האם אפליקציית הריצה Strava חשפה בסיסי צבא בארץ ובעולם?

מסתבר שדרך אפליקציית הריצה הפופולרית אפשר לאסוף נתונים שהאמריקאים מעדיפים להסתיר כמו למשל היכן יש תנועה של משתמשי "סטראבה" באזורי מלחמה כמו סוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בפנטגון הודיעו ביום שני שיבחנו מחדש את מערכות האבטחה שלהם בעקבות אפליקציית הריצה והכושר הגופני "סטראבה" (Strava). למי שלא מכיר, סטראבה היא רשת חברתית שמאפשרת לכל מתאמן להציג את אימון הריצה או הרכיבה האחרון שלו ולצפות באימונים של אחרים.

אז מה כל כך מסוכן בשעון? | צילום: thinkstock

עוד כתבות בנושא 
מהם היתרונות של אפליקציות הריצה עבורכם? 
איך נדע אם השתפרנו בריצה בעזרת נתונים פשוטים מהשעון? 
איך מודדים מרוצים ולמה שעון הריצה שלכם תמיד יראה יותר? 

סטראבה לא מפרסמת אימונים של מי שאינו מעוניין בכך, וזה אומר שרק המשתמש יכול להחליט אם מישהו יראה היכן הוא רץ. אז איפה הבעיה? מסתבר שמדי פעם סטראבה מציגה נתוני שימוש בכל מיני דרכים שאחת מהן היא מפות חום שמראות היכן פעילים המשתמשים של האפליקצייה. בנוסף התגלה כי האפליקציה חשפה גם מידע בטחוני על כוחות אמריקניים, בעלי בריתם ובסיסי צבא בעולם, בין היתר בסוריה, אפגניסטן ועיראק. לפי הטענה נתגלו באמצעות האפליקציה גם אזורי בסיסים ישראלים של צה"ל ובנוסף יתכן כי נתגלו גם פעילויות וביניהם פטרול חיילים על קו הגבול.

בעזרת המפות האלו, ניתן לזהות תנועות של הרבה אנשים במקומות נידחים, וכך בעצם לנסות ולהבין היכן יש בסיסים או מתקנים ביטחוניים שלא באמת מופיעים על המפה, והיכן יש ריכוז של אנשים באזורי מלחמה כמו סוריה למשל. זה מה שמלחיץ את האמריקאים בתקופה האחרונה, כפי שפורסם בלא מעט אתרים בעולם. בסופו של דבר, חיילים אמריקאים רבים יוצאים לריצות ומשתמשים ב"סטראבה".

מהפנטגון נמסר שהם מייחסים לעניין הזה בשיא הרצינות ויעשו את כל מה מה שנדרש כדי לשמור על בטחון המדינה. עם זאת, עדיין לא ברור מהן בדיוק הצעדים שהאמריקאים מתכוונים לעשות והאם הם ימנעו מהחיילים או מכל מי שנמצא באזורים רגישים מבחינה ביטחונית, להשתמש בסטראבה או בכל אפליקציית ריצה וכושר אחרת.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג