גריינט תומאס: "בעולם המושלם כריס פרום היה צריך לרכוב בשבילי"

אלוף הטור דה פראנס פרסם ספר חדש שבו הוא מספר על היריבות שלו עם חברו לקבוצה שנחשב לרוכב הטוב בעולם ועל הסיטואציה ההזויה שהוא נקלע אליה. ומה יהיה בהמשך?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גריינט תומאס וכריס פרום רוכבי אופניים של קבוצת סקיי
גריינט תומאס וכריס פרום רוכבי אופניים של קבוצת סקיי

לקראת עונה נוספת בקבוצת האופניים הטובה בעולם "סקיי" ואחרי עונה חלומית שבה זכה בטור דה פראנס בניגוד לכל הציפיות, גריינט תומאס התראיין ל"גרדיאן" הבריטי והתייחס למצב הלא פשוט שבו הוא נמצא. הרי בכל קבוצה אחרת בעולם הוא היה אמור להיות הרוכב המוביל לקראת הטור דה פראנס הבא, אבל מה קורה כשהרוכב שלצדך הוא כריס פרום?

כשאתה מספר 1 אבל ללא באמת מספר 1. גריינט תומאס | צילום: Geof Sheppard

עוד כתבות בנושא 
הגביע של גריינט תומאס מהטור דה פראנס נגנב
גריינט תומאס ניצח את טור דה פראנס 2018
אלחנדרו ואלוורדה ניצח באליפות העולם בגיל 38

"הייתי רוצה מאוד לנצח שוב", הוא אומר, "בכל פעם זה שונה, אבל אני עדיין מרגיש שאני משתפר למרות שאני בן 32. יש לי עדיין מוטיבציה ומחויבות שלדעתי לבראדלי וויגינס לא היה ב-100 אחוזים כשהוא ניצח את הטור דה פראנס ב-2012. יש לי את התיאבון ובפעם שעברה נהניתי מכל המרוץ, לא רק מהסוף שלו".

בספר חדש שפרסם תומאס הוא מספר על הדרך שלו לניצחון המדהים בטור דה פראנס 2018, אבל אין ספק שהחלקים המעניינים בספר מתייחסים למצב המסובך בקבוצה שבו כריס פרום תמיד יהיה הרוכב מספר 1, ותומאס עצמו מעיד על כך שפרום המשיך להיות מספר 1 גם כשהוא עצמו הוביל את המרוץ בפער משמעותי. מצד שני הוא מספר שהוא גם מבין את זה, ושבכל זאת פרום הוא זה שחתום על 6 ניצחונות בגראנד-טורים. פרום אפילו קיבל את הכבוד לכתוב בעצמו את מה שהוא חושב על תומאס בעמודים המסכמים של הספר.

ובכל זאת, תומאס לא חוסך בפרטים ומספק דוגמאות מעניינות מאוד על איך זה להיות בשיא הכושר במרוץ החשוב בחיים, ולא להיות מוערך מספיק על ידי הקבוצה. דוגמה אחת שהוא מספר עליה היא בקטע הנג"ש הקבוצתי, אליו הואו הגיע ביתרון של 52 שניות על פני פרום. ובכל זאת, ההנחיות של הקבוצה לתומאס היו שאם הוא יישאר מאחור מכל סיבה שהיא כמו עייפות או נפילה, שאר הרוכבים ימשיכו קדימה, והרוכב היחיד שקיבל 'הגנה' לפי התכנית היה כריס פרום. תומאס מאוד לא אהב את התדריך הקבוצתי ההוא ואמר: "זה ממש חרא, אתם באמת לא תחכו לי?"

"הייתי ממש מתוסכל כי הייתי בטוח שגם אני צריך להיות רוכב מוגן. גם עבורם זו לא היתה החלטה קלה, הם דיסקסו על זה הרבה. אני הבעתי את עמדתי ובסופו של דבר הם אמרו לי שאני צריך לקבל את עמדתם. הסבירות שהייתי נשאר מאחור היתה נמוכה, אבל עדיין חשבתי שזה מצב ממש מחורבן. כמובן שזה הוריד אותי למטה, אבל צריך להתמודד עם דברים כאלו".

בדוגמה נוספת, לאחר הקטע התשיעי שהסתיים ברובא, תומאס עלה למקום השני הכללי והוביל בדקה על פרום. הוא הגיע יחד עם קבוצתו למלון ושם קיבל תזכורת נוספת לכך שהוא בסך הכל "רוכב משני". היה ממש חם במלון והפעילו את כל המזגנים החשמל נפל. ההחלטה שלהם היתה שרק אדם אחד בקבוצה ייהנה מהמזגן וזהו פרומי". את תומאס זה לא עניין והוא הדליק את המזגן בחדרו בניגוד להנחיות.

בכלל לא התחרו אחד נגד השני. תומאס (מימין) עם כריס פרום | צילום: Geof Sheppard

בשני מקרים נוספים פרום אמר למנהלי הקבוצה שהוא מתכנן תקיפה, למרות שבמקרה כזה הוא יכל לסכן גם את המיקום שלו וגם את זה של של תומאס. "אני חושב שזו דוגמה טובה לכך שבכלל לא התחרינו אחד נגד השני כי הוא אמר לי בצורה גלויה שזה מה שהוא מתכוון לעשות. בסופו של דבר זה עבד טוב", אומר תומאס.

"אני חושב שהדבר הכי משמעותי עם פרום הוא ששום דבר לא היה מוזר. נכון שהוא מאוד רצה לנצח בטור דה פראנס בפעם החמישית ולהשלים שלושה תארים בגרנד-טורים, אבל בסופו של דבר כשהוא בירך אותי על הזכייה שלי הוא היה אמיתי, ומאז גם יצאנו לבלות פעמיים".

וב-2019 פרום שוב יסתער על הטור דה פראנס, ותומאס מן הסתם יגיע כדי להגן על התואר שלו. ומה יקרה אז? "מן הסתם בקבוצה כבר יודעים שאני יכול לנצח, אז כללי המשחק ישתנו. אני חושב שככל שנהיה כנים ופתוחים, שנינו נוכל לנסות לעשות את זה. אם הוא יהיה החזק יותר בתום הקטעים ההרריים הראשונים, אעזור לו בשמחה. במקרה כזה אני לא אתחרה נגדו או אנסה לנצח".

לכריס פרום יש חוזה ב"סקיי" עד 2020, ולתומאס יש חוזה לעוד עונה לאחר מכן. "נשארתי כאן במטרה להיות הכי טוב שאני יכול בקבוצה הזו. מעבר לקבוצה אחרת יהיה הימור. נותרו לי עוד 3-4 שנים לקריירה ואני לא רוצה לסכן אותן. כמובן שבעולם המושלם פרום היה צריך לרכוב בשבילי, אבל אני יודע שזה בלתי אפשרי".

נכון לעכשיו, עוד לא ידוע בכלל האם ב"סקיי" מתכוונים שפרום ותומאס ירכבו יחד בטור דה פראנס 2019, למרות שברור שפרום רוצה וזה יהיה די הזוי שהאלוף המכהן לא יהיה שם. "אני עוד לא בטוח ב-100 אחוז", אומר תומאס, "אני צריך לבחון את המסלול, אבל אם אגיע בתור האלוף המכהן אהיה חייב לתת שם 100 אחוז. מצד שני, גם הג'ירו ד'איטליה מאוד מסקרן אותי, אני מרגיש שיש לי שם עסק בלתי גמור".

לגבי האפשרות שיתחרה גם בג'ירו ד'איטליה וגם בטור דה פראנס אומר תומאס: "עד לשנה זו הייתי אומר שלא. פרומי עשה את זה ותמיד חשבתי שהוא מאוד מיוחד, אבל תראו את טום דמולאן. כנראה שזה אפשרי".

תומאס נשאל בראיון, איך לא, גם על נושא החומרים האסורים שהעלה את קבוצתו סקיי לכותרות במקרה האחרון של כריס פרום לפני הג'ירו ד'איטליה ב-2018 וגם הוציא שם רע לקבוצתו: "תמכתי בפרומי ב-100 אחוז כי הוא נבדק בכל יום שבו הוא הוביל. כמובן שהכותרות נראו אז רע, ובגלל זה גם אני הרגשתי רע אבל לשמחתי זיכו אותו". על חוסר הפופולאריות של סקיי בצרפת אמר אלוף הטור דה פראנס: "זה לא קורה בדופינה או בפריז-ניס, זה משהו שקורה רק בטור דה פראנס. אנשים כבר שורקים לנו בוז באופן טבעי, וכאילו ברור שאם אתה מגיע לעודד אז תשרוק בוז לסקיי. בשבוע הראשון אתה עוד קשוב לזה יותר בקטעים הקלים, בקטעים ההרריים אתה מתרגל וזה הופך לרעשי רקע. בפלוטון כולם מכבדים אותנו, אבל בתקשורת ואצל חובבי האופניים לא אוהבים את השליטה שלנו".

האם גם בטור דה פראנס 2019 זה יראה ככה? תומאס לפני כריס פרום | צילום: filip bossuyt

תומאס גילה את ה"כוכבות" שלו, בעיקר אחרי שארסן ונגר שהיה מנג'ר קבוצת הכדורגל של ארסנל עד העונה שעברה התקשר כדי לברך אותו על זכייתו בטור דה פראנס. הוא אוהב כדורגל, ובאחת ההזדמנויות ביקש ממכונאי ספרדי שעובד בקבוצתו עזרה עם כרטיסים למשחק של ברצלונה בליגת האלופות. "ופתאום מצאתי את עצמי בסוויטה הנשיאותית באצטדיון במשחק של ברצלונה נגד איינדהובן. זה היה מוזר, ואחרי זה הפגישו אותי עם מסי בחניה, וזה היה די הזוי. נפגשנו כדי שאקבל ממנו חולצה חתומה. נפגשתי אתו וגם עם לואיס סוארז שהיה מאוד נחמד, הזמינו אותי גם לקלאסיקו אבל לצערי לא יכולתי להגיע וזה היה ממש מבאס".

 

 

 

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג