ג'ייק רוברטסון ומארה דיבאבה ניצחו בחצי מרתון ליסבון

התוצאות במרוץ הכביש היוקרתי בפורטוגל לא היו מהירות במיוחד, אבל אלופת העולם במרתון גברה בפיניש מדהים על השחקנית החדשה בריצות הכביש, והרץ הניו זילנדי ניצח את הקנייתים והאתיופים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארה דיבאבה רצה אתיופית למרחקים ארוכים
מארה דיבאבה רצה אתיופית למרחקים ארוכים

עונת מרוצי הכביש שנמצאת בתחילתה נמשכה היום (ראשון) עם חצי מרתון ליסבון, שאמנם לא סיפק הפעם תוצאות מהירות מדי אבל בהחלט סיפק עניין, גם בגלל זהות המנצח בגברים וגם בגלל הקרב ראש בראש שהיה בנשים.

מארה דיבאבה רצה אתיופית למרחקים ארוכים

לא תוצאה מהירה, אבל יופי של ביצוע בסיום. מארה דיבאבה | צילום: Gr5555

במרוצי כביש ברמה גבוהה התרגלנו לראות מנצחים ממזרח אפריקה ובעיקר מקניה או אתיופיה, אבל מי שכיכב על הכבישים של בירת פורטוגל היה ג'ייק רוברטסון הניו זילנדי, לשעבר רץ מסלול למרחקים של 5,000 ו-10,000 מטרים. רוברטסון, שחי ומתאמן כבר מגיל 17 באיטן שבקניה, חצה את קו הסיום בליסבון בזמן של 1:00.00 שעה בדיוק. הוא הקדים ב-10 שניות את ג'יימס מוואנגי הקנייתי כשאדווין קיבט קואץ' הקנייתי סיים שלישי בזמן של 1:00.44 שע'. אגב, גם אחיו של ג'ייק רוברטסון, זיין, הוא רץ מאוד מוכשר למרחקים ארוכים ואפילו מחזיק בשיאים אישיים טובים יותר.

אצל הנשים שזינקו לפני כן, התנהל קרב צמוד ומעניין בין אלופת העולם במרתון מארה דיבאבה, לבין ויויאן צ'ריוט הקנייתית שהיא האלופה האולימפית ב-5,000 מטרים והשנה עושה הסבה לריצות כביש כשמרתון הבכורה שלה יהיה באפריל בלונדון. צ'ריוט נשפה בעורפה של דיבאבה לאורך כל הדרך, כשגם מארי ווצ'רה הקנייתית ואפרה ברהה האתיופית היו בדבוקה המובילה. בקילומטר האחרון דיבאבה וצ'ריוט ברחו ונכנסו יחד לשטיח שהוביל לשער הסיום, אבל דיבאבה היתה חזקה יותר בספרינט וניצחה בזמן של 1:09.43 שע' כשהיא מקדימה בשנייה אחת את צ'ריוט.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג