אביחי גרינברג אלוף ישראל באופני כביש

350 רוכבים עמדו על קו הזינוק באליפות ישראל באופני כביש 2009 כשהם קובעים שיא של משתתפים בכל הזמנים. אביחי גרינברג הוא אלוף ישראל באופני כביש 2009 ובנשים, לאה גולדשטיין רושמת אליפות נוספת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


350 רוכבים עמדו על קו הזינוק באליפות ישראל באופני כביש 2009 כשהם קובעים שיא של משתתפים בכל הזמנים. אביחי גרינברג הוא אלוף ישראל באופני כביש 2009 ובנשים, לאה גולדשטיין רושמת אליפות נוספת

מאת:שוונג תקשורת


אליפות ישראל באופני כביש לשנת 2009 שהתקיימה בעפולה זימנה למשתתפים מסלול קשה הכולל עליה קשה ומספר סיבובים חדים, ומעל הכל דרמה ומתח ותוצאות שאיש לא ציפה.


אביחי גרינברג על אופני סגל הישראלים

הפתעת התחרות – אביחי גרינברג מקבוצת סגל מומנטום – הוא המנצח הגדול של אליפות ישראל, הרוכב הוותיק והמנוסה שלא משך תשומת לב, רכב טקטי וחכם וברגע האמת נתן את הכל וחצה ראשון את קו הסיום ובספרינט פיניש על הקו וזכה לראשונה בתואר אלוף ישראל באופני כביש.
 
מרוץ העילית – קטגוריית העילית הפכה בשנים האחרונות לתחרות שלא ניתן לצפות את מהלכה, 60 רוכבי עילית בהם אלופי עבר ורוכבים המתאמנים באירופה התייצבו על קו הזינוק למרוץ של 8 הקפות למרחק של 142 ק"מ. כאשר כבר מהפתיחה נראו ניסיונות פריצה אולם רק לקראת מחצית המרוץ התגבשה קבוצת בריחה קבוצת הבריחה כללה את אייטור אספיוזו, צחי בויגן, יוסי בתר-פוקר כולם ממועדון רוכבי תל אביב ורן מרגליות מקבוצת הכישרונות של פוג’י ספרד, שפתחה פער של כשלוש דקות בשיא והחזיקה מעמד שניים וחצי סיבובים עד שנתפסה על ידי הפלוטון.

בהמשך הסיבוב הלפני אחרון פרץ לבדו רן מרגליות ופתח פער של דקה ועשרים, העסק נראה גמור כאשר רן ממשיך להוביל גם בסיבוב האחרון אולם הוא נתפס על ידי קבוצה של 10 רוכבים שדהרה יחדיו עד קו הסיום. אביחי פתח בספרינט כ200 מטר לסיום "מתתי על האופניים," אמר אביחי בסיום בהתרגשות, והוסיף, "היה מרוץ קשה ארוך וטקטי. הייתי גיבור בק"מ האחרון וזה הספיק לניצחון. ההרגשה נהדרת – לא האמנתי וחששתי שכל רגע מישהוא יפתיע מאחור. בשני הק"מ האחרונים היינו קבוצה של 10 רוכבים שברור שתלך עד הסוף – כק"מ לסיום ניצלתי הזדמנות ומשם מתתי על האופניים נתתי את כולי וזה נהדר. אני חייב תודה לכל הקבוצה ובעיקר לאלעד פלטין המאמן שהביא אותי לאן שאני והאמין בי – אתמול הוא אמר לי שאני הרוכב הכי חזק בפלוטון – וזה נתן לי את הכח."

בקטגוריית הנשים עילית הפגינה אלופת ישראל הרוכבת המקצוענית (ארה"ב) לאה גולדשטיין מפגן יחיד מרשים (זמן של 3:17:30) כאשר היא מותירה החל מהסיבוב הראשון את המאבק רק על המקום השני. לאה הרוכבת באופן מקצועני בארה"ב זכתה בשבוע שעבר גם באליפות ישראל נגד השעון "אני מתייחסת לתחרות ברצינות ורוכבת הכי חזק שאפשר, אף פעם לא ברור איך תתפתח התחרות. אני נהנית לבוא ולהתחרות ומקווה בעתיד לבוא יותר ולתרום לענף" אמרה בסיום.

מאחוריה התנהל מאבק איתנים על המקום השני כאשר צמד הירדניות (ירדן גולן – טימישגב וירדן אבידני WATT500) מנהלות קרב צמוד במשך כל התחרות, בסיום חוצה ירדן גולן שנייה בזמן של 3:23:35 שניה אחת לפני ירדן אבידני במקום השלישי.

קרב נוער העילית גם כן התרחשו דרמות כאשר בנערות עילית מנצחת נגה כורם (טימשגב) אלופת השנה שעברה את דניאלה לוי (team 500 watt) לה הפסידה בשבוע שעבר באליפות נגד השעון.

בנערים עילית מנצח טל גבאי (TNTגליל עליון) בהפרש רבע גלגל בספרינט סיום בזמן של 3:47:43 כאשר מאחוריו בזמן זהה דביר מור ונועם בורשטיין. קטגוריית המסטרס פרו ריכזה תשומת לב רבה כאשר אלופי ישראל רבים לוקחים חלק בקטגוריה מאתגרת זו, ואכן מאבק קשה וצמוד עד קו הסיום נמשך כשהמאבק מסתיים בפוטו פיניש המכתיר את ירון פודולר (ספינגוYBA)  כאלוף כשהוא מקדים את  עמוס גרי – שהיה אלוף ישראל במשך כמה שנים (CCC) ואת אריה בן יונס מטימצמן.

הרבה כבוד והערכה זכו קטגוריית אופני היד שהפכה לבת בית באליפויות כאשר הרוכב האולימפי המצוין נתי גרוברג ( (team 500 watt הוכיח נחישות וביצועים מרשימים ומנצח בזמן של 1:33:43 את חברו לקבוצה שי לוי בדקה שלמה.

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ שחילק את הפרסים אמר בסיום – היתה אווירה נהדרת ונוף נפלא, אני מזמין את הרוכבים לבוא גם בשנים הבאות להתחרות פה". "עתיד האופניים הוא בקדטים" אמר בסיום יו"ר איגוד האופניים ד"ר יוני ירום כאשר העניק את הגביע לאלוף ישראל בן איינהורן (team 500 watt)  שהשלים דאבל נהדר. בקדטיות ניצחה יובל בר זיו מגליל עליון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג