האם הטריאתלט הדרום אפריקאי הנרי סקומן השתמש בחומרים אסורים?

האקרים רוסים פרצו למחשבים של הוועד האולימפי הבינלאומי וחשפו תכתובות מטרידות בין אנשי הוועד האולימפי לבין אנשי צוות בדיקת החומרים האסורים בטריאתלון האולימפי בריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
091010-N-0000X-001 KONA, Hawaii (Oct. 10, 2009) Athletes participating in the swim portion of the 2009 Ironman Triathlon World Championship swim past the guided-missile destroyer USS Paul Hamilton (DDG 60) anchored off the coast of Hawaii. (U.S. Navy photo/Released)

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק אינטרנשיונל" פרסמה היום (חמישי) ידיעה מטרידה שקושרת לכאורה את הטריאתלט הדרום אפריקאי הנרי סקומן לשימוש בחומרים אסורים. סקומן נחשב לאחד הטריאתלטים הבכירים בעולם, ובמשחקים האולימפיים ריו 2016 הוא זכה במדליית הארד.

האם זה הגיע גם לפודיום האולימפי של הטריאתלון? | צילום: pixabay

בחודשים האחרונים פורצים האקרים רוסים למחשבים של הוועד האולימפי הבינלאומי והסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט, וחושפים פרטים שקושרים ספורטאים מערביים לחומרים אסורים. הפעם הם הצליחו לחשוף התכתבויות במיילים בין אנשי הצוותים של הבדיקות לחומרים אסורים בריו 2016 לבין המנהל המדעי של הוועד האולימפי הבינלאומי ד"ר ריצ'רד באדג'ט ובכירים אחרים.

לפי התכתובות, מסתבר שבבדיקת הסמים שבוצעה לסקומן מיד לאחר הטריאתלון בריו 2016 נמצא בשתן שלו חומר מסוג פרדניזולון. מצד אחד זה יכול להיות משפר ביצועים וזה כבר הוכח פעם במחקר שהתקיים על רוכבי אופניים בארצות הברית. מצד שני זה חומר שאפשר למצוא במגוון תרופות כולל בטיפות לדלקות עיניים ובחוקן לבעיות במעיים.

בפקודת החומרים האסורים של הסוכנות הבינלאומית למניעת סמים בספורט מדובר בחומר אסור, אלא אם כן לספורטאי ניתן אישור להשתמש בתרופה מסוימת. לאישור זה קוראים בשפה המקצועית TUE (קיצור של Therapeutic Use Exemption) והוויכוח כאן הוא האם לסקומן היה כזה או לא, ולפי המיילים מסתבר שלא רק שלא היה לו אישור בתוקף, אלא שהאנשים שטיפלו במקרה הזה אפילו ניסו לטייח את המקרה וגם הצליחו עד לחשיפה הנוכחית.

מה שחמור בכל הפרשייה הזאת, במידה והפרטים הם אכן נכונים, הוא שאותו ד"ר ריצ'ארד באדג'ט המשיך את הבירור הזה גם מול חברת הוועד האולימפי הבינלאומי שאחראית על נושא החומרים האסורים וגם מול הוועד האולימפי הדרום אפריקאי, וניסה לבדוק האם אפשר לספק לסקומן אישור TUE רטרואקטיבי עבור החומר הזה.

סביר להניח שבימים הקרובים יהיו חדשות נוספות בנושא הזה, אבל אין ספק שבינתיים זה מריח ממש לא טוב.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג