אולטרה בן אדם: סקוט ג'וריק

"אם אתה יכול ללכת, אתה יכול לרוץ", כך, כמעט כתשובתו של הילל הזקן, מתמצת סקוט ג’וריק (Scott Jurek) במשפט אחד פשוט ועמוק את כל התורה כולה על רגל אחת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

"אם אתה יכול ללכת, אתה יכול לרוץ", כך, כמעט כתשובתו של הילל הזקן, מתמצת סקוט ג'וריק (Scott Jurek) במשפט אחד פשוט ועמוק את כל התורה כולה על רגל אחת

מאת:עמנואל בלחסן

סקוט ג'וריק, מגדולי רצי האולטרה בעולם, דמות מפתח ומקור השראה לרבים, עתיד להגיע לישראל בהזמנת חברת ר.א.ן ספורט יבואני BROOKS בישראל, כאורח הכבוד של DESERT RUN – המרוץ המדברי באילת.


מהשגיו:
הוא מחזיק בשיא האמריקאי לריצת 24 שעות: 266 ק"מ (!)

מנצח שלוש פעמים ברציפות את ה-Spartathlon ביוון: 245 ק"מ מאתונה לספרטא.

שבע פעמים ברציפות ניצח את מרוץ הסיבולת היוקרתי Western States Endurance Run ומחזיק בשיא המסלול אותו קבע בשנת 2004 העומד על 15:36:27 שעות.

פעמיים ניצח את הגיהינום Badwater Ultramarathon המתקיים בעמק המוות בקליפורניה ובמשך שנתיים החזיק בשיא המסלול; 217  ק"מ של חום אימים וטיפוס מגובה מינוס 86 מטר ועד לגובה של 2548 מ' מעל פני הים. 

מחזיק בתוצאה של 2:38 שעות, במרתון אוסטין משנת 2006.

השתתף באין ספור מרוצי שטח והרים, כולל מרוץ ההרים המפרך Ultra-Trail du Mont-Blanc.

ה-Washington Times הכריז שהוא אחד מגדולי רצי העשור, מגזין ה Runner's World כינה אותו "גיבור הריצה" וה Ultrarunning Magazine העניק לו את התואר "רץ האולטרה של השנה" שלוש פעמים.

אלו הם רק חלק מתאריו של האיש הצנום והעניו, שהוא גם פיזיותרפיסט בהכשרתו ופיתח יחד עם חברת BROOKS את נעלי ריצת השטח ה- Cascadia וה- PureGrit.

סקוט ג'וריק הינו חסיד וחוקר נלהב של מסורות ותיקות העוסקות בגוף ובנפש: יוגה, לוחמת הבושידו והסמוראי, יוון העתיקה ומסורות אינדיאניות. הוא ביקר, רץ והתחרה אצל בני שבט הטרהומרה במקסיקו; הוא רוכב על אופניים, מטפס הרים, עוסק בסקי נורדי ועוד.

כל אחד יכול לרוץ אולטרה
"אני חושב שכמעט כל אחד יכול לרוץ אולטרה-מרתון, זה עניין של תשוקה, של רצון…אם אתה יכול ללכת אתה יכול לרוץ", אומר ג'וריק ומוסיף: "אולטרה-מרתון זה למצוא משהו שהוא מעבר, מעל לגוף, מעבר לנפש, שם מתחיל להתרחש הקסם".

"לעיתים", הוא מציין, "אני זוכר טוב יותר את הרגעים הקשים מאשר הרגעים של הניצחון… כשאימי נפטרה, נדרשתי לתמרן בין כל התחושות והמעשים אותם אני עושה וחווה. ראיתי כי סבל החיים, המרוצים, ההכנות, האימונים – הכל כרוך וארוג זה בזה".

סקוט ג'וריק הינו צמחוני וטבעוני ופרסם את ספרו "Eat & Run", בו מובאים סיפור הקריירה  המדהימה שלו, החל מילדותו עת עסק בציד ודיג למאכל ועד להתפתחותו כרץ עילית בכיר וטבעוני נלהב. בספר מגוון מתכונים על בסיס צמחי, מחקרים מדעיים, שלל עצות מעשיות בנוגע לאימונים ולתזונה, האיזונים העדינים בין התשוקה לספורט המפרך לבין חיי היום-יום, על הסיבולת וסף הכאב וכמובן המון המון השראה!

"לעיתים, בעת שאני רץ לבדי בהרים אני שואל את עצמי מדוע אני מתחרה? אני חושב שכמובן מדובר בצורך לדחוף ולהביא את הגוף לקצה גבול היכולת, אך גם להכיר אנשים, לחגוג יחד", הוא מסכם.
7.11.2012


עמנואל בלחסן – ספורטאי עילית וותיק, מנצח מרוץ המדרגות (עזריאלי 2008 ומנצח אליפות ישראל 2004 במרוץ כביש בקטגוריית מסטרס), חוטא בריצה ועוסק בכתיבה.







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג