היסטוריה: אבישג טורק צלחה את תעלת למאנש

היא עשתה את זה - האשה הישראלית הראשונה שעומדת באתגר השחייה הקשה בעולם שחתה יותר מ-13 שעות מאנגליה לצרפת. רק ישראלי אחד עשה זאת לפניה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אבישג טורק שוחה בתעלת למאנש
אבישג טורק שוחה בתעלת למאנש

אבישג טורק היא אמנם לא שחיינית מקצוענית שהשתתפה באליפות העולם, אבל היא ללא ספק רשמה הערב (שלישי) רגע היסטורי בשחייה הישראלית. השחיינית בת ה-42 עמדה במשימתה לצלוח את תעלת למאנש – אחד האתגרים הגדולים ביותר בשחייה אם לא הגדול ביותר.

אחרי 13 שעות במצב הזה, היא עשתה זאת. אבישג טורק | צילום: אלון קורק ואיתי אורנשטיין

טורק זינקה למים הקרים בחופי דובר שבאנגליה בשעה 4:30 בבוקר לפי שעון מקומי, ולאחר יותר מ-13 שעות של שחייה בתנאים משתנים, שהיו קשים בעיקר בסוף בגלל זרמים נגדיים חזקים וגלים גבוהים – היא הגיעה אל חופי קאלה שבצרפת וציינה רגע היסטורי.

רק ישראלי אחד, פרופסור איתן פרידמן, הצליח לצלוח את תעלת למאנש ואת זה הוא עשה בניסיונו השני. טורק הפכה מן הסתם לאשה הישראלית הראשונה שעושה את זה וכמובן לשחיינית הישראלית השנייה.

ככה זה נראה ב-GPS כמה קילומטרים לפני הסיום

המרחק בקו אווירי בין דובר לקאלה הוא כ-34 קילומטרים, אבל בגלל הזרמים החזקים בתעלה, אף אחד מהשחיינים לא באמת עובר כזה מרחק אלא הרבה יותר, ואם מסתכלים על המפה ועל ה-GPS, אפשר לראות שצליחת תעלת למאנש בשחייה לא מתבצעת בקו ישר בין שתי נקודות אלא במסלול שמזכיר את האות S.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג