זהבה שמואלי מנציחה את זכר בנה אייל ז"ל במרוץ

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

כאשר זהבה שמואלי, שכלה את בנה אייל שמואלי ז"ל, בתשעה ביוני 2000, עקב דום לב בו הוא לקה בעת שבילה עם חבריו במועדון תל-אביבי, היה זה אך טבעי כי את זכרו היא תנציח באירוע ספורט מסוג זה או אחר.


זהבה שמואלי וקבוצת רצי רמה"ש

זהבה שמואלי, מלכת האתלטיקה הישראלית שעד לפני שנים ספורות (חלק משיאיה נשברו רק בשנה שעברה), החזיקה בשיאי ישראל בכל המרחקים הארוכים והבינוניים החל ב- 5000 מטר ועד ריצת מרתון, זכורה לכולנו בהופעותיה המרשימות באולימפיאדת לוס אנגלס 84, אליפות העולם בהלסינקי 83 ועוד אליפויות בינלאומיות רבות.

בשלהי שנות ה- 80, לאחר לידת ביתה הצעירה כינרת, הפסיקה זהבה לרוץ כאצנית מקצוענית ועברה לשמש כמאמנת אתלטיקה במסגרת אגודת הספורט רמת השרון והביאה אצנים רבים להישגים נכבדים בענף הריצה הישראלי והבינלאומי.

במסגרת עיסוקה כמאמנת אתלטיקה וספורט, יזמה זהבה את מרוץ האביב ברמת השרון, אחד ממרוצי הכביש המפורסמים בארץ ואף פיתחה בארץ את תרבות הריצה בכלל ומועדוני הריצה בפרט, כנהוג במקומות שונים בעולם.


זהבה מזניקה את מרוץ האביב ברמה"ש 2001

בין מועדוני הרצים שהקימה זהבה ישנו מועדון רצי רמה"ש, אותו היא מפעילה במרץ עד היום ובו ניתן למצוא רצים מכל אזור המרכז, צעירים ומבוגרים השותפים לחוויית הריצה וכן את מועדון רצי כוכב יאיר אותו היא הקימה. כמו כן זהבה מאמנת רצי טריאתלון רבים ביניהם אורי זילברמן ועוד אחרים.

משהחליטה זהבה להנציח את זכר בנה אייל בעזרת מרוץ אשר יישא את שמו, עמדו בפניה
לבטים לא פשוטים בכלל. היכן לקיים את המרוץ (שהלא כבר קיים מרוץ כביש ברמה"ש), מתי לקיים אותו (עונת האביב עמוסה במרוצים כמעט מידי שבוע), לאיזה מרחק להריץ את הרצים (כבר נמאס לחלקם לרוץ ל- 10 ק"מ כל פעם ויותר מזה יכול להיות יותר מידי)? ובכל זאת הצליחה זהבה להוציא תחת ידיה אס מסוג חדש ושגם יהיה מנצח.

המסלול נקבע בשטח רמת השרון, העיר שמחבקת את זהבה כבר שנים רבות, התאריך, חודש נובמבר, וזהו למעשה המרוץ הפותח את עונת החורף אביב, כאשר שבוע אחריו מתקיים מרוץ גליל ים, שבועיים אח"כ חצי מרתון בית שאן (אליפות ישראל), אחריו מרתון טבריה, אח"כ חצי מרתון עין גדי ואחריו שלל מרוצי האביב, מה שנותן רצף מרוצים שמתחיל בנובמבר ונמשך עד חודש מאי, וגם המרחק שנקבע, 15 ק"מ שהוא מרחק חדש במחוזותינו ומשמש מרחק הכנה למרוצי החורף הארוכים (חצי מרתון בית שאן, מרתון טבריה וחצי מרתון עין גדי). כל אלה בתוספת הארגון המקצועי לו אנו מורגלים מאירועי רמת השרון וזהבה שמואלי, מבטיחים לכל המשתתפים מרוץ מסוג חדש, מהנה, מעניין ומאתגר.


שמואלי וידיד

המרוץ כאמור ייצא לדרך ביום שישי הבא ה- 22 בנובמבר, יתקיים בכל מזג אוויר ואסור לשכוח את המקצה הקצר יותר ל- 5 ק"מ שימשוך גם הוא מאות רצים מכל רחבי הארץ שיבואו לכבד את זכרו של אייל שמואלי ז"ל ושל אימו מלכת המרוצים הישראלית.

כל הפרטים על המרוץ
הרשמה למרוץ אייל
אתר האינטרנט לזכרו של אייל שמואלי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג