איך האוסטרלים הולכים להמציא את הטריאתלון מחדש?

הטריאתלטים הטובים בעולם יתחרו בחודש הבא ב"סופרליג" באוסטרליה, אירוע טריאתלון בן שלושה ימים בקונספט שונה לגמרי ממה שהתרגלנו כולל מרוץ נג"ש אישי וטריאתלון במרדף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אומרים שלאוסטרליה יש את תרבות הספורט המפותחת בעולם וספורטאים שמבקרים שם נוטים להסכים עם האמירה הזאת. זה אומר שעל האוסטרלים מוטלת גם האחריות "לטפח" את ענפי הספורט ולהפוך אותם ליותר מותחים ונצפים. דוגמה לכך ראינו בשבוע שעבר בתחרות האתלטיקה "ניטרו" שנערכה במלבורן ובה הוצגו קונספטים חדשים ומרתקים בריצת המסלול כמו: ריצת 3 דקות, מייל אלימינציה (בסוף כל הקפה הרץ האחרון יוצא) וריצת שליחים מעורבת לגברים ולנשים.

הם דווקא מאוד טלוויזיונים, אבל אולי אפשר לעשות את זה יותר מותח. האחים אליסטר וג'ונתן בראונלי | צילום מסך

עוד כתבות בנושא
האם הטריאתלון במשחקי טוקיו 2020 יהיה ספרינט? 
הטריאתלון הקשה והאכזרי על פני כדור הארץ 
הטריאתלט עמרי בהט סיים במקום ה-30 בקייפטאון 

ה"ניטרו" היתה הצלחה אדירה לא רק באצטדיון במלבורן שבכל מקרה יתמלא תמיד באוהדי ספורט נלהבים, אלא בעיקר ברשתות החברתיות. ועכשיו מסתבר שהאוסטרלים מתכוונים להביא השנה את ה"בשורה" גם בטריאתלון. זה אמנם ענף הרבה יותר קטן מאתלטיקה קלה, אבל הוא אהוב מאוד באוסטרליה ובכלל בקרב ספורטאים חובבנים בעולם. עם זאת, תמיד אמרו על הטריאתלון שהוא פחות טלוויזיוני, בעיקר כשמדובר במקצה אולימפי למרחקים של 1.5 ק"מ שחייה, 40 ק"מ רכיבה ו-10 ק"מ ריצה.

לכל מותגי משקפי השמש לחצו כאן

באוסטרליה הודיעו השבוע על השקת סבב תחרויות חדש שנקרא ה"סופר-ליג" של הטריאתלון. בינתיים נקבעה תחרות ראשונה שתתקיים באי האוסטרלי המילטון בין התאריכים 17-19 במרץ והקונספט שלה אמור להבטיח אחוזי צפייה הרבה יותר גבוהים ממה שהתרגלו בטריאתלון עד היום. בסבב הזה לא תראו טריאתלונים למרחק ספרינט או אולימפי, ובעצם בכל אחד משלושת הימים תתקיים תחרות מאתגרת אחרת שתתבצע בקצבים גבוהים מאוד (מיד ההסבר). אגב, לתחרות נחתמו חוזים עם 25 טריאתלטים מהמובילים והטובים בעולם. נראה שם את האחים ג'ונתן ואליסטר בראונלי, את הספרדים חאבייר גומז ומריו מולה, את הנרי סקומן וריצ'ארד מארי הדרום אפריקאים, ואת איש הברזל הקנדי ברנט מקמהון (בעל תוצאה של 7:46 שעות באיירונמן ברזיל). המנצח בסיום שלושת הימים של התחרות יזכה ב-100 אלף דולר.

איך זה עובד? 

ועכשיו לחלק המעניין – הפורמט. ביום הראשון של  התחרות יתחרו בטריפל-מיקס שזה אומר שלושה טריאתלונים למרחק קצר ברצף עם הפסקה של 10 דקות בין כל אחד. הטריפל-מיקס מורכב מ-300 מטר שחייה, 6 ק"מ ריצה ו-2 ק"מ ריצה. עם זאת, בכל אחת מהפעמים סדר הענפים משתנה. מתחילים עם הסדר הידוע של שחייה-רכיבה-ריצה, ממשיכים עם רכיבה-ריצה-שחייה, ומסיימים עם רכיבה-שחייה-ריצה. כך למעשה, כל אחד ינסה להתבלט בזינוק בענף שהוא שולט בו יותר.

חאבייר גומז טריאתלט ספרדי

יחזור בכל הכוח לסופרליג? חאבייר גומז | צילום: Nicola Pfund

היום השני של התחרות יורכב משני חלקים. החלק הראשון יהיה קטע נג"ש אישי באופניים. החלק השני יהיה מרוץ של ענפי הטריאתלון ב-5 חלקים במרדף. זה אומר שהרוכב שישיג את הזמן המהיר ביותר בנג"ש יזנק ראשון לחלק השני, ואחריו לפי הסדר יזנקו הבאים בתור בהפרשים של הזמנים בינם לבינו. לדוגמה, אם המנצח בנג"ש סיים את הקטע ב-15 דקות והשני אחריו ב-15 דקות ו-10 שניות, אז השני יזנק למרוץ  10 שניות אחריו וכך הלאה. המרוץ עצמו יורכב מ-300 מטר שחייה, 2 ק"מ ריצה, שוב 300 מטר שחייה, 6 ק"מ רכיבה ולסיום 2 ק"מ נוספים של ריצה.

ביום השלישי של התחרות יתקיים טריאתלון אלימינציה. חוזרים לשיטה של הטריפל, רק בלי המיקס. במקרה הזה יתקיימו 3 טריאתלונים קצרים באותו סדר (300 מטר שחייה, 6 ק"מ רכיבה ו-2 ק"מ ריצה). אחרי הראשון רק 15 מבין 25 הטריאתלטים ימשיכו הלאה, ואחרי הטריאתלון השני רק 10 ימשיכו לשלישי והאחרון כשהמנצח ביום הזה יהיה מי שיחצה ראשון את קו הסיום בתום היום השלישי.

רשימת 25 המשתתפים בהמילטון

אליסטר בראונלי (בריטניה), ג'ונתן בראונלי (בריטניה), חאבייר גומז (ספרד), מריו מולה (ספרד), ריצ'ארד מארי (דרום אפריקה), הנרי סקומן (דרום אפריקה), ברנט מקמהון (קנדה), קמרון די (ארצות הברית), ג'ו מאלוי (ארצות הברית), ג'וש אמברגר (אוסטרליה), ריאן ביילי (אוסטרליה), ג'ייק ברת'וויסל (אוסטרליה), כריסטיאן בלומנפלט (נורבגיה), בוזונה טרנזו (ניו זילנד), כריסנטו ולנסיה (מקסיקו), אלסנדרו פביאן (איטליה), ריאן פישר (אוסטרליה), דימיטרי פוליאנסקי (רוסיה), איגוד פוליאנסקי (רוסיה), סיגודיר רגנרסון (איסלנד), ארון רויל (אוסטרליה), אנדראה סלביסברג (שוויץ), בן שואו (אירלנד), יוריק ואן אגדום (הולנד), ריצ'ארד וארגה (סלובקיה).





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • משה מזרחי הגיב:

    תחרות במתכונת מאוד דומה מתקיימת כבר שנתיים באיי הבהמה –
    https://www.youtube.com/watch?v=5p-lAlcL5vc

  • אייל עורב הגיב:

    בוקר טוב, אליהו.
    טריאתלון להבים היה במתכונת הטריפל מיקס. רק שבלהבים הזינוק היה במתכונת של אימון הפוגות: זינוק ב-30 ד' (ככל הזכור לי)- המהירים זכו למנוחה ארוכה, יחסית. לאיטיים הייתה מנוחה של מס' דקות.
    לכן יובל חץ קרא לתחרות קריעתלון להבים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג