בקדמת המרוץ, יש קבוצה קטנה שרודפת מאחורה, ההפרש 25 שניות אבל כבר ברור שהניצחון ייצא מפה.
2.8 ק"מ מהסיום שני רוכבים חזקים תוקפים ביחד מצד ימין של כיכר תנועה, אוולד בואסן-האגן וניקיאס ארנדט אך בואסן האגן הנורווגי מדיימנשן דאטה מאיץ חזק ומתנתק. הנורווגי מוביל לבד כרגע את המרוץ, יש לו שני ניצחונות בטור בעבר אך השנה הוא פספס על הקו מספר פעמים וזה יכול להיות התיקון המתוק שלו. (בשלב 7 הפסיד במילימטרים על הקו לקיטל ובסה"כ סיים בארבעה מקרים בשלושת הראשונים בטור הנוכחי). הוא נראה טוב בקילומטר האחרון ועובד חזק מאוד בשביל להגיע לקו בסולו מרשים! בואסון-האגן מעניק לקבוצתו ניצחון ראשון בטור הנוכחי, חמש שניות אחריו מגיע ניקיאס ארנדט מסאנווב לבדו ושלישי סוגר את הפודיום של היום הבלגי יינס קיוקאליר בספרינט מצומצם מהבריחה, הוא גם זוכה ברוכב ה"לוחמני" ביותר של היום, נחמה קטנה לבלגים ביום חגם.

הקטע נגמר על 43.61 קמ"ש בממוצע! אחרי 19 קטעים מפרכים עם 2 ימי מנוחה בלבד הרוכבים האלה עדיין יודעים לייצר מהירות מרשימה בשלב כל כך ארוך. דקות ארוכות אחרי הבריחה מגיע הפלוטון הגדול לקו הסיום בהובלת סקיי וכריס פרום. שני שלבים לסיום המהדורה ה-104 של הטור דה פראנס, זהות המנצח נראית ברורה… האם תהיה הפתעה אדירה?



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38
Antonina Reznikov wins the women&#039s 226 Challenge Israman אנטונינה רזניקוב מנצחת בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
Antonina Reznikov wins the women's 226 Challenge Israman אנטונינה רזניקוב מנצחת בצ'אלנג' ישראמן
05:08
Dan Alterman wins the 226 Challenge Israman דן אלתרמן הוא אלוף צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
Dan Alterman wins the 226 Challenge Israman דן אלתרמן הוא אלוף צ'אלנג' ישראמן 2024
05:28