דן ורן אלתרמן – עבר, הווה ועתיד

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר ברק



עם ניסיון של מעל 10 שנים בטריאתלון דן ורן אלתרמן, אלופי ישראל מכוונים רחוק ולא מתביישים לדבר על הסיכוי להשתתף באולימפיאדה: אתונה 2004?, ביג'ין 2008? יש להם סבלנות, יש להם משפחה תומכת ויש להם את תמיכת איגוד הטריאתלון.

אף שטרם השיגו נקודות בדרוג ה-ITU (איגוד הטריאתלון הבינלאומי) הם מצביעים על שיפור הדרגתי ביכולתם.
בגיל 23 יש לאן.

זה מספר שנים שהם מתחרים בקטגוריות העלית. כמקצוענים הם מתחרים ומתאמנים בכל רחבי העולם ממזרח – ניו זילנד, יפן ואוסטרליה ועד מערב – מקסיקו וארה"ב. בין לביןתמצאו אותם במזרח אירופה – מתחרים בעיקר בהונגריה, וצ'כיה.

במרוץ אחר נקודות הדירוג המיוחלות התחרו לאחרונה התאומים באירופה וסיכמו את שעבר עליהם בחודשיים האחרונים:
רצף תחרויות
ב-21 ביוני השתתפו באליפות אירופה לבוגרים בעיר קרלסבד, צ'כיה שם סיימו במקום ה-39 (דן) ו-48 (רן) בתוצאות מאכזבות מבחינתם שלא מיצו את יכולתם – 2:05:14 ו-2:07:19 שעות בהתאמה.
בעצה אחת יחד עם מאמנים הניו זילנדי, הד"ר ג'ון הלמנס (המאמן אותם בשלט רחוק ממקום מושבו) והועדה המקצועית של איגוד הטריאתלון הוחלט לתת לתאומים הזדמנות נוספת באליפות אירופה עד גיל 23 (23U) כאשר נקבעה להם מטרה לסיים בין 16 הראשונים.
לאחר תקופת הכנה הרגישו התאומים טוב ולא אכזבו:
בתחרות שהתקיימה בלוקסמבורג ב-13 ביולי השתתפו מעל 60 ספורטאים מ-20 מדינות.
את קטע השחייה סיימו עם הקבוצה הראשונה. לקראת סיום האופניים הצטרפה אליהם הקבוצה השניה כך שאת קטע הריצה החלה קבוצה של כ-25 ספורטאים.
הישג חסר תקדים לתאומים עם השיגם את המיקום הטוב ביותר באליפות אירופה עד כה: דן סיים במקום ה-12 (1:48:06 שעות) ואילו רן במקום ה-15 (1:48:33 שעות) תוך שהם מפגינים שיפור ניכר ביכולת הריצה שלהם (דן 33:50 דק' ורן 34:10 דק').
מימון הנסיעה אגב התחלק בין האיגוד (50%) ומשפחת אלתרמן (50%).
שבוע אח"כ בעיר גיור, צ'כיה עמד הצמד על קו הזינוק לקראת תחרות נוספת במסגרת ה-ITU.
את קטע השחיה סיימו במקומות 5 ו14 משם יצאו לקטע האופניים עם הקבוצה הראשונה. מסלול האופניים היה טכני מאד ומסוכן וכלל 8 הקפות עם 13 פניות בכל הקפה. בתחילת ההקפה השלישית היה מעורב רן בתאונה במהלכה איבד הרוכב שלפניו שיווי משקל ונפל מאופניו. רן שהיה אחריו התרסק גם הוא אך המשיך בתחרות. תוך שחוברת אליו קבוצת הרדיפה השניה, הצטרפו לקבוצת הראשונה בה רכב דן.
גם הפעם ירדה לריצה קבוצת אתלטים גדולה הכוללת כ-25 רצים.
טראומת הנפילה מהאופניים השפיעה על הריצה של רן והוא סיים את התחרות לאחר 2:00:34 שעות ובמקום הכללי 27. דן סיים במקום ה-13 המכובד בתוצאה הרחוקה אך במעט מהמנצח (1:59 ד') ועצר את השעון לאחר 1:56:21 שעות תוך שהוא ממשיך להפגין קצב ריצה גבוה (34:15 דק') אותו שימר מהתחרויות האחרונות.
אף שלא השיגו גם בתחרות זו ניקוד יצאו התאומים מרוצים ומחוזקים מההישג: תוצאה טובה המיקום גבוה.


בשחיה ואופניים הם בצמרת העולמית-דן ורן אלתרמן

מה בהמשך?
התאומים מתאמנים לקראת אליפות העולם שתתקיים ב-6 בדצמבר בניו זילנד. לקראת התחרות מתוכנן מחנה גובה בצרפת (פון טרומה) 1800 מטר. תחרויות ברחבי אירופה של ITU CUP ובנובמבר מחנה גובה בניו זילנד. הביצוע – בהתאם לתקציבים.
בשנה האולימפית יערכו תחרויות ביון כתוצאה מהפניית תקציבים גדולים לקראת האולימפיאדה מה שהופך ותה ליעד אטרקטיבי עבור השניים.

סיכוי אולימפי יש?
כדי להשתתף באולימפיאדת אתונה 2004 יש להתברג בין 50 מקומות ע"פ המפתח הבא:
5 אלופי היבשות שיקבעו בין אוגוסט 2003 למאי 2004.
3 המדורגים (1 עד 3) באליפות העולם שתתקים בהמשך השנה.
39 הנוספים הם העומדים בראש הניקוד של ה-ITU.
3 המקומות האחרונים יחולקו כך:
מקום אחד למדינה המארחת (כנראה שליוונים יש טריאתלט מדורג כך שהמיקום הזה ייחסך).
יתרת הכרטיסים מוגדרים Wild Card ויינתנו למדינות עם פוטנציאל (אחת ממטרות הועד האולימפי העולמי הוא שיתוף כמה שיותר מדינות באירוע) כאשר ישראל היא אחת מהן. ובכל זאת כדי להשיג את הכרטיס הזה יש לעמוד בדרישת סף שמציב הועד האולימפי העולמי והוא – ניקוד ITU.
אגב, גם לועד האולימפי הישראלי יש דרישות משלו כך שייתכן מצב תיאורטי בו ישראל תקבל כרטיס אולימפי אשר לא ינוצל בשל אי עמידה בקריטריון הישראלי.
המסקנה – יש סיכוי – תיאורטי ומעשי לייצוג ישראלי כבר באולימפיאדה הקרובה אף כי הוא נמוך.
"אני מאמין שאנחנו קרובים להשגת היעד – צבירת ניקוד ITU אנחנו במגמת שיפור כל הזמן והנקודות המיוחלות עוד יגיעו" סיפר לי רן.

דבר הוועדה המקצועית
אילן פלאצ'י, יו"ר הוועדה המקצועית עובד שעות נוספות במסגרת תפקידו. על הפרק, קידום פרויקטים מקצועיים בהם התאומים, נוער ועוד ועוד.
"אני מאמין מאד ביכולתם של דן ורן. השתתפות במפעל אולימפי באתונה 2004 או ביג'ין 2008 היא בהחלט ריאלית ואנו נערכים לכך.
התאומים נמצאים כיום ברמה עולמית מבחינת שחיה ואופניים. העבודה הקשה נעשית ותיעשה בריצה שם עדיין יש מקום לשיפור.
בעיה נוספת בה חל שיפור לאחרונה היא יציבות בתחרויות. ספורטאים ברמה העולמית הגבוהה משיגים תוצאות קרובות בכל תחרות ללא תלות באופי המסלול.
איך משיגים יציבות – עבודה מסודרת, תחרויות ועבודה מנטלית."
פלאצ'י היה שמח לארח את מאמנם הניו זילנדי של השניים ולהרכיב יחדיו תוכנית פעילות רב שנתית עם מטרות, יעדים ונקודות בקרה.
ואולי אכן הדבר יתגשם.
חלק ניכר מתקציב הועדה המקצועית מופנה להשקעה בתאומים.


הצלחתכם הצלחתינו. נצחונכם נצחוננו

מה עוד?
הכל נע סביב תקציבים – בשבוע הבא יתקיים דיון ביח' לספורט הישגי שבמכון וינגייט שם יידון עתיד המקצוענים בספורט ובדיקת הפוטנציאל האולימפי בצד …. הפניית תקציבים לטובת הנושא.
בנוסף נעשית עבודה מול נעם צבי, יו"ר הפועל ירושלים וחבר הועד האולימפי בניסיון לגייס תקציבים עבור חברי הקבוצה אותה הוא מנהל – דן ורן.

סיכום
דן ורן מלאי פירגון והערכה לאיגוד התומך וכמובן למשפחתם. כמה חבל שבכל שיחה עימם עולות מחדש בעיות התקציב והחיפוש האין סופי אחר תמיכה כלכלית (ספונסר) אשר תפנה להם זמן לאימונים ותוריד ולו במעט ממשפחתם את הנטל הכלכלי.

המאמץ האדיר שמשקיעים התאומים בתמיכת המערכות התומכות – איגוד הטריאתלון והמשפחה נושאים פרי. דן ורן משתפרים ומתקדמים וחשוב לא פחות, הם משמשים מודל לחיקוי ל-דור הבא של הטריאתלטים הצעירים. ההשקעה, ההתמדה והרצינות ישתלמו בסופו של דבר ולא ירחק היום בו נראה טריאתלט ישראלי בצמרת העולמית. התאומים ללא ספק סוללים היום את הדרך.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג