החותרת הפראלימפית מורן סמואל היא אלופת העולם בחתירה

הישג היסטורי לספורט הישראלי, לאחר שבאליפות העולם בחתירה בצרפת הוכתרה החותרת בתואר הנכסף ובמדליית הזהב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החותרת מורן סמואל ניצחה את מרוץ הגמר בקטגוריית סירת יחיד נשים פראלמפי, כשחצתה את קו הסיום במקום הראשון בזמן של 5:25.92 דקות, לאחר קרב מול אלופת בריטניה, ריצ'ל מוריס, שסיימה רק 2 שניות אחריה. שלישית הגיעה אלופת העולם המודחת, הנורווגית בירגית סקרסטין, בזמן של 5:31.94 . סמואל נטלה את ההובלה מיד בפתיחה ונלחמה לשמר את היתרון לאורך כל 1,000 המטרים עד לקו הגמר.

66941.1

נטלה את ההובלה מיד בפתיחה ונלחמה לשמר את היתרון לאורך כל 1,000 המטרים עד לקו הגמר | צילום: דטלב סייב

סמואל (33), העוסקת בספורט הישגי מילדות, החלה את דרכה במרכז דניאל לחתירה בשנת 2010, ועובדת בשנים האחרונות עם המאמנת המובילה בענף העולמי, פאולה גריזטי. נרגשת עם קבלת המדליה אלופת העולם מסרה: "זו היתה תחרות מאד קשה מבחינת תנאי מזג האוויר והיה צמוד כל הדרך, ממש עד קו הסיום. עבודה קשה שמגיעה לרגע אחד שבו צריך לחבר הכל ביחד ואני מאושרת שהצלחתי".

66941.2

סמואל חצתה את קו הסיום במקום הראשון לאחר קרב מול אלופת בריטניה, ריצ'ל מוריס | צילום: דטלב סייב

בעברה היתה סמואל ספורטאית מצטיינת בשירותה הצבאי ולאחריו שיחקה בנבחרת ישראל בכדורסל והשתתפה במשחקי גביע אירופה. בשנת 2006 כשהיא בת 24 סבלה מהתפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה והפכה משותקת בפלג גופה התחתון. לאחר תקופת שיקום פעלה עם התאחדות ספורט הנכים להקמתה של נבחרת נשים בכדורסל כיסאות גלגלים. במסגרת פעילותה בספורט הנכים החלה ב-2010 להתאמן בענף החתירה וייצגה את ישראל כחותרת באולימפיאדת הנכים לונדון (2012) בהם סיימה במקום החמישי. באליפות העולם 2014 הגיעה למקום השני. לפני כשלוש שנים נישאה בטקס אזרחי בניו יורק ללימור גולדברג, מנהלת פרויקטים בהתאחדות לספורט הנכים.

צילום עמוד הבית: דטלב סייב



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג