הכי מהיר והכי רחוק: נשבר שיא העולם בריצת מייל באנטרקטיקה

פול רובינסון האירי מתאמן כדי להגיע למשחקים האולימפיים בריצת 1,500 אבל זה לא מנע ממנו לשבור שגרה ולהרחיק עד לקוטב הדרומי כדי לרוץ את 4 הדקות הכי כואבות בקריירה שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנטרקטיקה
אנטרקטיקה

לא מעט ספורטאים מוכשרים מנסים לעמוד בכל מיני אתגרים מעניינים ולשבור שיאים יצירתיים. לפעמים זה קצת מעיק כי כמעט כל יום שומעים על שיא חדש, אבל במקרים רבים זה מרשים ומדהים. האתלט האירי פול רובינסון שהוא רץ למרחקים בינוניים ברמה מאוד גבוהה, בחר להרחיק עד לאנטרקטיקה כדי לשבור שיא כזה, ובהחלט מגיע לו שידווחו עליו.

המתינו לעליית הסרטון

מי שהציע את הרעיון לעשות את זה היה אירי אחר בשם ריצ'רד דונובן, אולטרה מרתוניסט שמארגן מדי שנה מרתון וריצת אולטרה ל-100 קילומטרים באנטרקטיקה. רובינסון בכלל חולם על השתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו בריצת 1,500, אבל הוא לגמרי מאמין בלשבור את שגרת האימונים שלו: "אני חושב שזה טוב לא להיות מקובע רק באימוני האתלטיקה, הרבה אנשים יודעים להעריך ריצת מייל מהירה וחשבתי לעצמי שזה יהיה ממש מגניב לרוץ אחת כזו במקום שבו מעולם לא רצו מייל כל כך מהר", אמר רובינסון.

את המייל הוא רץ בבסיס יוניון גליישר ביבשת הכי דרומית בכדור הארץ, ובניגוד לריצות אחרות למרחק הזה (1,600 מטרים), במקרה הזה הריצה היתה בקו ישר. מזג האוויר היה מינוס 25 מעלות צלזיוס, המשטח היה מן הסתם שלג, והרוח שנשבה רק היקשתה עליו. ובכל זאת, רובינסון סיים את המייל בזמן של 4:17.9 דקות, שמן שרחוק בכ-25 שניות משיאו האישי במייל באצטדיון.

"במהלך הריצה שאלתי את עצמי איך לעזאזל אני אגיע לסיום. הרגליים שלי שקעו, הרחפן היה מעלי כל הזמן, הרגשתי שאני כבר לא יכול לנחות יותר אבל מצד שני אמרתי לעצמי שאני לא יכול לעשות את הכל שוב מהתחלה ולכן אני חייב לסיום", סיפר בסיום רובינסון והוסיף: "זה היה בשבילי כמו לנחות על הירח. בכל מקום היה רק שלג, מזג האוויר היה קפוא והרוח היתה כל כך חזקה שהרגשתי שבכל צעד אני עלול לעוף כשאני מתרומם. אתה גם לא יכול לראות את קו הסיום, כל מה שרואים מקדימה זה לבן. כשאתה מסיים דבר כזה אתה מרגיש שהריאות שלך עומדות להתפוצץ".

בריצת המרתון השנתית של אנטרקטיקה שהתקייהמ במקביל ניצח הדני פרנק יוהנסן בזמן של 3:37:46 שעות. קלי מקליי האמריקאית ניצחה בין הנשים בזמן של 4:56.37 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג