המקטע הראשון של שביל ישראל ייפתח ביום חמישי

ביום חמישי 31.3.2011, באירוע רכיבה מיוחד יחנך השביל על ידי רוכבים מקצועיים ובראשם המדליסט האולימפי גל פרידמן וגולש הגלים נמרוד משיח. החל מסוף השבוע מוזמן ציבור הרוכבים לנסות. המקטע, בעלות כוללת של חצי מיליון שקלים במימון משרד התיירות, מתפרס על 85 ק"מ ממעלה שחרות, דרך תמנע ועד למפרץ לאילת, כשהוא עובר בשמורות טבע צוקי שיירות והרי אילת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום חמישי 31.3.2011, באירוע רכיבה מיוחד יחנך השביל על ידי רוכבים מקצועיים ובראשם המדליסט האולימפי גל פרידמן וגולש הגלים נמרוד משיח. החל מסוף השבוע מוזמן ציבור הרוכבים לנסות. המקטע, בעלות כוללת של חצי מיליון שקלים במימון משרד התיירות, מתפרס על 85 ק"מ ממעלה שחרות, דרך תמנע ועד למפרץ לאילת, כשהוא עובר בשמורות טבע צוקי שיירות והרי אילת

מאת:מערכת שוונג


לאחר כחמש שנות תכנון ייחנך ביום חמישי 31.3.2011 המקטע הראשון של שביל ישראל לאופניים, 85 ק"מ של רכיבה אתגרית אשר מקשרים בין מעלה שחרות, דרך תמנע ועד לאילת. עלות הכוללת של המקטע עומדת על כחצי מיליון שקלים מתקציב משרד התיירות, זאת מתוך כ-100 מיליון שקלים שהוקצו ליישום תכנית לקידום ענף רכיבת האופניים בישראל.

במסגרת התוכנית, יוקם שביל ישראל לאופניים לאורכה של המדינה,
מהחרמון בצפון ועד לים בדרום מפרץ אילת. השביל מתוכנן כך שיתאים לרוכבים ברמה בינונית ויציע להם את המיטב שיש לארץ להציע.

שביל ישראל
צילום: הילל זוסמן


השותפים לפרויקט הם רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל, משרד התיירות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד להגנת הסביבה, החברה להגנת הטבע, מועצות מקומיות, איגוד רוכבי האופניים ומתנדבים רבים שביקשו לסייע. עבודת ההכנה רוכזה על ידי יובל פלד, מנהל חטיבת תכנון ופיתוח של רשות הטבע והגנים, והלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים ברשות הטבע והגנים.

במקטע הדרומי שייחנך הרכיבה היא בדרגת קושי בינונית, כאשר השביל עובר בשטחי שמורת טבע הרי אילת וצוקי שיירות. את הקמתו ליוו מקרוב פקחי רשות הטבע והגנים.

שביל ישראל
צילום: הילל זוסמן


הרוכבים שיגיעו להתנסות במקטע ייהנו מסינגל מדברי הררי מרהיב, עם נקודות לתצפית על הערבה ובקעת תמנע; יחלפו בבאר מלחן ובנחל מתק, ויחזו בתופעות גיאולוגיות הייחודיות לאזור; ימשיכו למעלה סיירים עד למבואה וילונו בחניון הלילה שבתמנע; יום הרכיבה השני מתחיל בקטע רכיבה נוח מתמנע, ממשיך דרך נחל שחמון ומסתיים במפרץ אילת.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "משרד התיירות מוביל את התוכנית לקידום ענף רכיבת האופניים, במטרה להפכו למרכיב מהותי בתרבות הבילוי והפנאי, כאמצעי תחבורה נגיש, חסכוני המשתלב עם הסביבה וכתחום נוסף המעשיר את המוצר התיירותי של ישראל. מיקומם של 80% מהשבילים בפריפריה, בעלות של עשרות מיליוני שקלים, מיועד לסייע לפיתוח התיירות, התעסוקה והכלכלה בישובים בהם יעבור".

שביל ישראל
צילום: הילל זוסמן


אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים:
"רשות הטבע והגנים רואה באופנים כלי מבורך לטיול בשטחים הפתוחים ובציבור המטיילים והרוכבים כציבור שיסייע בשמירת הטבע, הנוף והמורשת. בהתאם לכך שמחנו להוביל את הקמת שביל ישראל לאופניים ואת עבודת הלימוד לקראת הקמתו, לצד שותפינו לדרך ובשיתוף ציבור הרוכבים. המקטע שיחנך, במסגרת אירועי שבוע אהבה לטבע, למים ולסביבה, הוא סנונית מבשרת ליום שבו רוכב אופניים יוכל לצאת לדרך במטולה ולסיים אותה לאחר מספר ימי רכיבה במפרץ אילת, והכול דרך רצף של שטחים פתוחים, האתרים היותר אטרקטיביים בישראל תוך שהוא חווה את הנופים ואתרי המורשת של מדינת ישראל מקרוב."

שביל ישראל
צילום: הילל זוסמן


הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים: "לאחר שנים של תכנון, לימוד הנושא וקיום עשרות סיורים בשטח, התייעצויות עם מומחים מהארץ ומהעולם, ועבודת הקמה שנמשכה מספר שבועות, אנחנו מגיעים ליום חגיגי זה בו אנו מזמינים את הציבור לרכב בשביל ישראל לאופניים. תכנון שביל לאופניים בשטחי שמורות טבע אינו דבר מובן מאליו, לא מבחינת שמירת הטבע ולא מבחינת בטיחות הרוכבים והשפעתם על המטיילים האחרים, ולכן נדרשנו- ועוד נדרש- לעבודה מאומצת ורבה. התוצאה מקצועית ביותר ואני מקווה שהרוכבים יקפידו על כללי הרכיבה ושמירת הטבע, ובעיקר ייהנו מכל מה שיש למדינה להציע לרוכבי האופניים.

שביל ישראל
צילום: הילל זוסמן


מידע על שביל ישראל לאופניים באתר הרשמי- שביל ישראל לאופניים

שבוע אהבה לטבע למים ולסביבה נערך זו השנה התשיעית, בשיתוף רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות המים ומשרד החינוך.

שביל ישראל
צילום: הילל זוסמן


בין האירועים המרכזיים שיתקיימו במהלך שבוע אהבה לטבע, למים ולסביבה 2011:
ימי עיון במכללת אריאל ובמכללת עמק יזרעאל, סיורים ופעילויות לקהל הרחב בסופי השבוע, חגיגת טיולים אותם יובילו אנשי רשות הטבע והגנים בעצמם למסלולים האהובים עליהם, ימי שיא לפרויקטים חינוכיים, טקסי הכרזה על שמורות וחנוכת שבילים חדשים, טקס השבת המים לתל דן, הפנינג שנת העטלף, חנוכת שביל ישראל לאופניים, פתיחת תערוכת צילומים בכרמל והפעילות המסורתית של של"ח בשביל ישראל, במסגרתה יוצאים אלפי תלמידי של"ח לנקות את שביל ישראל. פרטים מלאים על כל הפעילות המתקיימות במהלך שבוע זה באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים ובמוקד המידע וההזמנות  "כוכבית בטבע" 3639*.

קישורים: אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג