טיול תפוח בדבש בנחל אלכסנדר בערב ראש השנה

נחל אלכסנדר הקרוי על שמו של המלך אלכסנדר ינאי שמלך באזור בתקופת בית שני, הוא באורך 44 ק"מ והוא אחד היחידים במישור החוף שמים זורמים בו כל השנה, זו סיבה נהדרת לרכוב לצידו בימים אלו של הסתיו המתקרב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שני מסלולים: משפחתי ואתגרי

מסלול קל משפחתי וקצר
כ 2-3 שעות כולל עצירות והפסקות לאוכל, שתייה וצילומים – המסלול משולט וכל רוכב יוכל לרכב בקצב שלו או עם המדריך האחראי על המסלול שיוביל בראש רמת קושי: קלה, מתאימה גם למתחילים ומשפחות, המסלול שטוח ומישורי ללא עליות, בכל שלב למי שקשה יכול להסתובב ולחזור על עקבותיו לנקודת ההתחלה (חוזרים באותה דרך בה הגענו).
מסלול ארוך אתגרי
מישורי ברובו, זמן רכיבה כולל עצירות והפסקות אוכל ושתייה וצילומים כ 3-4 שעות. החלק הראשון רכיבה מזרחה לאורך נחל אלכסנדר ובין המושבים בשרון עד פארק לאומי מבצר קקון שם נעצור לתצפית/צילומי נוף וארוחת בוקר קלה, בחלק השני נחזור לנקודת הכינוס ונצטרף למסלול המשפחתי בקטע נחל לדוגמה עד חוף הים וחזרה לנקודת הכינוס.

תאריך : יום שישי, 14 בחודש ספטמבר 2012
שעת כינוס: 7:30
שעת זינוק: 8:00
שעת סיום : 12:00
גיל מינימום : למסלול העממי מגיל 8 , למסלול האתגרי מגיל 13 . ילד חייב להירשם עם מבוגר אחראי.

מסלול קל משפחתי וקצר
מרחק: 15 ק"מ, מסלול מעגלי
משך הטיול: כ 2-3 שעות כולל עצירות והפסקות לאוכל, שתייה וצילומים – המסלול משולט וכל רוכב יוכל לרכב בקצב שלו או עם המדריך האחראי על המסלול שיוביל בראש רמת קושי: קלה, מתאימה גם למתחילים ומשפחות, המסלול שטוח ומישורי ללא עליות, בכל שלב למי שקשה יכול להסתובב ולחזור על עקבותיו לנקודת ההתחלה (חוזרים באותה דרך בה הגענו).

מסלול ארוך אתגרי
מרחק: 41 ק"מ, מישורי ברובו, זמן רכיבה כולל עצירות והפסקות אוכל ושתייה וצילומים כ 3-4 שעות.
החלק הראשון רכיבה מזרחה לאורך נחל אלכסנדר ובין המושבים בשרון עד פארק לאומי מבצר קקון שם נעצור לתצפית/צילומי נוף וארוחת בוקר קלה, בחלק השני נחזור לנקודת הכינוס ונצטרף למסלול המשפחתי בקטע נחל לדוגמה עד חוף הים וחזרה לנקודת הכינוס.

מפת המסלול:
מסלול קל משפחתי וקצר  15 ק"מ. לצפייה במפת המסלול – לחצו כאן
מסלול ארוך ואתגרי 41 ק"מ. לצפייה במפת המסלול – לחצו כאן
דרכי הגעה: מכביש 4 מצפון ומדרום ראה במפה כאן
מחיר השתתפות : 40 שקלים
אין השכרת אופניים במקום
ציוד לטיול: אופניים תקינים אחרי בדיקה בחנות אופניים, קסדה, כפפות, פנימית רזרבית ומשאבה, כלי תיקון בסיסים, 2 ליטר מיים, חטיפי אנרגיה/פירות יבשים, מצלמה, משקפי שמש, קרם הגנה, בגדי רכיבה ונעליי ספורט (לא ניתן לרכב עם סנדלים/כפכפים וקרוקס).
רחצה: אין להיכנס למים בשום תנאי, כל טבילה בנחל או בים בחוף בית ינאי הם על האחריות הבלעדית של המבצע ולא באחריות הגוף המבצע את הטיול.

נקודות התחלה וסיום
חניון "קטע נחל לדוגמא" הסמוך לקיבוץ מעברות.(למגיעים מדרום:מצומת העוגן שבכביש 4 פונים שמאלה לכיוון תחנת הדלק ומתחם מסחרי משמר-השרון, ובצומת T פונים ימינה וממשיכים ישר בכיכר – לאחר 500 מטר מצד ימין נמצא החניון ). לבאים מצפון, לפני צומת העוגן הכביש מתפצל ימינה לכביש שירות לקבוץ מעברות, להמשיך איתו עד שמצד שמאל יש כניסה לחניון ונקודת הכינוס וההתחלה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג