כל מה שרציתם לדעת על מסלול "מרוץ שליחים מי-ם לים" – חלק שני

באפריל יערך לראשונה "מרוץ מי-ם לים", מרוץ שליחים מירושלים לתל אביב. כאן תמצאו פירוט של חלקו השני של המסלול (מתוך ארבעה), מרמת רזיאל ועד מודיעין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באפריל יערך לראשונה "מרוץ מי-ם לים", מרוץ שליחים מירושלים לתל אביב. כאן תמצאו פירוט של חלקו השני של המסלול (מתוך ארבעה), מרמת רזיאל ועד מודיעין

מאת:קרן גולדבלט


קטע 4 – מרמת רזיאל לאשתאול
ריצה קלה במורד הגבעה על שביל לבן רחב, מיער הקדושים על שביל עם סימון כחול, כל הדרך למטה עד נחל כסלון. נוף דרמטי של הגבעות התלולות מכוסות העצים ותל אביב במרחק מלווים את הקטע היפה והמהיר הזה. בתחתית הכסלון השביל פונה שמאלה, עובר דרך "תבלין" ויקב פלם, חוצה את כביש 395 ומוביל לרמזורים בצומת שמשון. פה נתמזג שוב עם שביל קק"ל שמירושלים לים ונישאר עליו למשך המשך המסלול עד לתל אביב. נחצה את הרמזורים פעמיים (נמתין לאור האדום בכל פעם) כך שנהיה בפינה הצפון מזרחית (אותו צד כמו אשתעול) ונבחר בשביל עם הסימון הירוק שעובר במקביל לכביש לכיוון צומת נחשון, כביש 44. לאחר 1 קילומטר על השביל המקביל לכביש, נגיע לתחנה הבאה בשבאשתאול בכניסה למשרדי קק"ל ולמשתלה. רכבים יפנו ימינה מכביש 44 ומיד ימינה לתוך מגרש החניה.


נוף הגבעות המיוערות מרמת רזיאל לאשתאול


הערה חשובה בנוגע למפת הגבהים: היא נלקחה מ-
Google Earth. הגובה מדויק למדי אך המרחק לא, זאת בגלל מדידת המרחק עם GPS
באיזור הררי. מדדנו את המרחקים במדוייק עם פודי רגל ומדי מרחק של אופניים,
כך שלא מומלץ להשתמש במפות הגבהים כמדידה מדוייקת של המרחק. בנוסף, כשאתם
משווים בין מפות הגבהים השונות, שימו לב לקטעים השונים – בכל אחד מהם סקאלה
שונה.

סיכום:
אורך הקטע: 8 ק"מ
איבוד גובה: 3400 מ'
סוג השבילים: בעיקר שבילים לבנים רחבים
דרגת קושי: קלה

קטע 5 – מאשתאול למצפה הראל
שביל קק"ל מטפס בעקביות למשך 2 ק"מ עד לנקודת התצפית של אשתאול ואז מלווה את קו הרכס לכיוון צפון-מערב לעבר נווה שלום. לפני שנגיע לנווה שלום, הדרך תיקח אותנו מערבה למצפה הראל. זהו חלק יפהפה של יערות איזור דרך בורמה. כל הקטע מוצל היטב על ידי עצים בוגרים והשביל רחב וקל. התחנה במצפה הראל היא אחת התחנות היפות ביותר לאורך המסלול. אני מפצירה בפני כל מי שעומד להתאמן בקטע זה לסיים את הריצה בביקור באורחן מצפה הראל – מסעדה הממוקמת באוהל במצפה הראל, שמגישה את הפיתות והלבנה המשובחות ביותר שאכלתי מעודי.

סיכום:
אורך הקטע: 8.8 ק"מ
צבירת גובה: 130 מטר
איבוד גובה: 160 מטר
דרגת קושי: בינונית
סוג השבילים: שבילים לבנים רחבים

קטע 6 – ממצפה הראל לכרמי יוסף
מעבר לקיבוץ הראל ולמטה דרך כרמי הקיבוץ השביל יורד לעמק אילון, למנהרה שמתחת לכביש מס. 3 לבקוע. נחצה בזהירות את כביש השירות של בקוע מתחת לגשר, ובמעגל התנועה ניקח את היציאה השנייה כשנרוץ נגד כיוון השעון, לעבר השדות ויער המגנים. השביל מתפתל מעלה ומטה בקצה היער עד להגעה לתחנה שמתחת לכרמי יוסף.


עמק איילון


סיכום:
אורך הקטע: 7 ק"מ
אובדן גובה: 100 מטר
צבירת גובה: 90 מטר
אופי השבילים: שבילים לבנים רחבים
דרגת קושי: קלה

קטע 7 – מכרמי יוסף לישפרו מודיעין
השביל מתפתל סביב יער המגנים וסביב השדות מעל בן נון. השביל ייקח אותנו למעלה לצד המזרחי של תל גזר. אם אתם מתאמנים בקטע זה, קחו לכם דקה או שתיים לבקר בעין ורדה היפהפה אשר מלא מים רוב השנה. השביל ייקח אותנו דרך מושב בן נון, נחצה את כביש 424 ונעבור את אנדרטת לח"י המרשימה, מטה לכיוון התעלה שמתחת לכביש 1 ודרך השדות למרכז ישפרו במודיעין.


גזר


סיכום:
אורך הקטע: 10.9 ק"מ
איבוד גובה: 60 מטר
אופי השבילים: רחבים לבנים
דרגת קושי: בינונית

18.12.2012


קרן גולדבלט – מנהלת PRO SPORT, אם לארבעה. גילתה את עולם הריצה בגיל 40 ובמהלך השניםהאחרונות התחרתה במספר מרתונים, תחרויות ריצה, טריאתלונים ומרוצי אופניים.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג