גל צחור: "הג'ירו בהחלט עשה אפקט והחדיר את האופניים לתודעת ההמונים"

לקראת טור תפוח, מרוץ הקטעים התלת-יומי במרום גולן, מתראיין מפיק המרוץ גל צחור על המסלול, אפקט הג'ירו ד'איטליה והנסיבות שהביאו אותו להפיק את האירוע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טור תפוח הוא מרוץ קטעים תלת-יומי שמתקיים בפעם ה-12 ברציפות ומהווה מטרה שנתית חשובה עבור רוכבי הכביש התחרותיים לצד טור ערד ואליפויות ישראל כמובן. הטור כולל 4 קטעי תחרות כולם מתחילים במרום גולן מה שמקל לוגיסטית על המארגנים והרוכבים. יש שלושה קטעים של הקפות בכבישי האזור וקטע ייחודי שממשיך משנים עברו – נגד שעון אישי במעלה הבנטל לקופי ענן. טור תפוח השנה יתקיים השנה בסופ"ש של ה-7-9 ביוני במרום גולן וזאת בצל שני אירועים שניתן להגדיר אותם דרמטיים: פרישתו מהענף בתחילת העונה של מארגן התחרות הקודם עידו סירקין ודחייתו של הטור בכמעט חודש בשל המצב הביטחוני המתוח שהיה בגבול הצפון מהתאריך המקורי 10-12 במאי. בחרנו לראיין את גל צחור, מנהל מועדון CCC, מפיק "אפיק ישראל" ומארגן תחרות טור תפוח לראשונה ב-2018 לקראת התחרות.

צילום: אילן הדר

טור תפוח השנה בעצם התגלגל אליך בנסיבות קצת מצערות וזאת בעקבות עזיבתו של עידו סירקין את הענף וכך גם את ארגון המרוץ שעשה לו שם בשנים האחרונות כאחד העוגנים עבור רוכבי הכביש בלוח המרוצים השנתי. איך כל העניין הזה התפתח והגיע אליך? מה דעתך על העזיבה של סירקין ואיך אתה רואה את ההשפעה של העזיבה על לוח המרוצים ועל מארגני תחרויות בכלל?

צחור: "אז ככה… אכן עידו אחרי תקופה ארוכה מאוד בה היה חלק משמעותי שתרם רבות לענף, החליט להתרכז בתחומים אחרים ולזנוח את תחום האופניים. וזאת אני חייב להדגיש לצערי הגדול. עידו היה איש עקרונות מחלוצי הענף החדש והדור החדש שאת פירותיו אפשר לראות כבר היום, חרוץ מאוד שהרבה פעמים שם את טובת הענף ואת הרצון לבנות וליצור תחרויות כביש בארץ ישראל על פני טובתו. מה שבסופו של דבר גרר שחיקה גדולה וחישוב מסלול מחדש. חשוב מאוד להוקיר מאוד את פועלו. הפנייה אלינו נעשתה במקביל הן על ידי איגוד האופניים והן על ידי המועצה שרצו להמשיך את מסורת טור תפוח, במתכונת מעט שונה משהייתה אבל בהחלט הראו רצון. על בסיס ההיכרות שלהם עם "אפיק ישראל" ואיתי בעקבות העבודה המשותפת ב-2016 ו-2017. בעצם מרגע שעידו החליט שאינו מארגן יותר מרוצי כביש, לוח התחרויות הישראלי ספג פגיעה קשה. כאשר מרוצי 3 כלות, חץ הצפון ובראש טור תפוח בוטלו באחת. אני מודה שארגון מרוצי כביש זו לא התשוקה הראשונה שלי, אבל לחץ חברי לא מתון מאילן אידלסון, בקשות ועידוד מהאיגוד ועוד כל מיני חברים רוכבים הן מהקבוצה שלי והן מהענף וכמובן הרצון להקטין את הפגיעה בלוח התחרויות הישראלי, שכנעו אותי לנסות להיכנס לנעליו של עידו".

צילום: אילן הדר

יש תחושה שענף האופניים מקבל המון חשיפה בגלל הג׳ירו ד'איטליה שביקר אצלנו. האם אתה מרגיש את הגדילה והתעניינות גם אצלך בקבוצה ובאירועים או שיש איזשהו וואקום בין הקצה, קבוצת אקדמי למשל, לרמה החובבנית?

צחור: "ארגון תחרויות כביש בישראל הוא מאוד קשה ולא מתגמל. מה שלראשונה נתקלתי מאז הגירו זה את אפקט הבומרנג, בסיורים מקדימים שעשיתי עם קצין הדרישות היו מטורפות בעליל. התשובה של הקצין הייתה: 'כן, אבל ככה זה היה בג'ירו'. מחסומים בכל שביל שטח שמתחבר להקפה, סדרנים ככמות המשתתפים פחות או יותר וכמות נכבדה של שוטרים, אופנועים וניידות שאם טיפה היינו מגדילים את הכמות הם היו יכולים לאחוז יד ביד ולסגור הרמטית את ההקפה. יש לאפקט הג'ירו כמה היבטים: אנחנו כרוכבי האופניים עד אחרון הרוכבים בקבוצה מתקשים לנחות, עדיין ב-'היי', מלאי גאווה, גם בגלל הקשר האישי לגיא שגיב אבל בעיקר בזכות השינוי שאנחנו רואים שמתרחש בישראל. בפירוש נבנית תרבות. אפיק ישראל, האקדמי, בייקפאקינג, אול מאונטיין, סמרתון, BWR, וולודרום, הג'ירו. כל זבן שלישי מתעניין ושואל.. הג'ירו בהחלט עשה אפקט והחדיר את האופניים לתודעת ההמונים, ובתוך ההמונים האלו נמצאים הרבה פקידים ובעלי תפקידים בצמתים של לקיחת החלטות שיכולים להשפיע על כולנו מאוד לטובה. אפקט הבומרנג מצד המשטרה שדיברתי עליו קודם. הפיכת המקצוענות וחלומות הגראנד טורים והליגה של הגדולים נגישה ואפשרית".



כמה אנשים נרשמו לתפוח? כיצד המצב הביטחוני והדחייה הכפויה של התחרות השפיעה על המרוץ מבחינת ביטולים?

צחור: "נרשמו 145 רוכבים בשלב הראשוני, בעיני כמות דלה של משתתפים, אבל זה אולי הפוטנציאל של תחרויות כביש רב-יומיות רחוקות ועם עלויות גדולות יותר שאין בהם קטגוריות ילדים ואפרוחים. הדחייה גרעה כ-25 רוכבים. חלק גדול מהביטולים היה בעקבות חוסר במקומות לינה מסביב למרום גולן".

צילום: אילן הדר

האם התשתית של מרום גולן מספקת מבחינת כפר תחרות ומקומות לינה ?

צחור: "מלון מרום גולן שהולך לקראתנו יש לציין, והולך לקראתנו בכל דבר, מאוד משתף פעולה והעמיד לרשותנו את כל החדרים הפנויים בכל אחד מהתאריכים, הן המקורי והן לאחר הדחייה. העניין הוא שלאחר הדחייה היה חוסר במקומות לינה מסביב באורטל ובעין זיוון ועל כן היה קושי לרוכבים להתארגן. כל עניין כמות הלינות המוגבלת במרום גולן נוצרה משתי סיבות. סיבה ראשונה יש להם אגף שלם חדש בבנייה שטרם הסתיים ועד שנה הבאה יהיו כ-100 חדרים לרשותנו. לעומת 26 חדרים השנה. הסיבה השנייה היא שלא שוריינו לטובתנו כל החדרים האפשריים הפוטנציאלים בגלל שפנינו אליהם סמוך מדי לאירוע ולא סגרנו את החדרים תקופה מספקת מראש וזה נובע מההחלטה המאוחרת שלנו לקחת את טור תפוח תחת אחריותינו".

מה חזון האירוע לשנים הבאות?

צחור: "אפיק ישראל נותר האירוע הכי חשוב מבחינתי שאת כל משאבי ומרצי ואהבתי אני מפנה אליו. בהחלט יש בי כוח, אנרגיה ורצון לייצר אירועים נוספים. אני רואה את טור תפוח בהמשך הדרך שומר על צביונו המקצועי ומשלב לצידו גראן פונדו איכותי ומפואר".

מי בנה את המסלולים ומה הקטע הכי קשה לדעתך?

צחור: "המסלולים זהים למסלולים שעידו תכנן למעט המסלול של הסטייג הראשון, שהוא תולדה של הגבלות מהמועצה בהקשר לחסימות והפרעה לתושבים והרצון לגוון ולייצר מסלול עם אופי ייחודי מגניב ומובחן. מה הקטע הכי קשה? שאלה טובה. למעט הנג"ש לבנטל שהוא ייחודי ודורש יכולות טיפוס ספציפיות שאר הסטייג'ים בעלי אופי דומה בגדול וכולם מקיפים את מרום גולן באיזשהו אופן לכן היכולות שנדרשות בשלושתם דומות. הגישה לקו הסיום בשלושתם היא בשיפוע בעלייה. בתור מתחרה הקטע שהכי נהניתי ממנו תמיד היה הסטייג' השני ו/או הרביעי תלוי באיזה מהם הרגשתי יותר טוב".

צילום: אילן הדר

איך ייראו המסלולים השנה ומה הלו"ז?

צחור: "בכניסה למרום גולן ייבנה מתחם תחרות קטן שיארח את טקסי הפודיום של כל קטע שייערכו מיד בסיום הקטע וזאת מתוך מחשבה על הרוכבים אשר חלק גדול מהם לא ישנים במתחם ולא יוכלו להיות נוכחים בטקס בארוחות ערב כפי שהיה נהוג בעבר, יש פה מחשבה על התאוששות של הרוכבים בין הקטעים ורצון לחסוך מהם נסיעות נוספות. בעתיד כאשר רוב המתחרים ישנו במתחם יהיה ניתן לחזור לקונספט הקודם. ביום חמישי בקטע הראשון ייערך טקס פודיום מיד לאחר הסיום, בשישי בבוקר בסיום קטע 2 תינתן רק חולצת מוביל, טקס הפודיומים המלא לקטע 2 ו-3 יתקיים בערב מיד לאחר סיום קטע 3 של הנג"ש האישי לבנטל. טקס הסיום והפודיום האחרון יתקיים ביום שבת לאחר קטע 4 בשעה 11:00. ריכזנו את המידע החשוב על כל קטע ואת לוחות הזמנים העיקריים לאירוע, לוח זמנים מלא ומפורט נמצא בתקנון באתר איגוד האופניים".

פרוט קטעי המרוץ

קטע 1: מרום גולן, יום חמישי 7 ביוני זינוק ב-15:45 בכניסה למרום גולן.

המסלול: מורכב מהקפות של 9 ק"מ עם 110 מטרים גובה מצטבר בכל סיבוב, בעילית גברים יבצעו 9 הקפות שהן 81 ק"מ ו-990 מטרים גובה מצטבר, בעילית נשים וגברים רמה 1 יבצעו 8 הקפות שהן 72 ק"מ ו-880 מטרים גובה מצטבר, קטגוריות רמה 2 נשים/גברים וקדטים יבצעו 7 הקפות.

מפרט: זהו מסלול חדש בטור שמכיל מקטע צר ומשובש בדרך חקלאית של 1.1 ק"מ. גל צחור בשיתוף עם המועצה דאגו לבצע מספר תיקונים לחלקים בעייתים ובורות בעזרת בטון ולטאטא את הלכלוך המשמעותי – ובכל זאת ההמלצה היא כמובן זהירות, יש לרכוב עם ציוד מתאים (עדיפות לגלגלי אלומיניום וצמיגים רחבים) ומבחינה טקטית תמיד כדאי להיות בשליטה ובחלק הקדמי של הדבוקה על מנת להימנע מפאנצ'רים ונפילות. "קלאסיקה" מקומית – שינוי מרענן שמוסיף עוד עניין לתחרות. הקטע הוא מישורי יחסית כראוי לפתיחה של טור עם עלייה קצרה, נקודת הסיום נמצאת לאחר 7 ק"מ בתוך ההקפה לפני השער המזרחי של הקיבוץ.

קטע 2: מרום גולן-לוע הבנטל, יום שישי 8 ביוני, זינוק ב-7:00 בכניסה למרום גולן.

המסלול: הזינוק הוא ניטרלי עד לפניה הראשונה ימינה בצומת T שם נכנסים להקפת התחרות עם כיוון השעון שמורכבת מארבע צלעות. המסלול מורכב מהקפות של 15 ק"מ עם 210 מטרים גובה מצטבר בכל סיבוב, בעילית גברים יבצעו 7 הקפות שהן 105 ק"מ ו-1,470 מטרים גובה מצטבר, בעילית נשים וגברים רמה 1 יבצעו 6 הקפות שהן 90 ק"מ ו-1,260 מטרים גובה מצטבר, קטגוריות רמה 2 נשים/גברים יבצעו 5 הקפות מלבד קדטים שיעשו 3 הקפות.

מפרט: עיקר הקושי בתחרות הוא בעלייה קצרה וחדשה של 8% על 300 מטרים בכביש צר לפני הירידה המהירה ומסוכנת למכתש הבנטל שלאחריה שוב מעט עלייה קצרה יותר ביציאה מהלוע (שם גם ימוקם קו הסיום של הקטע). "הנדנדה" שנוצרת, למעלה-למטה-למעלה זה מקטע מסנן מאוד שדורש גם יכולת טיפוס חזקה לזמן קצר של דקה וטכניקה טובה, מתאים לרוכבים "פאנצ'רים". ישנה עלייה נוספת מתונה יותר בצלע הצפונית שגם היא יכולה לייצר הפרדה.

קטע 3: נג"ש אישי מרום גולן-קופי ענאן, יום שישי 8 ביוני, זינוקים החל מ-15:00 לפי מיקום כללי בתחרות. (לוח זינוקים יפורסם לאחר קטע 2 לפי אחרון בדירוג מזנק ראשון)

המסלול: הזינוק מרמפה מתוך כפר הנופש מרום גולן עד לפניה הראשונה לכביש הראשי שמאלה ואז חציה של מעבר בקר אל תוך "הקיר" והעלייה התלולה של הבנטל עד לסיום בקופי ענאן. המסלול באורך של 1.4 ק"מ עם 150 מטרים גובה מצטבר מתאים למטפסים קלאסיים ורוכבים חזקים מאוד שיכולים לשמור על וואטים גבוהים למשך 6-7 דקות. כל הקטגוריות יבצעו את אותו מסלול ויחזרו בצורה זהירה ומנהלתית מקו הסיום בחזרה לכפר התחרות. הקטע הזה הוא מתאגר בגלל שהוא כבר הקטע תחרות השני באותו יום אך קצר ביותר, יש לבצע חימום ארוך ואיכותי לביצוע טוב.

קטע 4: סובב מרום גולן, יום שבת 9 ביוני, זינוק ב-15:45 בכניסה למרום גולן.

המסלול: מורכב מהקפות של 19 ק"מ עם 290 מטרים גובה מצטבר בכל סיבוב, בעילית גברים, רמה 1 ועילית נשים יבצעו 6 הקפות שהן 116.4 ק"מ ו-1,740 מטרים גובה מצטבר, קטגוריות רמה 2 נשים/גברים יבצעו 5 הקפות מלבד קדטים שיבצעו 3 בלבד.

מפרט: ההקפה מוכרת לרוכבים מהשנים האחרונות, יציאה מנהלתית ממרום גולן עד לצומת הבנטל ואז כניסה ימינה-מזרחה להקפת מרובע נגד כיוון השעון. החלקים המסננים הם בעיקר 2 עליות כפולות קצרות בצלע המזרחית, אחריהם יש ירידה מהירה בצלע הצפונית וקשה לסגור פערים לפלוטון השועט. בצלע הדרומית העלייה המסננת הנוספת היא הטיפוס הארוך ומתון יחסית לקו זינוק-סיום בכל הקפה. זה היום עם הכי הרבה גובה מצטבר ועם הרגליים התשושות מימי התחרות הקודמים תהיה משמעות גדולה למי התאושש טוב יותר ופחות עייף בעיקר בהקפה האחרונה.

משתתפות בעילית נשים:
קבוצת IGP הכי דומיננטית במקצה העילית נשים הקטן עם 4 רוכבות.
רותם גפינוביץ' (מקבוצת Waow Deals ההולנדית ובארץ IGP) שמגיעה אחרי תקופה של אימונים ותחרויות עם הקבוצה שלה בחו"ל צברה הרבה ניסיון וצפויה להיות דומיננטית.
רוני פישמן (IGP) גם היא התאמנה והתחרתה במדי קבוצה ספרדית בתקופה האחרונה, מאוד צעירה אך נחושה ולא סתם נמנית על סגל הנבחרת.
פז בש (IGP) אלופת ישראל מספר פעמים בעבר עם יכולות טיפוס טובות תמיד פקטור במרוץ.
מרים בר-און (Dynamo) אלופת ישראל ב2016 תעדה את אימוניה לאחרונה וטוענת לשיפור משמעותי מגיעה עם בטחון של נצחון במרוץ ההכנה האחרון בקיסריה.

משתתפים בעילית גברים:
אופק חסון (קבוצת הפיתוח של אקדמי) ניצח בתפוח ב-2016, מגיע לאחר עונה עם הרבה ניסיון בחו״ל וכנציג היחידי של אקדמי במרוץ בטוח שיש לו מטרה אחת- לנצח שוב.
אהרון חיטמן (X-TEAM) הפתעת העונה בעילית, למרות הניסיון הקצר יחסית באופניים עם מספר פודיומים העונה.
יובל בן-מרדכי (TACC) מאמן נבחרת ישראל באופני כביש רוכב עם הרבה ניסיון.
יובל דולין (IGP) אלוף ישראל ב-2014 תמיד יודע להתברג בבריחות מנצחות.

רוכבי נוער בולטים:
רועי ויינברג, רוי רובינשטיין (TACC), רותם טנא (IGP), עומר להב (NCC), דניאל אולחה (בשביל האופניים בגליל) הג׳וניורס צפויים להשפיע מאוד על המרוץ בעילית.

פייבוריטים ברמה 1:
גיל קיבץ, איתי ליפשיץ (ספורט קליניק), צחי בויגן, גיל צביק, תום יצחקי (IGP), נועם דותן (TACC).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בעז אדר הגיב:

    מרתק. נכון שמדובר בתחרות מקצועית. רעיון להגדיל את מספר המשתתפים, תקימו קטגוריה 60-65. יש הרבה רוכבים חזקים שיכולם עדין להתחרות אבל לא מול הצעירים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג