בתוואי הררי ובתנאים לא קלים: סיכום מרוץ טור תפוח

בתנאים לא פשוטים, טור תפוח שהתקיים בסוף השבוע הוא השני והארוך מתוך שני טורים בלבד בעונת התחרויות המקומית. אור דיין היה שם לדווח מהשטח - אז מי ניצח, מי ניצחה ואילו מהפכים היו על המסלול?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל הצילומים בכתבה: איתמר גרינברג

טור תפוח הוא השני והארוך מתוך שני טורים בלבד בעונת התחרויות המקומית, כאשר אחיו הדרומי טור ערד מתמקד בגראן פונדו בשנים האחרונות והשנה דווקא בוטל בשל רוחות עזות.

אזור התחרות מרום גולן | צילום: איתמר גרינברג

לקראת טור תפוח 2018

המיקום של מרום גולן הוכח כנקודה מצוינת לכפר תחרות ויציאה למסלולי "כוכב" מגוונים סביבו והמארגנים הודיעו שכך ימשיך גם שנה הבאה, עם הבטחה ליותר מקומות לינה בהתאם לשאיפה של גדילה בכמות המשתתפים (רק 126 מתחרים השנה).

התנאים בצפון לא היו קלים, כאשר הטור נדחה בחודש מהתאריך המקורי בשל מתיחות בגבול סוריה והרוכבים נתקלו בחום כבד בסוף השבוע האחרון. התוואי באזור הוא הררי אך כולל בעיקר עליות קצרות.

אלוף ישראל ברמה 1 גיל קיבץ | צילום: איתמר גרינברג

רגע לפני הזינוק לקטע הראשון של הטור, אלוף ישראל ברמה 1 גיל קיבץ (TSC) רוצה להוכיח שוב שלא סתם הוא לובש את החולצה הזאת.

קטע 1 – מרום גולן, יום חמישי אחר הצהריים

תנאי החום הכבדים יחסית לעונה ששררו באזור לא הקלו על המתחרים בזינוק לקטע הראשון שכלל הקפה קצרה וטכנית של 11 ק"מ (שינוי ברגע האחרון ביחס לתקנון שכלל הקפה של 9 ק"מ).

צילום: איתמר גרינברג

היה זה מסלול חדש והמקטע הקצר והמשובש שהוביל לפיניש שדובר עליו רבות הבטיח וקיים. בפלוטון היה מאבק לפני הכניסה לקטע בכל סיבוב כאשר הגישה היתה מכביש רחב לתוך כביש צר שכלל בורות רבים ואספלט משובש עם מקטעים שבורים ו-2 עליות כוח קצרות שגרמו לסלקציה בפלוטון.

צילום: איתמר גרינברג

אלון יוגב TACC ואהרון חיטמן X-TEAM במהלך המנצח של היום – בריחה של 4 הקפות (מתוך 7) שמקנה להם כ-3 דקות פער מהפלוטון מה שיהווה יתרון גדול להמשך הטור.

אלון יוגב מנצח את הקטע כשהוא פותח פער קטן של 4 שניות בעלייה האחרונה לפיניש על אהרון חיטמן, אופק חסון (ICA devo) יסיים שלישי בעילית מה שאולי מרמז על הבאות.

רוני פישמן מחזיקה עם הפלוטון גברים של רמה 1 מה שמאפשר לה לפתוח פער עצום של 15 דקות על מרים בר-און ורותם גפינוביץ' שסבלה מיום רע על האוכף.

ברמה 1 לא יוצאת בריחה משמעותית והרוכבים משחקים טקטי, רוב הפלוטון מסיים יחד כאשר גיל קיבץ מאיץ מהר מכולם בעלייה ומסיים ראשון לפני תום יצחקי וצחי בויגן שניהם מ-IGP הקבוצה הגדולה ביותר בפלוטון.

קטע 2 – מרום גולן-לוע אביטל, יום שישי בבוקר

גל צחור בהפקה | צילום: איתמר גרינברג

גל צחור המארגן עם תדריך בוקר לפני קטע 2 באווירה חיובית ומקצועית.

צילום: איתמר גרינברג

הרוכבים יוצאים שוב להקפה מאתגרת של 15 ק"מ עם שני מקטעים קשים ומסננים, האחד הוא עלייה מתונה וקצרה יחסית והשני משמעותי ביותר עם מעין "אמבטיה" בטיפוס קצר וחד שלאחריו מיד גלישה בכביש משובש אל תוך הלוע עם פניה חדה ושוב עליה חדה אל הפיניש של היום.

צילום: איתמר גרינברג

היציאה מהלוע אל הפיניש ונקודת המים של היום, הצפון במלוא הדרו.

צילום: איתמר גרינברג

המהלך המנצח ברמה 1 היה בזכות התקפה של צחי בויגן IGP שזיהה רגע של חולשה או חוסר ריכוז מטעם גיל קיבץ (שבשלב זה רוכבי קבוצתו כבר היו בקושי רב ולא יכלו לעזור לו). אל המהלך של הבריחה המנצחת הצטרפו גיל קאשי FGC (המרוויח הגדול שגם ניצח את היום), נועם דותן TACC ורוכב פולני בשם לוקאס דודקו שהגיע להתאמן לקראת האליפות במדינתו וסיפר שהמסלולים והארגון בתפוח היו מצוינים לדעתו. ייאמר לזכות הפלוטון של רמה 1 שבמהלך התחרות כאשר היתה תקלה טכנית לקיבץ מוביל הטור, היתה הורדת קצב במיוחד מצד המתחרים הראשיים שלו – משחקים אגרסיבי אבל משחקים הוגן. קיבץ רדף לבד אחרי הבריחה וגם הצליח לצמצם בסוף לפער קטן של 10 שניות בלבד כך שהוא שומר את ההובלה גם להמשך.

איתן לוי, מנצח קטע 2 במקצה העילית והנוער | צילום: איתמר גרינברג

מנצח קטע 2 במקצה העילית והנוער הוא איתן לוי (TNT) מהג'וניורס 17-18.

שלומי לב מנצח עילית גברים | צילום: איתמר גרינברג

שלומי לב (FGC) הוא המנצח בעילית גברים. אלון יוגב שוב מסיים מספר שניות לפני אהרון חיטמן ושומר על ההובלה בדירוג הכללי.

בנשים רותם גפינוביץ' מציגה יכולת טובה בהרבה מהקטע הראשון ומסיימת בקדמת הדבוקה של הפלוטון רמה 1 כאשר רוני פישמן סובלת בסיום אך מאבדת פחות מדקה, מרים בר-און ונועם בורוכוביץ' מאבדות עוד 3 דקות כאשר נועה מסיימת את הקטע במקום ה-3 על הפודיום. הדירוג הכללי לא משתנה בנשים.

קטע 3 – נג"ש אישי בעלייה לבנטל, יום שישי אחר הצהריים

מבחן האמת – לא שומרים כוחות, המתחרים נמדדו על מקטע קצר וכואב של 1.4 ק"מ עם גובה מצטבר של 150 מטרים. למרות אורכו זה קטע שאפשר לצמצם או להפסיד זמן משמעותי מהמתחרים ועם רגליים כבדות כבר מ-2 הקטעים הקודמים בפחות מ-24 שעות הרוכבים הרגישו את המאמץ טוב טוב ברגליים.

עילם אלוני X-TEAM מזנק ברמה 2 לקבוע תוצאה שתתן לו את המקום השני בקטע | צילום: אתמר גרינברג

השיפוע התלול בדרך לפסגת הר הבנטל תעדף בעיקר רוכבים קלילים ולראייה תוצאות הקדטים ונוער – את הזמן הכי מהיר בכל הקטגוריות קבע נדב עמר מטימשגב רוכב בקדטים שעצר את השעון על 5:08 דקות בלבד. יש לציין גם את הג'וניור רוי רובינשטיין TACC עם זמן מהיר של 5:15, המהיר ביותר מכל רוכבי העילית והנוער.

ניר גבאי הוא מנצח הקטע בעילית גברים | צילום: איתמר גרינברג

מנצח הקטע בעילית גברים הוא ניר גבאי (500WATT) שעצר את השעון על 5:23, מקום שני מסיים אהרון חיטמן X-TEAM עם 5:35 ומקום שלישי אופק חסון עם תוצאה חזקה בפני עצמה של 5:40. אלון יוגב TACC מאבד את החולצה לאהרון כאשר הוא קובע 5:48 ובעצם נמצא אחרי 3 קטעים במקום השני ב-GC אחרי חיטמן שמוביל ב10 שניות – הכל עוד פתוח לקראת הקטע האחרון.

גיל קאשי | צילום: איתמר גרינברג

גיל קאשי מוכיח שוב שהוא מטפס בחסד ומנצח בנג"ש ברמה 1. גיל כבר לא ילד, כמעט בן 51 אבל התוצאה שלו (5:31) היתה כל כך איכותית שהיתה שמה אותו במקום שני בעילית. קיבץ מסיים שני אחריו קטע עם 5:40 ותום יצחקי IGP משלים את הפודיום עם זמן של 5:45. צחי בויגן משלם על המאמץ מהבוקר ומאבד זמן בדירוג הכללי וכעת הוא מקום 4 כללי ו-3 שניות בלבד מנעם דותן TACC.

רותם גפינוביץ' | צילום: איתמר גרינברג

רותם גפינוביץ' | צילום: איתמר גרינברג

רותם גפינוביץ' במדים הירוקים של קבוצת WaowDeals לוחצת "בקיר" התלול לקו הסיום ובדרך לניצחון בקטע עם זמן נהדר של 6:39 דקות, מקום שני פז בש עם 6:43 ומקום שלישי מובילת התחרות רוני פישמן עם 7:03 שתיהן מ-IGP. גם לאחר הקטע ה-3 ההפרשים כל כך גדולים שהפער ב-GC נשאר דומה עם הובלה בטוחה של פישמן לקראת הקטע האחרון.

קטע 4 – סובב מרום גולן, יום שבת בבוקר

נוף תחרותי | צילום: איתמר גרינברג

מתחרי רמה 1 ועילית נשים שמחו לגלות שהמארגנים הורידו להם הקפה אחת וביצעו 5 הקפות במקום 6 שמהוות 97 ק"מ, העילית ביצעו 6 הקפות של 19 ק"מ כמתוכנן.

לוקאס דודקו  | צילום: איתמר גרינברג

לוקאס הפולני יוצא לבריחה ארוכת טווח ואיתו משה רוטר מאשכולות (שהיה התקפי כל התחרות) ורותם גפינוביץ' שעושה את המהלך המתבקש על מנת לנסות לצמצם את הפער מפישמן ככל האפשר – הבריחה הזאת תחזיק עד הסיום כאשר רוטר לא מחזיק איתם את הקצב לסיום, לוקאס מנצח את המקצה ורותם מסיימת אחריו שנייה כללי בקטע ומנצחת את העילית נשים אך לא מצליחה לפתוח פער מספיק גדול מפישמן שמגיעה עם הפלוטון של רמה 1 לסיום 2 וחצי דקות מאוחר יותר, פז בש מסיימת שלישית בקטע מה שלא מספיק לה לפודיום כללי.

גיל קיבץ ותום יצחקי תוקפים | צילום: איתמר גרינברג

גיל קיבץ ותום יצחקי תוקפים מאוחר בקטע ומצליחים להקדים את הפלוטון ולייצר פער שמבטיח לקיבץ את המקום הראשון הכללי בטור וליצחקי את המקום השני בקטע. גיל קאשי מפספס את המהלך ובעצם מפסיד את הטור לקיבץ כאשר הוא רודף לבד מאחורה אך ללא הועיל והוא מסיים ראשון מהפלוטון דקה אחרי קיבץ ושני כללי. צחי בויגן בעזרת קבוצתו IGP מצליח לסיים בעלייה לפיניש בפער גדול מנועם דותן שכבר הראה סימנים של קושי בעליות שקדמו בהקפה האחרונה וכך הם מתחלפים במיקומים בדירוג הכללי.

אלון יוגב מבשל מהלך | צילום: איתמר גרינברג

אלון יוגב במהלך מבריק של קבוצתו TACC מצליחים לייצר פער גדול מהפלוטון ולנצח את הטור כולו.

אהרון חיטמן ללא חברי הקבוצה | צילום: איתמר גרינברג

אהרון חיטמן ללא חברי קבוצה נאלץ לרדוף ולסגור מהלכים כל הקטע הרביעי כמעט לבד מה ששם אותו בקושי רב שרוכבי TACC ידעו לנצל למהפך הרצוי ולניצחון בטור.

פודיום עילית גברים בדירוג הכללי
1. אלון יוגב TACC
2. אהרון חיטמן X-TEAM
3. שלומי לב FGC

פודיום עילית גברים בדירוג הכללי | צילום: איתמר גרינברג

פודיום עילית נשים בדירוג הכללי
1. רוני פישמן IGP
2. רותם גפינוביץ' WaowDeals
3. מרים בר-און Dynamo Racing

פודיום עילית נשים בדרוג הכללי | צילום: איתמר גרינברג

פודיום רמה 1 בדירוג הכללי
1. גיל קיבץ TSC
2. גיל קאשי FGC
3. צחי בויגן IGP

פודיום רמה 1 בדירוג הכללי | צילום: איתמר גרינברג

שוחחנו עם מנצח הטור בעילית גברים, אלון יוגב מקבוצת TACC על מהלך התחרות מהזווית שלו:

״אני אתחיל ואספר בקצרה על הקטעים הקודמים על מנת שיוכלו להבין את הקטע האחרון בצורה יותר ברורה. קטע ראשון מורכב משבע הקפות עם עליה קצרה וחזקה לתוך הקיבוץ בסוף כל הקפה – סך הכל 80 קילומטר, מרוץ קצר ואינטנסיבי. אני ואהרון חיטמן, שכבר הוכיח את עצמו כרוכב חזק ומפתיע במרוצים השנה, יצאנו אחרי שלוש הקפות לבריחה שהחזיקה עד סוף המרוץ כאשר בעלייה האחרונה הצלחתי לפתוח עליו פער קטן של שלוש שניות ולנצח את הקטע כשחיטמן ואני בפער של כשלוש דקות משאר הרוכבים.

"הקטע השני מבחינה טקטית היה לכאורה פשוט, לשמור על חיטמן איתי. מתחילת המרוץ היו המון ניסיונות בריחה שאילצו את הקבוצה שלי לעבוד חזק מקדימה אך שתי הקפות לפני סיום הקטע, הצליחה לצאת בריחה חזקה שפתחה פער של כשתי דקות על הפלוטון. אני וחיטמן זיהינו את הסכנה ובמאמץ משותף סגרנו את הבריחה בהקפה האחרונה. בספרינט, ביציאה מהלוע של הר בנטל, הצלחתי להרוויח עוד שנייה וסיימתי במקום שני מהעילית אחרי שלומי לב שניצח את הקטע ועלה למקום שלישי כללי אך עדיין עם פער של שלוש דקות מהמקום השני.



"בצהרי היום של שישי היה הקטע השני של נג"ש בעלייה – קצר ובלי יותר מידי טקטיקה או אסטרטגיה, פשוט לתת מה שיש. זינקתי אחרון כשחיטמן זינק דקה לפני, כ-500 מטר לעליה, חיטמן פתח עלי 20 שניות שעד סוף הקטע כבר צמצמתי ל-14 שניות כך שבדירוג הכללי חיטמן לקח את ההובלה בפער של 10 שניות. סיימתי במקום הרביעי בלי חולצה ובלי מדליה אבל עם הרבה מוטיבציה ליום למחרת.

"בסטייג' האחרון, תמונת המצב היתה כזו: חיטמן ואני שמרנו על שלוש דקות פער משאר הרוכבים כשהוא מוביל עלי בעשר שניות. מצד שני, היתה לי קבוצה חזקה וחיטמן הגיע לבד. כבר בהקפה הראשונה, חברי לקבוצה יובל בן מרדכי, יזם בריחה חזקה של חמישה רוכבים שכללה גם את אופק חסון, שחר מלמד ויובל דולין. מהלך מבריק שחייב את חיטמן לעלות לסגור לבד. מאחר ולי היו שני נציגים בבריחה (שחר מלמד ויובל בן מרדכי) חיטמן נאלץ למשוך מקדימה שתי הקפות חזקות, ואז יצא ניסיון גישור של שני רוכבים וביניהם רוי רובינשטיין בן קבוצתי ושאדי חאלבי. ראיתי שחיטמן מתקשה לסגור את המהלך הזה וברגע שסגר אותו ביקשתי מרועי וינברג ,גם כן בן קבוצתי, להתקיף כשאני אחריו.
חיטמן סגר אותנו אך המהלך הזה הדליק את הפלוטון והתחילו התקפות כשבאחת מהן יצאתי גם אני ביחד עם עידן לבנון, חבר קבוצה, ועוד שני רוכבים להתקפה שהצליחה. חיטמן נשאר מאחור ואנחנו צמצמנו על הבריחה.

"כשהגענו לבריחה חלקם כבר היו עייפים ומי שהצליח-הצטרף. יצרנו פער של חצי דקה ומאחר ויובל דולין, שאיים על המיקום של שלומי לב, היה שותף איתי לבריחה, לא נותרה ברירה אלא ששלומי וחיטמן יתחילו לעבוד ביחד בידיעה שזה להיות או לחדול מבחינתם. הם התחילו לסגור והפלוטון שוב התאחד לדקות בודדות. לאחר שנסגרה הבריחה ניצל את המומנטום יובל בן מרדכי וברח שוב קצת לפני כיכר ווסט, בערך שלושה קילומטרים במגמת עליה עם עליה חדה בסוף עד סוף ההקפה. מיד לאחר מכן, רציתי לחזור על המהלך של ההקפה הקודמת וביקשתי שוב מרועי לברוח כשאני אחריו (בריחת סרק) כדי לגרום לחיטמן לעבוד.

"במקביל, רוי ראה שחיטמן לא סוגר, מיהר להגיע אלי והגדיל איתי את הפער. לקראת סוף העליה, הגעתי עם רוי למרדכי שחיכה לנו מקדימה והתחלנו לעבוד ביחד שלושה רוכבים מאותה הקבוצה כשהמוביל נשאר מאחור לבד בפלוטון.

"נשארו שתי הקפות לסוף, 38 קילומטר. עבדנו חזק והתחלנו להגדיל את הפער, יובל, שכבר היה עייף מתרומתו הקבוצתית, נתן את כולו עד הכניסה להקפה האחרונה בה נפרדנו באמירת תודה. המשכנו בקצב טמפו בעבודה משותפת בה הצלחנו להגדיל את הפער. סיימנו את המרוץ כשרוי עובר ראשון את קו הסיום ומנצח את הקטע ואני אחריו בידיעה שניצחנו את הטור. אני אסיר תודה לחברי מהקבוצה שעשו עבודה מדהימה ומקצועית. מילה טובה כמובן גם לאהרון חיטמן, שהפך מרוץ עם פלוטון עילית יחסית קטן, למעניין ביותר.

אלון ממשיך ומספר על המשך העונה והשירות הצבאי: "עכשיו הציפייה היא לקראת אליפויות ישראל הקרובות שיערכו בעוד כשבועיים ומשם נמשיך את עונת התחרויות בחו"ל. במקביל לאימונים ולתחרויות, אני משרת בצבא על תקן ספורטאי פעיל, מה שמאפשר לי להמשיך להתאמן, כמובן שלפעמים זה לא הכי פשוט ויכול לפגוע בהתאוששות אך למזלי המפקדת שלי בעצמה עוסקת בספורט, מבינה את הדרישות ותומכת בנושא".

מנצחי טור תפוח 2018 בעילית. רוני פישמן (IGP) ואלון יוגב (TACC) | צילום: איתמר גרינברג

רוני פישמן מקבוצת IGP, מנצחת הטור בעילית נשים סיפרה לנו על התחרות מהזווית שלה:

״טוב אז נתחיל מזה שהניצחון בקטע הראשון הוא הראשון שלי העונה, כיף להתחיל טור ברגל ימין, נותן הרבה כוח להמשך. מצד שני המון על הגב שלי… רוב הטור עוד לפניי ובאופניים כמו באופניים- הכל יכול לקרות", מספרת "ליום השני זינקתי שאני מובילה על רותם גפינוביץ' ופז בש (המתחרות הצמודות ביותר שלי) ב-15 דקות. ללא ספק זה המון זמן, אבל אין לדעת מה יקרה. הלחץ קיים, הספקות קיימים, הרצון לנצח גם את השלב הזה, להגדיל עוד קצת את הפער שאם יקרה משהו לא צפוי לא תהיה השפעה. בנוסף אני מכירה את המעלות שלי כרוכבת וכך גם אני מכירה את החסרונות שלי, היה לי ברור שאני הולכת להפסיד זמן בנג"ש של הר הבנטל מול הבנות. אני ורותם ראש בראש עד לקילומטר האחרון, שם התכווצתי ורותם המשיכה לניצחון הקטע ה-2, איבדתי 53 שניות. לא מאוד נורא בהתחשב בעובדה שאני מובילה ב-15 דקות.

"בקטע השלישי (נג"ש לבנטל) באתי לתת את כל מה שיש אבל בידיעה שגם אם אפסיד פה זמן הוא לא ישפיע על הדירוג הכללי כי הקטע מאוד קצר (6-7 דקות), הפסדתי לרותם 22 שניות. זהו השלב האחרון והארוך ביותר לפניי, וכמובן שהלחץ והספקות ישנו איתי בלילה האחרון ועמדו איתי על קו הזינוק. המטרה היתה להישאר בפלוטון של הפרו (רמה 1 גברים ועילית נשים באותו מקצה, א.ד), לשבת בסביבת הקבוצה שלי IGP ולהיות רגועה. אחרי חצי הקפה בערך, רותם יצאה לבריחה עם רוכב פולני. באותו הרגע המטרה שלי היא לא לאבד את הפלוטון, (פלוטון ראשי לא ייתן לבריחה להתרחק יותר מטווח ההובלה שלי). נלחמתי בטירוף, יומיים קשים מאחוריי ואסור לי לאבד את זה ברגע האחרון. זה ברור שאם אני מאבדת את הפלוטון הכל יכול להשתנות. רותם רכבה מדהים, סיימה שנייה כללי במקצה את הקטע! וראשונה בנשים. היא סגרה עליי כמה דקות אבל למזלי זה לא הספיק לה למהפך. חשוב לציין שלמרות הרצון לנצח אחת את השנייה רותם היא האחות הגדולה שלי, חברת קבוצה (אפילו שלובשת מדים בצבע שונה) והיא לגמרי השראה בשבילי".

מה מצפה לך בהמשך העונה?
"אני מתכוננת לאליפויות ישראל שקרבות ובאות, השנה יש אליפויות ישראל עד גיל 23 (בניגוד לשנים עברו ובהתאם לתקנון UCI ומה שנהוג בשאר העולם האליפות תתחלק ברמה הגבוהה – עילית, מתחת לגיל 23 ונוער, א.ד), נותרו 3 שבועות והרבה עבודה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דני הגיב:

    כתבה ארוכה ומסובכת מדי, כך לא תביאו קהל חדש לענף. אני לא הבנתי כלום ובג'ירו הייתי צופה אדוק והבנתי הכל.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג