גולדן בוי – ראיון עם תום קרמר

תום קרמר רק בן 17. ישראלי שנולד, גדל וחי בארה"ב ובחר לייצג את ישראל בתחרויות שחיה בינלאומיות. את זאת הוא עושה בהצלחה יתרה לאחר ששבר מספר שיאים לאומיים והביא הביתה, לארה"ב, מדליות רבות וגאווה לארצו ישראל, ארץ בה אינו מתגורר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תום קרמר רק בן 17. ישראלי שנולד, גדל וחי בארה"ב ובחר לייצג את ישראל בתחרויות שחיה בינלאומיות. את זאת הוא עושה בהצלחה יתרה לאחר ששבר מספר שיאים לאומיים והביא הביתה, לארה"ב, מדליות רבות וגאווה לארצו ישראל, ארץ בה אינו מתגורר

מאת:תמר ברניס


את הראיון עם קרמר היה מאוד קשה לתאם. כרבים מבני גילו, הנער עסוק מאוד. אך תום אינו ילד מתבגר רגיל המחלק את זמנו בין לימודים, חברים ומחשב. חלק ניכר מזמנו במהלך היום מוקדש לאימוני שחיה. בשלב זה, בסך הכל שמונה אימונים בשבוע בתוך הבריכה ומחוצה לה.

באליפות אירופה לנוער, שהתקיימה בבלגרד בתחילת יולי, קטף קרמר מדליית ארד למשחה 200 מטרים פרפר ובכך שבר את שיאו של יעקב טומרקין לגילאי 17 וקבע שיא ישראלי חדש, כשנגע בקיר לאחר 2:00.52 דקות. בפתיחת אליפות ארה"ב שנערכה בתחילת דצמבר באטלנטה בבריכה ארוכה, שבר את שיא הנוער במשחה 200 מטרים מעורב אישי עם זמן של 2:02.89 דקות. בנוסף, קבע קרמר את הקריטריון לאליפות אירופה לבוגרים שתיערך בשנה הבאה בבלגיה.

המדליה, בה זכה קרמר בבלגרד, שמה אותו במקום טוב ברשימה אקסקלוסיבית של גדולי שחייני ישראל שזכו במדליות באליפות אירופה בגילאי נוער. חלקם המשיכו משם להגשים קריירות שחייה מרשימות כבוגרים. בניהם ניתן למצוא את איתן אורבך, עדי ביכמן, ורד בורוכובסקי, נמרוד שפירא בר-אור, ועוד מעטים נבחרים וטובים.


המדליה בה זכה קרמר בבלגרד, שמה אותו במקום טוב ברשימה אקסקלוסיבית של גדולי
שחייני ישראל שזכו במדליות באליפות אירופה


בשנים האחרונות חולק קרמר את חייו בין אימונים בארה"ב לבין אימונים במכבי קריית ביאליק. הוא מדגיש שהוא ישראלי ושהוא בחר לייצג את ישראל, וזאת, למרות שנולד בארה"ב (הוריו ירדו לקליפורניה עוד לפני שנולד) וגדל שם כל חייו. עם הוריו הוא מדבר עברית בבית, מבקר כל קיץ את קרובי המשפחה הנרחבת שגרים בישראל, וחוגג בארץ את האירועים המשפחתיים המשמעותיים, כמו את בר המצווה. את ביקורי הקיץ הקבועים שלו, הוא מנצל גם להתאמן במכבי קריית ביאליק.


בשנים האחרונות חולק קרמר את חייו בין אימונים בארה"ב לבין אימונים במכבי קריית ביאליק


מה שהוביל את תום הצעיר להחלטה לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות הוא הקשר ההדוק שהוא חש לישראל והגאווה שלו לייצגה. זאת למרות שהוא חי בארה"ב וכרגע גם אין לו תוכניות לעשות עליה. תום מדגיש כי למרות ההבדלים בשיטות האימון של המאמנים השונים, בארה"ב ובארץ, אין התנגשויות מהותיות המשפיעות לרעה על האימונים שלו: "לכל מאמן יש את הסגנון שלו או שלה, כך שזה עוזר ללמוד מכל מאמן".


את קריירת השחייה התחיל קרמר בילדותו בארה"ב, כשאימו רשמה אותו לשיעורי שחייה. ההנאה של תום הילד מהשחייה הובילה אותו בגיל 8 לעבור לשחייה תחרותית במסגרת אימונים לאחר הלימודים. מלבד אחיו וכמה מבני דודיו שעסקו בדרך כלשהי בשחייה בעבר, הוא אינו מגיע ממשפחת ספורטאים. אהבתו הטהורה למים ולשחייה היא זו שהשאירה אותו ומחזיקה אותו בענף התובעני.

תום מספר כי, אחד היתרונות שהשחייה מעניקה לו זה השיעורים על ערכה של עבודה קשה יחד עם ההתרגשות והתחרותיות בענף. הוא אינו שוחה כדי לקבל כבוד מהחברה סביבו וגם לא כדי לשפר את מראה גופו אלא רק מכיוון שהוא פשוט אוהב את זה. לדעת תום, הוא לא בחר את סגנון הפרפר בו הוא מצטיין, אלא הסגנון "בחר" אותו. מאז ומתמיד הצטיין תום בסגנון זה יותר מהאחרים. למרות זאת, הוא מודע לכך שגופו משתנה כי הוא עדיין גדל, ולכן הסגנון יכול עוד להשתנות.

מלבד השחייה, תום קרמר נהנה מחיי חברה מגוונים וענפים ומבלה זמן רב עם חבריו, חלקם ספורטאים כמוהו. חלקם בארה"ב וחלקם בישראל. למרות אהבתו לספורט והרצון להתקדם ולהצטיין בשחייה, הוא דואג שהאימונים לא יפריעו לחייו החברתיים, וזאת אף על פי שבמהלך השנים החל להתאמן יותר ברצינות, להתקדם לתוכניות אימונים יותר אינטנסיביות ולהצטרף לקבוצות שחייה מהירות ושאפתניות יותר – דבר שללא ספק גובה מחיר מהזמן הפנוי שנותר לו.


עם משפחה וחברים


שנה הבאה קרמר מתכנן להתחיל ללמוד באוניברסיטת סטנפורד אשר מעבר להצטיינותה האקדמית, ידועה גם בנבחרת השחייה המרשימה שלה במשך עשרות בשנים. נבחרת שניפקה אלופים אולימפיים ולאומיים ושיאני עולם רבים, כמו פאבלו מוראלס, ג'פרי ראוס, פיטר מרשל, מרכוס רוגן, האחים ג'ייסון ודיוויד דנפורד, בן "ווילדמן" טוברינר ועוד רבים וטובים. תום התקבל למסלול ההנדסה היוקרתי והמאתגר שמושך אותו במיוחד, ומתכנן להמשיך את אימוני השחייה בנבחרת האוניברסיטה. לאחר לימודיו שוקל תום להתגייס לצה"ל אך על העתיד הוא מדבר בזהירות. מעדיף לקחת את הדברים צעד צעד ולא לשלוף חלומות מהשרוול.

למרות גילו הצעיר, ניכר במיוחד בראיון עם תום קרמר אופיו הבוגר. ההצלחה לא נראית ככזו שעלתה לו לראש, והוא מתפתח להיות ספורטאי צנוע שלא מנסה להרשים אחרים. הוא מודע לכך שהישגים דורשים עבודה רבה, הוא נכון לעבודה שכזו. כששאלתי אותו מיהו השחיין הנערץ עליו, הוא בחר באהרון פירסול כדמות שנותנת השראה, מכיוון שהוא שחיין רגוע ואחד מהיחידים שאינו שחצן.

אז למי שטרם הכיר את שמו, או הישגיו של תום קרמר, כדאי לזכור את השם היטב מעכשיו. למרות שזו רק התחלה, טמון בקרמר אוצר של פוטנציאל אדיר שעתיד בקרוב להתפרץ בעולם השחייה של הבוגרים.

צילומים: באדיבות תום קרמר


תמר ברניסתמר ברניס
רכזת שוונג-תג ועורכת משנה באתר שוונג.
רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה.
[email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג