הטריאתלט ויטלי לייקין לא הסכים לעבור בדיקת סמים

על פי הסוכנות למניעת סימום בספורט, הטריאתלט סירב לעבור בדיקת סמים ועל כן יקבל השעיה זמנית עד שייערך לו שימוע בנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הסוכנות למניעת סימום בספורט הודיעה אתמול (חמישי), כי הטריאתלט ויטלי לייקין, 27, לא הסכים לבקשת הבדיקה שנדרש לעשות. סירוב לבדיקה על פי האמנה הבינלאומית או אי התיצבות לבדיקת סימום כמוה למעשה כהודאה בשימוש בחומרים אסורים. על פי הדיווח של הסוכנות, מאחר ולייקין סירב להיבדק, יש להטיל עליו השעיה זמנית עד לרגע בו יתקיים לו שימוע בנושא ועל כן לטענתם עדכנו את איגוד הטריאתלון בפרטים. העונש במקרה בו ימצא אשם הוא עד ארבע שנים של הרחקה. לפני כארבעה חודשים, באליפות העולם בחצי איש ברזל של צ'אלנג' סמורין בסלובקיה, השיג לייקין את התוצאה המהירה מבין הישראלים והגיע במקום השלישי (בקבוצת הגיל 25-29) בזמן של 4:14:29 שע'. בתחרות התחרו מעל מ-2,600 ספורטאים וביניהם גם 10 ישראלים ושלושה מהם אף עלו על הפודיום בקבוצת הגיל שלהם.

"אני מאוד מצער על כל העניין ואני בטוח שהדבר יצא מכל פרופורציה", אומר ויטלי לייקין בתגובה לשוונג, "אני רוצה להבהיר שלא הגעתי לבדיקה בתום לב מוחלט. אני תמיד מאמין בספורט נקי והוגן ולא בקיצורי דרך כאלו או אחרים. אני סופר את הרגעים לקראת השימוע שיינתן לי, שם אוכל להוכיח את חפותי הן מול הוועדה והן בבדיקה אשר אני מוכן לעשותה לאלתר. אני מאוד מצער אם מישהו נפגע מההתנהלות שלי ואני בטוח שאנקה את שמי בהקדם".

ויטלי לייקין מסיים בצ'לנג' אלמרה | צילום: ליאור כהן

כזכור, בית הדין של הרשות למניעת סימום בספורט, פסק לאחרונה עונש חמור לרץ  800 מ', רומן יארקו, בגין סרוב לעבור בדיקת סמים. יארקו הושעה מכל פעילות ספורטיבית לתקופה של ארבע שנים בניכוי תקופת ההשעיה. מתחילת השנה זומנו 178 ספורטאים לבדיקות סימום מחוץ לתחרות ובתחרות בענפי האתלטיקה, כדור-סל, כדור-עף, אופניים, גלישת רוח, שחייה, חתירה, טריאטלון,האבקות, ג'ודו, הרמת משקולות סיף ובכללם האתלטים בתחרות אירופה לאומות (דרג ב'), מתחרים במכביה ומתחרים באליפות ישראל באתלטיקה. יו"ר הסוכנות הלאומית, פרופ' שאול שרייבר, הנחה את ראש צוות בודקי הסמים בסוכנות להגביר ולהעמיק את היקפי הבדיקות השנה, לרבות בדיקות דם במקרים מיוחדים.

הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט אימצה את תקנון WADA, הגוף הבינלאומי הפעיל והחזק ביותר הקיים היום בזירה העולמית, אשר מאגד כ-190 ממשלות שקיבלו על עצמן את האמנה וחתמו עליה ובכללן גם ישראל. תקנון הסוכנות העולמית למניעת שימוש בחומרים ושיטות האסורים בספורט, תקף לגבי כל ספורטאי ישראל ומחייב אותם ללא קשר לענף הספורט שבו הם עוסקים או להשתייכותם הקבוצתית או הענפית. מכוח תקנון זה הוקם בית דין בעל סמכויות נרחבות, אשר תפקידו לשפוט ולברר כל תלונה כנגד ספורטאי הנחשד בסימום ובשימוש בחומר המצוי ברשימת החומרים האסורים, המצורפת לתקנון ותקפה בכל העולם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דן גולדברג הגיב:

    סליחה, לא הבנתי!!
    הטריאטלט דוגל בתחרות הוגנת,
    וכספורטאי שמגיע לפודיום, יודע היטב על הדרישה לבדיקת סמים,
    מה הסיבה שסירב?

    1. אלעד הגיב:

      הוא יודע טוב מאוד למה סירב זה שקוף מידי … מי שעושה מעשים אסורים שיבין שאלו ההשלכות נקודה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג