לרכוב 180 ק"מ ולהציל אלפי ילדים בסיכון

מסע האופניים השביעי של בית השנטי בהכנות אחרונות ולא פחות מ-1,500 רוכבים ירכבו לאורך 180 ק"מ במסע שכולו נתינה למען מטרה חשובה - מחבקים את ילדי בית השנטי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כ־8,000 איש רכבו עד היום בשביל אנושי שמחבר את בית השנטי בתל אביב לשנטי במדבר, מסע שבו מצדיעים לילדי השנטי שבוחרים בחיים מדי יום ביומו 365 יום בשנה. ב־27 באוקטובר 2018 ייצא המסע השביעי לדרך עם 1,500 רוכבים שירכבו לאורך 180 קילומטר למען מטרה נעלה. בישראל יש כיום 330 אלף ילדים ובני נוער בסיכון, מתוכם 14 אלף בסיכון מידי. עבורם בית השנטי הוא תחנה אחרונה, הזדמנות חד פעמית לשיקום ובנייה של חיים חדשים.

אירוע שמסייע אלפי ילדים בישראל | צילום: ניר עמוס

בית השנטי הוא בית חם, מחבק ואוהב לנערים ולנערות בסיכון מידי. במשך 34 השנים האחרונות עברו בבית השנטי יותר מ־50 אלף בני נוער בגילאים 14 עד 21, בלי הבדלי דת, גזע מין ולאום. עמותת בית השנטי מפעילה שני בתים – בתל אביב ובדרום הארץ, 25 אחוז מהכנסותיה מגיעים ממדינת ישראל והיתר מתרומות. אחד ממקורות ההכנסה הייחודים שלה הוא מסע האופניים הזה – הנחשב למסע הגדול מסוגו בארץ.

המסע כולו יתקיים בסביבה סטרילית (ללא הפרעת רכבים), ובמהלכו יעמדו לרשות הרוכבים ארבע נקודות רענון מפנקות. בסוף המסע תחכה לרוכבים בגן שניאור חשין (בקרבת שדה בוקר) ארוחת שפים שעליה ינצחו ערן זינו וצחי בורשטיין, שיבשלו יחד עם ילדי השנטי, וכן יעמדו לרשותם מקלחות, והסעות חזרה לנקודת המוצא בתל אביב, כולל העמסת האופניים. השנה נוספת לחוויית הרכיבה מערכת משוכללת של חברת Mobii למדידת זמנים עם אפליקציה שמתעדכנת בזמן אמת וכל רוכב יקבל במתנה מעיל רכיבה איכותי של חברת Dare2b ובאדיבותה של חברת Makita.

"כל רוכב תורם 365 שקל כדי להזכיר לכולנו שילדי בית השנטי במסע בחירה בחיים 365 יום בשנה", אומר מיכאל בין יוסף, מייסד המסע וממנהלי בית השנטי, "בזכות החסויות שמשלמות את ההוצאות – התרומה הולכת נטו לילדים".

התרומה הולכת נטו לילדים | צילום: ניר עמוס

לומדים תוך כדי רכיבה

במסע האופניים משתתפים גם חלק מילדי בית השנטי. "קבוצת הרכיבה בבית השנטי במדבר הוקמה שנה לאחר פתיחת שנטי במדבר ב־2011. החלטנו לחקור את האזור ואין דרך טובה יותר מאשר באופניים", מספר זאביק לייסטין, רכז טיפול והדרכה בשנטי במדבר, ומדריך קבוצת הרכיבה של הילדים, "בתחילת הדרך שכרנו זוגות אופניים, אך לאחר שהילדים התאהבו בשיעורי הרכיבה החלטנו לרתום תורם לעניין שרכש עבורנו אופני כביש ושטח, וכך הוקמה לה קבוצת 'בשביל השנטי', אקדמיה טיפולית לרכיבה, שאפשר לילדי בית השנטי להשתתף במסע שנוצר למענם.

"הרכיבה באופניים היא חוויה מעצימה לילדים. היא מחברת אותם לאדמה שעליה אנו חיים, מחזקת את האהבה לארץ ומסייעת להיכרות עם הטבע ושאיפה לשמרו", מסביר לייסטין. "הרכיבה גם משפרת את יכולות הניווט, מעודדת אותם להתאמץ כשקשה, לתמוך זה בזה, לעזור ולעודד, ואת כל התובנות האלה הם לוקחים גם לחיים – וזו למידה משמעותית. איך לא לוותר לעצמנו גם כשקשה, כיצד לעזור לחבר בעת הצורך מבלי רצון או כמיהה לקבל משהו בחזרה".

ההרשמה למסע בעיצומה ומתבצעת באתר ובאפליקציית @event

שותפים לדרך: שוונג, מגדל, הפניקס, Makita, אפיקים, 2B, קב' מאיר, אוריין למדן, מנורה, סוגת, Peri, איתורן, משרד התרבות והספורט, מועצת רמת נגב, @event, ספורט 5, רפיד ויז'ן, רימונים, מי עדן, דלק מוטור, עיריית ת"א, HP, איסוזו, טנדו, הדיה, שים לב לרוכב

בשיתוף בית השנטי






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג